۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

جریمه سنگین در انتظار رانندگان خاطی جاده‌ای/ ترافیک در اتوبان کرج!

۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹
کد خبر: 427095
جریمه سنگین در انتظار رانندگان خاطی جاده‌ای/ ترافیک در اتوبان کرج!

دولت نسبت به پیشنهادات و درخواست منع تردد، موضع متفاوتی گرفته بود و در قالب سخنرانی از شهروندان درخواست منع تردد را داشت. با اوج یافتن میزان ابتلا به کرونا دولت امروز 7 فروردین در قالب ممنوعیت تردد، عبور و مرور بین شهری را جز در موارد نادر ممنوع اعلام کرد.

اقتصاد آنلاین - محبوبه قرمزچشمه؛ بر اساس آمارها امروز شاهد افزایش ۱۱.۵ درصدی ترددهای برون شهری نسبت به روز گذشته یعنی چهارشنبه ۶ فروردین۹۹ هستیم. در این آمارها اوج تردد در ساعت‌های ۱۸ تا ۱۹ انجام شده است و ممنوعیت تردد در ۲۵ محور به دلیل مداخلات جوی همچنان وجود دارد.

ترافیک اتوبان کرج بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از دو هزار و ۳۱۷ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، تردد در جاده‌های کشور نسبت‌ به روز قبل ۱۷.۳درصد افزایش یافته است.

براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعبه‌های راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محورهای مسدود و ممنوعِ ذکر شده در اطلاعیه،‌ مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

در شبانه‌روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۳۲۰ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، تردد نسبت به روز قبل ۱۱.۵ درصد افزایش یافته است. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۲.۵ درصد، اوج تردد بین ساعت‌های ۱۸ الی ۱۹ و کمترین تردد بین ساعت‌های ۴ الی ۵ صورت ‌پذیرفته است و هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعت‌های مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

آمار عبور و مرور های بین شهری در اواخر اسفند 98 و 6 روزه اول فروردین 99 ، نشان از حجم تردد بالای مسافران در محورهای مختلف دارد. وزارت بهداشت از اولین روزهای اعلام شیوع کرونا ویروس خواهان بسته شدن و منع تردد غیر ضرور در جاده ها بود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات لشکری و کشوری نیز هر کدام در قالب درخواست های مختلف خواهان قرنطینه شهری شدند. دولت نسبت به پیشنهادات و درخواست ها موضع متفاوتی گرفته بود و در قالب سخنرانی از شهروندان درخواست منع تردد را داشت. با اوج یافتن میزان ابتلا به کرونا دولت امروز 7 فروردین در قالب ممنوعیت تردد، عبور و مرور بین شهری را جز در موارد نادر ممنوع اعلام کرد. رانندگان خاطی ملزم به پرداخت جریمه سنگین شدند.

حسین ذوالفقاری، رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در نشست خبری اجرای طرح "فاصله گذاری اجتماعی" مقابله با کرونا به صداو سیما گفت: اگر خودرو‌ها به شهر‌هایی که ساکن نیستند سفر کنند، اجازه ندارند وارد شهر شوند، اگر غیرقانونی وارد شهر شوند، خودرو تا یک ماه توقیف و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

سفر ممنوع، مسافران به خانه برگردند

رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: هر گونه سفر و تردد ممنوع است.با توجه به شیوع کرونا در کشور‌های دنیا، اقدامات بسیاری در سراسرجهان در حال انجام است و در کشور ما نیز اقدامات زیادی برای پیشگیری و درمان انجام گرفته و تعدادی از کادر درمانی کشور به شهادت رسیده اند.

ذوالفقاری گفت: طرحی که امروز اعلام و اجرایی می‌شود، بنا بر اجماع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همه نهاد‌های کشور و تایید دولت و رئیس جمهور، تدوین شده است.

تشدید محدودیت بیشتر در تردد‌ها و سفرهاست، افرادی که قصد سفر دارند سفر آن‌ها باید لغو شود.

وی گفت: صرفا به افراد ساکن شهر‌ها اجازه ورود داده می‌شود، یعنی سفر ممنوع است. کسانی که در سفر هستند باید سریعتر به خانه برگردند و کسانی که در محل سکونت خود هستند سفر نروند، چون اجازه ورود به شهر‌ها را ندارند.

وی افزود: دو رقم اول کد ملی اشخاص در ورودی شهر‌ها بررسی می‌شود البته اشخاصی که محل سکونتشان در شهر دیگر و محل کارشان جای دیگر است با کارت شناسایی تردد خواهند کرد.

ذوالفقاری تصریح کرد: محدودیت تردد در خطوط ریلی، خطوط هوایی و پایانه‌های مسافربری ادامه خواهد داشت.

10