۰ نفر

بهترین ترفندها برای مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۴۹
کد خبر: 674819
بهترین ترفندها برای مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

کابل ها ، در عین اینکه وجودشان ضروری هست، باعث می شود که اتاق بی نظم یا به هم ریخته به نظر برسد. مخصوصا کابل تلویزیون ها، به دلیل اینکه سیم های رها شده می توانند حواس شما را از صفحه تلویزیون پرت کند.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون با چند ایده جالب

به گزارش اقتصاد آنلاین، کابل ها ، در عین اینکه وجودشان ضروری هست، باعث می شود که اتاق بی نظم یا به هم ریخته به نظر برسد. مخصوصا کابل تلویزیون ها، به دلیل اینکه سیم های رها شده می توانند حواس شما را از صفحه تلویزیون پرت کند و تمرکز کردن شما را بر نمایش ها، فیلم ها و مسابقه های مورد علاقه یتان دشوار(سخت) کنند. خوشبختانه، روشهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند کابل های تلویزیون را با موفقیت مخفی کنید، از پوشاندن کامل آن ها و استفاده از قالب های آماده ( داکت ها) گرفته تا ترفند های ساده برای تزئین کابل ها.

ترفندبرای تلویزیون دیواری: مخفی کردن کابل ها برای تلویزیون های دیواری

میز تلویزیون

 -1   کاور کابل (داکت) نصب کنید

-کاور کابل کمک می کند تا سیم های تلویزیونتان را بتوانید بدون هیچ تغییری در دیوار مخفی کنید.

-داکت های دیواری کانال های باریک تک رنگی هستند که می توانید سیم های تلویزیون را از میان آن عبور دهید.

-معمولا از PVC یا پلاستیک ساخته می شوند، در اندازه های مختلفی وجود دارند و با استفاده از پیچ یا چسب دو طرفه بر روی دیوار نصب می شوند معمولا، داکت های دیواری به طور مستقیم در زیر تلویزیون نصب می شوند،اما می توانید آنها را از هر جهتی که مطابق با سلیقه ی شماست نصب کنید.

- در صورت تمایل، روی داکت را با رنگی همانند رنگ دیوار مورد نظر، بپوشانید.

- داکتی خریداری کنید که از تلویزیون شما تا کف یا پریز برق مورد نظر شما کشیده شود. در صورت لزوم، آن را با اره برش دهید.

-این داکت ها معمولا در شاخه های دو متری و با عرض های متفاوت به فروش می رسند عرض داکت متناسب با سیم های عبوری انتخاب کند.

2-   استفاده از کیت های مخصوص (cable plates) 

- کیت های مخصوص، این امکان را می دهد که سیم های تلویزیون از درون  دیوار به پریز برساند. (مخصوص دیوار های کاذب است که پشت آن خالی می باشد. )

 -برای این کار کمی به مهارت سیم کشی و دستگاه فلزیاب نیاز خواهید داشت.

- با استفاده از یک چاقو، 2 حفره را در دیوار متناسب با اندازه ی کیت مخصوص، یکی پشت تلویزیون و دیگری در کنار پریز برق ایجاد کنید.

- کیت های مخصوص را به دیوار فشار داده و آنها را در جای خود پیچ کنید. سپس سیم های تلویزیون را درون دهانه کیت قرار دهید، آنها را تا کیت نزدیک به پریز برق بکشید.

- قبل از ایجاد تغییرات دائمی در دیوار ایجاد کنید ، با صاحبخانه خود در این مورد صحبت کنید.

 - قبل از ایجاد حفره، شما باید مطمئن باشید که زیر محلی که تعیین کرده اید سیم برق وجود ندارد چرا که هم احتمال قطع شدن برق ساختمان وجود دارد و هم خطر برق گرفتگی وجود دارد. 

 -می توانید یک دستگاه فلزیاب خریداری کنید و محل قرارگیری سیم ها پشت دیوار را مشخص کنید.

3- نوار چسب پوشاننده خوبی است

-سیم های کوتاه یا تک تلویزیون را، می توان به راحتی با نوار چسب کاغذی پهن پوشانید.

-در صورت تمایل، نوار را با رنگ آکریلیک به همان رنگ دیوار بپوشانید تا به راحتی دیده نشود. یا می توانید از استیکر های زیبا برای مخفی کردن سیم پشت استیکر ها استفاده کنید.

4-زیبا سازی به جای مخفی کردن

به جای مخفی کردن کابل می توانید آن را زیبا سازی کنید. اگر به همه ی موارد قبلی فکر کردید و مقدور نبود و کابل های در معرض دید باقی ماند از آنها با تکیه بر هنر و خلاقیت خود برای تزیین دیوار استفاده کنید.

این کار می تواند به سادگی با چسب حرارتی یا نصب آن ها به هر شیوه ای  بر روی دیوار به شکل های مختلف مثل یک نماد یا اسم ، طرح و اشکال مورد نظر شما محقق شود. 

 ترفند دوم: مخفی کردن کابل های تلویزیون هایی که روی میز تلویزیون قرار دارد.

1- کابل های تلویزیون را روی زمین است آن ها را  با استفاده از داکت های زمینی مخفی کنید.

داکت های زمینی قالب های نواری شکل بلندی هستند که کابل های روی زمین را در زیر لایه ای از لاستیک پنهان می کنند.

