۰ نفر

تصاویری که عربستان سعودی نمی‌خواهد جهان آن را ببیند! +فیلم

۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۶
کد خبر: 201421
تصاویری که عربستان سعودی نمی‌خواهد جهان آن را ببیند! +فیلم

خبرنگار ارشد آمریکایی فیلمی از وضعیت واقعی یمن منتشر کرده؛‌ فیلمی که شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی با این عنوان آن را پخش کرد: «تصاویری که عربستان سعودی نمی‌خواهد شما آنها را ببینید»

ترجمه گزارش:

«دو سال و نیم جنگ در یمن اغلب "جنگ خاموش" خوانده شده است.

کمیسیونی از سی‌ان‌ان و خبرنگارانی که به یمن می‌روند و به تلفاتی که این قحطی بر سر این کشور و مردم آن آورده، نگاهی انداختند.

در جریان تلاشهایمان برای دسترسی یافتن به این کشور، سی‌ان‌ان از طریق چندین منبع خبری متوجه شد که ائتلاف به رهبری سعودی،‌ سازمان‌های امدادی و کمک رسانی را از دادن اجازه برای حضور هر گونه خبرنگاری در پروازهای این سازمانهای امدادی منع کرده(مانع از حضور خبرنگار در پروازهای امدادی به مقصد یمن شده است).

خیلی ساده و واضح بگویم اینها تصاویری هستند که عربستان سعودی و ائتلاف کشورهای عربی با آن در حال جنگیدن در این جنگ هستند،‌ نمی‌خواهند شما ببینید. آنها نمی‌خواهند خبرنگاران و روزنامه نگاران به جهان نشان دهند که یک وضعیت نزدیک به قحطی در یمن وجود دارد. آنها نمی‌خواهند خبرنگاران به جهان نشان دهند که این وضعیت نزدیک به قحطی ساخته دست بشر(سعودی و ائتلافش) است. آنها نمی‌خواهند خبرنگاران به جهان نشان دهند که شیوع وبا وجود دارد که جان صدها هزار نفر را تهدید می‌کند.

همین اخیرا رئیس‌جمهور ترامپ یک توافق 110 میلیارد دلاری فروش تسلیحات با عربستان سعودی را اعلام کرد.

ما احساس می‌کنیم که برای خوانندگان ما مهم است که درباره جنگی که قرار است این سلاح‌ها به آنجا بروند، بیشتر بفهمند»