۰ نفر

تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده تهران ۳برابر شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۳۰
کد خبر: 429553
تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده تهران ۳برابر شد

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: تسهیلات ساخت مسکن در کنار سایر مشوق‌های دولت و مدیریت شهری در بافت های فرسوده سه برابر افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کاوه حاجی علی اکبری اظهار داشت: علاوه بر تسهیلاتی که از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت اعطا می‌شد، هم‌اکنون از خود منابع بانک مسکن هم می‌شود برای نوسازی استفاده کرد.

وی افزود: چنانچه مالکان اقدام به ساخت ‌و ساز کرده و از مشارکت سازندگان غیرحرفه‌ای استفاده کنند، به ازای هر واحد می‌توانند تا ۱۰۰‌میلیون تومان تسهیلات نوسازی دریافت نمایند، اما اگر مالکان از ظرفیت سازندگان حرفه‌ای که پروانه انبوه‌سازی‌ دارند استفاده کنند، این مبلغ ۱۴۰‌میلیون تومان خواهد بود.

اکبری ادامه داد: در صورتی که سازندگان و انبوه‌سازان با استفاده از فناوری‌های نوین اقدام به نوسازی در بافت های فرسوده کنند، به ازای هر واحد مسکونی تا ۱۷۰‌میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند.

وی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی میزان ساخت ‌و ساز مسکن در کل شهر تهران در سالی که گذشت، اظهار داشت: به‌دلیل ارائه مشوق‌ها و سیاست‌های حمایتی که از سوی دولت و مدیریت شهری برای بازآفرینی بافت های فرسوده در نظر گرفته شده بود، میزان ساخت و ساز در بافت های فرسوده در سال ۹۸ سیر نزولی پیدا نکرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد: انتظار می رود با پرداخت تسهیلات بانکی با سقف بالاتر، اعطای پروانه های رایگان و یک طبقه تراکم تشویقی از سوی مدیریت شهری، جذابیت مناسبی برای مشارکت بخش خصوصی در نوسازی بافت های فرسوده ایجاد شود و شاهد رشد قابل توجهی در نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده تهران باشیم.