۰ نفر

شروط ورود مسافران هوایی به ایران اعلام شد

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۳:۱۲
کد خبر: 434324
شروط ورود مسافران هوایی به ایران اعلام شد

سخنگوی سازمان هواپیمای کشوری اعلام کرد: مسافران پروازهای خارجی برای ورود به ایران باید تعهدنامه پیش بینی شده را تکمیل کرده و مفاد آن را به طور کامل رعایت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رضا جعفرزاده اظهار کرد: همه مسافران هوایی که قصد ورود به ایران را دارند باید تعهدنامه‌ای که برای آنها پیش بینی شده است را پر کند تا متوجه شویم آیا بیماری دارند یا خیر.

وی افزود: در این تعهدنامه آمده است که این مسافران باید برای تست بیماری کووید ۱۹ همه همکاری‌های لازم را با کادر درمانی انجام دهند همچنین متعهد می‌شوند از زمان ورود تا مشخص شدن جواب آزمایش باید در اسکان شخصی خود را که قبل در این تعهدنامه اعلام می‌کنند، بماند.

سخنگوی سازمان هواپیمای کشوری ادامه داد: از آن جای که ممکن است برخی مسافران مشکوک بوده یا آن که جواب آزمایششان مثبت باشد باید همه مسافران تا مشخص شدن جواب آزمایش در اسکان شخصی‌شان بماند و اگر فردی از این مسافران جواب آزمایشش مثبت باشد باید در این تعهدنامه بپذیرد که ۱۴ روز در قرنطینه بماند.  همچنین مسافر مورد نظر اظهار می‌کند شرایط قرنطینه را در پورتال وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مطالعه و از شریط آن اطلاع کامل دارد.

به گفته جعفرزاده مسافر وارد شده به کشور نیز باید تعهد کند اطرافیانش حداکثر همکاری را در طول اسکان شخصی اولیه و قرنطینه احتمالی ۱۴ روزه با نمایندگان وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز شیوه نامه‌ای به همه شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها، کادر پروازی، کلیه خلبان‌ها و پرسنلی که در حوزه خدمات پرواز کار می‌کند، مسوولان پایگاه‌های بهداشت فرودگاه‌ها و تعمیر و نگهداری هواپیما و غیره ابلاغ کردیم و همه آنهای که این شیوه نامه به دستشان رسیده لازم است آن را اجرایی کند. اگر یکی از این زیر بخش‌های صنعت حمل و نقل هوای شیوه نامه را رعایت نکند ابتدا شامل تذکر کتبی و ارسال مستندات می‌شود و در صورت تکرار می‌تواند منجر به اعمال محدودیت برای آن بخش شود.