۰ نفر

انتخاب پرده در فصل سرما؛ این مدل پرده ها خانه شما را گرم تر می کنند

۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰
کد خبر: 681739
انتخاب پرده در فصل سرما؛  این مدل پرده ها خانه شما را گرم تر می کنند

فصل زمستان دارد فرا می‌رسد، اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد چیست؟ پرده هم اتاق و منزل شما را گرم کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در انتخاب پرده در فصل سرما باید هر شخصی هنگام خرید پرده مسلما یک هدفی برای این کار دارد. یکی می‌خواهد خانه‌اش زیباتر به‌نظر برسد. شخص دیگری مشکل دید به داخل دارد و می‌خواهد حریم خصوصی‌اش حفظ شود. اما نکته‌ای که مطمئن هستم اکثرا آن را نادیده می‌گیرند این جمله است، پرده اتاق شما را گرم‌تر می‌کند.

تاثیر پرده در گرم کردن خانه

علاوه بر انتخاب پرده در فصل سرما به این نکته توجه کنید که اصولا شیشه‌ها عایق‌های ضعیفی هستند. یعنی به راحتی می‌توانند هوای گرم داخل خانه را به بیرون انتقال دهند و باعث کاهش دمای اتاق شوند. ممکن است بگویید بخاری را زیاد می‌کنید. بله، این کار را هم می‌شود انجام داد. بخاری یا رادیاتور را زیادتر می‌کنیم و خانه گرم‌تر می‌شود. اما علاوه بر اینکه باعث هدر رفت انرژی شده‌اید.


دو جداره کردن پنجره

علارغم توجه به در انتخاب پرده در فصل سرما باید بدانید که تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های دو جداره بسیار ایده خوب و تاثیرگذاری است. چون نه تنها باعث خروج گرما نمی‌شود بلکه از ورود سر و صدای مزاحم هم جلوگیری می‌کند. به همین دلیل برای خانه‌های جدید و نوساز از این پنجره‌ها استفاده می‌شود. اما یک مشکل بسیار بزرگ دارد و آن این است که تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های دو جداره هزینه‌های سرسام‌آوری به همراه دارد و ممکن است در بیشتر مواقع به‌صرفه نباشد یا از توان خانواده خارج باشد.

پرده‌ها چگونه منزل ما را گرم نگه می‌دارند؟

در انتخاب پرده در فصل سرما اکنون که متوجه شدید پرده‌ها می‌توانند این نقش مهم را ایفا کنند، بد نیست دلیل علمی آن را نیز بدانید. اصولا پرده به دو دلیل می‌تواند باعث شود منزل شما گرم‌تر شود.

    شیشه‌ها و پنجره‌ها عایق حرارتی بسیار ضعیفی هستند و به راحتی باعث خروج هوای گرم منزل شما و ورود هوای سرد می‌شوند. پرده می‌تواند همانند سدی جلو این عمل را گرفته و هوای گرم را در منزل نگه دارد.

 درخصوص انتخاب پرده در فصل سرما ؛ وقتی پرده نصب شود، ناخودآگاه فاصله چند سانتی‌متر بین پرده و شیشه پنجره به‌وجود می‌آید. در طول روز حتی در زمستان نور خورشید مستقیم به پنجره می‌تابد و باعث می‌شود هوایی که بین پرده و پنجره محبوس شده گرم شود. از آنجایی که هوا میل به بالا رفتن و تغییر مکان دارد، این هوای گرم در کل فضای خانه شما پخش شده و تا حدودی دمای منزل را افرایش می‌دهد.

بهترین نوع پرده برای گرم کردن خانه کدام است؟

 برای در انتخاب پرده در فصل سرما اصولا تمام پرده‌ها این وظیفه مهم را انجام می‌دهند. اما برخی از آن‌ها عملکرد بهتری دارند. تعداد این پرده‌ها زیاد است.

پرده شید بلک اوت خانه را گرم می کنند

این پرده تا حد قابل ملاحظه‌ای اتاق شما را گرم‌تر می‌کند. این پرده شید بلک اوت یک لایه پارچه از جنس پی‌وی‌سی است و به همین دلیل اجازه ورود نور خورشید را به داخل نمی‌دهد. از طرفی ساختار آن به‌گونه‌ای است که علاوه بر اینکه میزان خروج هوای گرم را به حداقل می‌رساند، هوای محبوس بین پرده و پنجره را نیز گرم‌تر خواهد کرد و این گرما در فضای کل خانه پخش می‌شود.

پرده‌های عمودی یا ورتیکال

از مشخصه‌های بارز پرده‌های عمودی مانند لوردراپه و پرده‌های دیکی ورتیکال این است که پرده تا امتداد زمین ادامه پیدا می‌کند و به همین دلیل فضای کمتری برای خروج هوای گرم دارد. برای همین است که ما همواره توصیه می‌کنیم برای نصب پرده‌های عمودی و ورتیکال حتما آن‌ها را تا نزدیک زمین امتداد دهید زیرا علاوه بر زیبایی مانع خروج هوای گرم خانه نیز خواهد شد.

پرده‌های پارچه‌ای خانه را گرم می کنند

پرده‌های پارچه‌ای بسیار پر کاربرد هستند مخصوصا در دکوراسیون‌های کلاسیک. تمامی این پرده‌ها تا حدودی می‌تواند وظیفه جلوگیری از عبور هوای را انجام داده و منزل شما را گرم‌تر می‌کند. اما برخی از پارچه توانایی بیشتری در این امر دارند مانند مخمل و کتان. پیشنهاد می‌شود در فصل زمستان کمتر از پارچه‌هایی نظیر حریر استفاده شود.