۰ نفر

یک مقام مسئول:

مردم اقبالی به خرید املاک مازاد بانک ها از طریق بورس کالا نشان ندادند

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۶
کد خبر: 552736
مردم اقبالی به خرید املاک مازاد بانک ها از طریق بورس کالا نشان ندادند

مدیر عامل شرکت فروش اموال مازاد بانک ها، گفت: در سنوات گذشته شرکت فام و شرکت بورس کالای ایران جلسات متعددی را با بانک ها ترتیب دادند و در نتیجه آن اصلاحاتی در قراردادها و شیوه نامه های پذیرش املاک در بورس توسط شرکت بورس کالای ایران اعمال شد تا فرآیند آن تسهیل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، پیمان کریمی یگانه افزود: شرکت فام می تواند به عنوان یک متولی فروش اموال مازاد بانک ها و به کارگزاری از بانک ها با شرکت بورس کالای ایران همکاری کند.

به گفته مدیر عامل شرکت فام، فعالیت شرکت بورس کالای ایران منافاتی با عملیات شرکت فام ندارد.

وی، نقش شرکت بورس کالای ایران در فروش اموال مازاد بانک ها را تکمیل کننده دانست و ابراز داشت: اقدام برای فروش اموال مازاد بانک ها از طریق شرکت بورس کالای ایران می تواند به شفافیت هر چه بیشتر در این زمینه کمک کند.

کریمی یگانه خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات املاک مازاد بانک ها ناهمگن بودن آن ها است در حالی که مجموعه املاکی که در بورس عرضه می شود باید همگن و فاقد مشکلات حقوقی باشد، ولی متاسفانه بسیاری از املاک مازاد بانک ها این ویژگی ها را ندارند.

 مدیر عامل شرکت فروش اموال مازاد بانک ها گفت: پیش از این دو بانک مستقیماً برای فروش املاک مازاد خود از طریق شرکت بورس کالای ایران اقدام کردند، اما اقبالی از سوی مردم نسبت به آن صورت نگرفت.

وی افزود: شرکت بورس کالای ایران با توجه به اینکه زیر مجموعه سازمان بورس و اوراق بهادار است از پشتیبانی قانون برخوردار است و این امر ضمن تسهیل در اجرای عملیات مربوطه موجب اطمینان خاطر خریداران و عرضه کنندگان املاک خواهد شد.

به گفته کریمی، بر اساس ماده ۹ قانون برنامه ششم توسعه، برگزاری مزایده وفروش اموال و املاک دولتی باید از طریق سامانه تدارک دولت که وزارت صنعت،معدن و تجارت متولی آن است، انجام شود.

مدیر عامل شرکت فام گفت: این موضوع که آیا طبق این قانون، بانک های دولتی می توانند از طریق شرکت بورس کالای ایران اقدام به فروش اموال و املاک مازاد خود کنند یا نه باید بررسی شود.

وی افزود: میزان املاک مازاد در بانکهای دولتی نظیر بانک ملی ایران و بانک سپه،قابل توجه است.