۰ نفر

مسکن مهر در تهران به نقطه پایانی خود رسیده است

۷ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۵۴
کد خبر: 427011
مسکن مهر در تهران به نقطه پایانی خود رسیده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: وظیفه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بوده که با طی کردن فراز و نشیب‌های متعدد، حالا به نقطه پایانی راه رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی؛ رضا نگهبان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، در مورد آخرین وضعیت مسکن مهر استان در سال ۹۸ اظهار داشت: تاکنون ۹۶ هزار و ۲۹۷ واحد مسکن مهر در شهرهای استان تهران ساخته شده و تحویل متقاضیان شده است.

وی افزود: از این میزان قریب به ۹۰ هزار دفترچه اقساط نیز برای متقاضیان توسط بانک های عامل تاکنون انجام شده است که تعداد واحدهای باقیمانده مسکن مهر ۳۳۰۲ واحد است. قرار بود تا پایان سال گذشته ۶۱۲ واحد مسکن مهر با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری برسد که متاسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا این بهره برداری به سال جدید موکول شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه تصریح کرد: در مورد ۳۳۰۲ واحد مسکن مهر باقی مانده ذکر این نکته لازم است که از این تعداد ۱۴۶۲ واحد بدون متقاضی است و ۱۴۷۵ واحد نیز مرتبط با پروژه‌های خود مالک است. همچنین از این میزان واحد ذکر شده ۳۶۵ واحد مرتبط با شرکت های تعاونی است که مشکل حقوقی دارند.

وی در پایان با اشاره به حل مشکل حقوقی توسط اداره کل تعاون برای ساکن شدن مردم در واحدهای مسکن مهر تأکید کرد و گفت: این مسئله به کرات در شورای مسکن مورد تأیید استاندار تهران نیز بوده است.