۰ نفر

رشد ۱تا ۴میلیون تومانی قیمت هر مترمربع مسکن در تهران

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۹
کد خبر: 268858
 رشد ۱تا ۴میلیون تومانی قیمت هر مترمربع مسکن در تهران

در حالی معاملات مسکن طی فروردین امسال در مقایسه با ماه قبل از آن حدود ۶۰ درصد کاهش یافته که به لحاظ قیمتی در مقایسه با فروردین ۹۶ به طور متوسط حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، گزارش تحولات بازار مسکن منتشر شده از سوی بانک مرکزی در بازه زمانی فروردین 96 تا 97 حکایت از اتفاقات بزرگ قیمتی در مناطق 22 گانه تهران دارد، گرچه تعداد معاملات انجام شده روند کاهشی داشته است.

بر این اساس طی 31 روز فروردین ماه سال گذشته 5384 فقره معامله آپارتمان مسکونی در شهر تهران انجام شد که این معاملات در فروردین امسال با کاهش 8.5 درصدی به 5046 فقره رسیده است. در اسفند ماه سال 96 بالغ بر 12307 معامله مسکن انجام شده بود که حدود 59 درصد بیشتر از معاملات فروردین امسال بوده است.

در حوزه تحولات قیمتی، مطابق گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته 29.5 درصد افزایش یافته است. بررسی جزئیات این بخش حاکی از آن است که در منطقه یک تهران متوسط قیمت مسکن در فروردین سال گذشته حدود 8 میلیون تومان برای هر مترمربع بوده که این نرخ با رشد حدود 4 میلیون تومان در فروردین امسال به حدود 12 میلیون تومان افزایش یافته است.

در منطقه 2 قیمت هرمترمربع طی فروردین 96 کمی بیش از 6 میلیون تومان برای هر مترمربع بوده که در فروردین امسال از 8 میلیون تومان عبور کرده است. همین وضعیت برای واحدهای مسکونی معامله شده منطقه 3 برقرار بوده است؛ در این منطقه متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده 8 میلیون تومان بوده که با افزایش بیش از 2 میلیون تومانی از مرز 10 میلیون تومان عبور کرده است.

متوسط قیمت مسکن در منطقه 6 حدود 6 میلیون تومان در فروردین 96  بوده که با رشد حدود 2 میلیون تومانی به مرز 8 میلیون تومان (7.8 میلیون تومان) رسیده است.

در منطقه 4 و 5 در حالی فروردین سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود 4 میلیون تومان بوده که یکسال بعد یعنی در ماهی که گذشته قیمت‌ها در منطقه 4 به حدود 6 میلیون و در منطقه 5 به حدود 7.1 میلیون تومان افزایش یافته است.

در مناطق 7،‌8 و 13 متوسط قیمت در مرز 4 میلیون تومان بوده که به حدود 5 میلیون تومان (در فروردین امسال) افزایش یافته است.

در منطقه 18 متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده در سامانه کد رهگیری دو میلیون تومان بوده که در فروردین ماه امسال به حدود 3 میلیون تومان رسیده است. قیمت متوسط مسکن در مناطق 15، 16، 17، 19 و 20 نیز تقریبا شبیه منطقه 18 بوده است.

در منطقه 14 متوسط قیمت هر مترمربع در اولین ماه سال گذشته کمی بی اش 3 میلیون تومان بوده که در فروردین امسال به 4 میلیون تومان تنه زده است.