۰ نفر

پروازهای داخلی مهرآباد چند درصد کاهش پیدا کرده‌اند؟

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۰۸
کد خبر: 425220
پروازهای داخلی مهرآباد چند درصد کاهش پیدا کرده‌اند؟

پروازها در فرودگاه مهرآباد به کاهش هشتاد درصدی رسیده است و روز گذشته فرودگاه قدیمی پایتخت تنها میربان هفت پرواز بود؛ با این حال تلاش برای مهار ویروس کرونا با اجرای دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی، از محیط فرودگاه افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هر ساله ترافیک پروازها در روزهای پایانی سال در فرودگاه مهرآباد به ٤٠٠ پرواز می رسید و فرودگاه قدیمی شهر مجبور بود با سی درصد بیشتر از ظرفیت خود پذیرای مسافران نوروزی باشد.

حالا اما پروازها در مهرآباد حتی به عدد انگشتان یک دست هم نمی رسد؛ با این حال ابراهیم مرادی راهبر فرودگاه مهرآباد گفت: تلاش ها برای کنترل شیوع این مهمان ناخوانده در محیط فرودگاه و انتقال آن از طریق پروازها با ضدعفونی شبانه روزی تجهیزات ادامه دارد.

وی گفت: علاوه بر اینکه کارمندان وزارت بهداشت با تب سنج مسافران را مورد بررسی قرار میدهند، ورودی ترمینالهای فرودگاه اکنون مجهز به سیستم تب سنج حرارتی است.

مرادی گفت: شرکت های هندلینگ کننده نیز موظف هستند قبل و بعد از هر پرواز هواپیما و تجهیزات هندلینگ کننده خود را گند زدایی کنند.

وی از نظارت مستمر و جدی بر عملکرد شرکت های هواپیمایی حاضر در فرودگاه  خبر داد.

مرادی اشاره کرد که غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی در ترمینالها نیز با دستگاه دوربین حرارتی و تب سنج های  دستی توسط نماینده پایگاه قرنطینه بهداشت در حال انجام است.

عضو هیات مدیره و راهبرد فرودگاه مهرآباد اضافه کرد: تست وغربالگری تب سنجی به غیر از مسافران، از کلیه همکاران مهرآباد درکلیه قسمتها و واحدها  انجام می گیرد.
مرادی در خصوص تهیه امکانات وتجهیزات گند زدایی وضد عفونی وبهداشتی  همکاران ومحیط؛ گفت : با تلاش شبانه روزی همکاران در اداره تدارکات توانستیم به مقدار کافی برای همکاران مستقر در ترمینالها از جمله سپاه حفاظت وپلیس وهمچنین کلیه همکاران ترمینالها، امکانات بهداشتی از جمله دستکش وماسک ومحلول ضد عفونی کننده دست ومحیط تهیه کنیم.