۰ نفر

بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن گزارش داد؛

رشد ۲۲درصدی تعداد معاملات مسکن در تهران/ متوسط قیمت یک‌متر مربع زیربنای واحد مسکونی چقدر شد؟

۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰
کد خبر: 390611
رشد ۲۲درصدی  تعداد معاملات مسکن در تهران/ متوسط قیمت یک‌متر مربع زیربنای واحد مسکونی چقدر شد؟

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مهرماه سال ۹۸ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۳.۷ درصد کاهش یافت، اما نسبت به شهریور ماه ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبِنا، بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در مهرماه ساال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که از مجموع ۳۴۰۱ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۱.۹ درصد بیش‌ترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با مهرماه سال قبل حدود ۲.۶ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در مهرماه سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۵.۱ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۲ و ۴ به ترتیب با سهم‌های ۹.۱ و ۷.۹ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در مجموع ۷۰.۸ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در مهر ماه سال جاری مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵ ،۲ ،۴ ،۱۰ ،۷ ،۱۵ ،۱ ،۱۴ ،۸ و ۶ )بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده ۲۹.۲ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.