۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین بررسی شد؛

پیش‌بینی قیمت مسکن در البرز

۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۳۶
کد خبر: 417122
پیش‌بینی قیمت مسکن در البرز

رئیس هیات مدیره انجمن های صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان البرز گفت: اگر شرایط اقتصادی و سیاسی به همین منوال پیش برود، شاهد افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت مسکن برای سه ماه اول سال 99 در استان البرز خواهیم بود.

اقتصادآنلاین - محبوبه قرمزچشمه؛ همچنان که بسیاری از شهروندان از داشتن سرپناه بی نصیب هستند، 500 هزار واحد خالی در تهران وجود دارد یعنی به اندازه همه ساختمان های اصفهان. مسکن به خودی خود در تهران یک سرمایه محسوب می شود، نه یک سرپناه. نگاه سرمایه ای  به مسکن، تولید مسکن متناسب با افزایش جمعیت از جمله مهمترین معضلات کنونی مسکن است.  البرز در دوره کوتاهی تبدیل به یک کلانشهر شد. کلان شهری که خیلی زود قیمت آن در برخی محل‌ها با مناطق وسط شهر تهران برابری می‌کند. امروز  خرید مسکن در کرج به عنوان یکی از گزینه‌های جذاب اقشار متوسط است.

سید طاهر علوی، رئیس هیات مدیره انجمن های صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان  استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: افزایش قیمت مسکن بر اساس شاخص‌ها و تحت تاثیر عوامل متعددی تعیین می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای سال آینده  افزایش قیمت مسکن خواهیم داشت، گفت: اگر شرایط اقتصادی و سیاسی به همین منوال پیش برود در البرز شاهد افزایش  10 تا 15 درصدی در قیمت مسکن برای سه ماه اول سال 99 خواهیم بود. البته این افزایش می تواند با تحولات بین المللی دگرگون شود. اگر روند تحولات در عرصه بین المللی مثبت و به نفع ایران باشد ما شاهد تثبیت قیمت مسکن خواهیم بود.

علوی با اشاره به اهمیت تولید مسکن گفت: متراژ  35 متر مربعی قابل قبول نیست متراژ  خانه‌های کوچک باید بین 45 تا 50 متر مربع باشد. در ارتباط با  تولید مسکن، طرح مسکن 35 متر مربعی توسط شهرداری عنوان شده است.  چندان موافق این طرح نیستم چرا که این خانه‌ها جایگاه ها را به هم می ریزد و معضلات اجتماعی پیش می آورد.