استفاده از آن آسان است. درپوش آن را برداشته و کابل های تلویزیون خود درون آن قرا دهید و درپوش را  روی آن فشار دهید. داکت ها زمینی یکی از راه کار های مناسب برای سیم های اطراف میز تلویزیون می باشد که در  اتاق یا جلوی درب ورودی رها شده است.

علاوه بر پنهان کردن کابل ها، از سکندری خوردن ( به زمین خوردن افراد ) هنگام  عبور از روی این سیم های، همچنین از آسیب دیدن سیم ها جلو گیری می کند.

2- دسته بندی کابل ها با بست.

توصیه مهم :

3- استفاده از گیره دوبل کاغذ (کلیپس کاغذ)

اگر فقط چند کابل تلویزیون نازک دارید، سعی کنید آنها را با یک گیره کوچک کنار هم نگه دارید. اگر کابل های تلویزیون ضخیم هستند، برای جلوگیری از جدا شدن آنها، ممکن است نیاز به گیره های بزرگ تری یا چند گیره داشته باشید.

 ایمنی: از بست‌های فلزی می‌تواند منجر به از بین رفتن عایق سیم و کابل و ایجاد برق‌گرفتگی و یا حتی خطر آتش‌سوزی شود.

4-استفاده ازبست پارچه ای

اگر سیم ها از میز زیر تلویزیون در امتداد مبلمان می گیرید ، آنها را با چسب های کمربندی در جای خود ثابت کنید.

این تسمه ها که در اکثر فروشگاه های عرضه کننده لوازم اداری فروخته می شوند، به خود مبلمان متصل می شوند و در زمانی که نیاز است سیمی اضافه یا جدا شود، به سرعت و آسان  باز و بسته می شوند و این امر را مقدور می سازد.

 این بست ها همون بست هایی هستند که غالبا در هنگام خرید لپ تاپ و شارژ رها دور کابل ها می بینید.

 5- چسباندن کابل به دیوار یا مبلمان یا میز زیر تلویزیون با چسب حرارتی

با یک تفنگ چسب حرارتی، یک لایه نازک از چسب را روی دیوار ، زمین یا مبلمان خود بزنید. کابل تلویزیون خود را درون چسب فشار دهید و آن را برای 5 تا 10 ثانیه نگه دارید. این کار را تا زمانی که کابل های در جای خود کاملا ثابت باشد ادامه دهید. سعی کنید کابل های خود را به پشت میز زیر تلویزیون بچسبانید، تا به راحتی کابل ها دیده نشوند. چسب حرارتی به کابل های تلویزیون آسیب نمی رساند. با استفاده از مقداری پنبه آغشته به  الکل به راحتی می توانید از بین ببرید.

  6- جعبه نگهدارنده کابل

هنگامی که کابل ها بسیار زیاد هستند، به خصوص وقتی که آداپتور یا شارژر داشته باشند، یک جعبه ساده ممکن است راه حل مناسبی باشد.

 یک ظرف کوچک و جعبه کادو کوچک پیدا کنید که در یک یا چند طرف سوراخ داشته باشد.

یک محافظ برق یا چند راهی برق را درون آن قرار دهید، سپس آن را روی میز زیر تلویزیون خود قرار دهید. سیم های رها شده ی تلویزیون خود را به این جعبه وصل کنید.

اگر جعبه مناسبی ندارید، به دنبال محصولاتی مانند جعبه ی نگهدارنده کابل باشید که به طور خاص برای نگه داشتن سیم طراحی شده اند.

7- مخفی کردن کابل ها پشت وسایل منزل

برای مخفی کردن کابل های تلویزیون وسایل منزل و مبلمان کمک بگیرید. به جای خرید انواع پوشاننده های مخصوص کابل، سعی کنید سیم های ضخیم را در پشت چیزهایی که از قبل متعلق به خودتان هستید مخفی کنید.

اصول ایمنی مخفی کردن کابل برق

اول . هیچ‌گاه کابل برق را از زیر فرش و یا موکت عبور ندهید. این عمل می‌تواند منجر به بالارفتن دمای کابل و ایجاد آتش سوزی شود.

دوم . توجه داشته باشید سیم و کابل برق در معرض فشار نباشند یا به زور آن را در جاهای کوچک مانند پشت لوازم خانگی قرار نداده باشید. قرار گرفتن سیم و کابل در این حالت می‌تواند به مرور زمان موجب آسیب دیدن آن‌ها شود.

سوم . هرگز از یک پریز چند راه، بار الکتریکی بیش از اندازه نکشید. خواه بار الکتریکی بیش از اندازه به دلیل استفاده‌ی چند دستگاه برقی با هم‌دیگر و هم‌زمان بوده و خواه استفاده از یک دستگاه با مصرف بالا باشد. در صورت استفاده از یک پریز چند‌راه به حداکثر ظرفیت انتقال جریان آن توجه کنید و همواره دقت داشته باشید هرگز جریانی بیش از این ظرفیت از آن‌ها نکشید.

چهارم . در صورت کوتاه بودن سیم و کابل یک اتصال چند‌ راه، به‌طور جدی از اتصال دو یا چند‌ اتصال چند‌ راه به یک‌دیگر خودداری کنید. برای این‌کار تنها باید از یک چند‌راه با سیم و کابل بلند‌تر استفاده کنید.

پنجم . دقت داشته باشید که اتصال چند راه تنها باید به پریز برق وصل شود. بنابراین‌ از اتصال آن به اتصالات دیگر از جمله یک چند‌راه دیگر ‌به‌طور جدی خودداری کنید.