۰ نفر

خطیبی در مراسم رونمایی از سه خدمت جدید شرکت گواه تاکید کرد:

نوسان نرخ ارز عامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت خودرو در بازار

۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۴۴
کد خبر: 692576
نوسان نرخ ارز عامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت خودرو در بازار

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار، تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا بر این افزایش قیمت را نادرست خواند و گفت: نوسانات نرخ ارز موجب افزایش قیمت کالاها و محصولات از جمله خودرو در بازار شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مهدی خطیبی در آیین رونمایی از سامانه خدمات پس از فروش گواه (سینو)، راه‌اندازی تریلی همراه آموزش و آغاز فعالیت شبانه روزی تعمیرگاه مرکزی شرکت گواه، با بیان این‌که در چند سال اخیر حوزه خدمات پس از فروش مغفول واقع شده است، گفت: در صنعت خودرو و به ویژه در زمینه خودروهای تجاری، نیازمند حوزه خدمات پس از فروش هستیم که با توجه به برخورداری از ظرفیت های موجود، باید بیش از پیش به آن پرداخت.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه خدمات پس از فروش گواه (سینو) و خدمات آن، یادآور شد: از سه اقدام ارزشمند در زمینه خدمات پس از فروش که موجب تسریع پیشرفت بیش از پیش در شرکت گواه شده و مقدمه ای برای کسب پیشرفت در سایر زمینه ها خواهد بود، رونمایی شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو هم چنین با اشاره به راه‌اندازی تعمیرگاه شبانه روزی نمایندگی گواه، عنوان کرد: با توجه به ماهیت شغل رانندگان خودروهای تجاری، برنامه ریزی برای ارایه خدمات ۲۴ ساعته به آنان فراهم شده است و باید این اقدام به ویژه در شهرهای مرزی و پایانه های صادراتی نیز در دستور کار قرار گیرد.

خطیبی تاکید کرد: نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش ایران خودرو در دو بخش سواری و تجاری (ایساکو و گواه) باید در سراسر کشور و به ویژه در شهرهای مرزی و جاده های ترانزیتی در دسترس مشتریان باشند.

وی در ادامه به مقایسه تولید خودروی سواری در ایران و کشورهای خارجی پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۲۲ ایران بالاترین نرخ رشد تولید خودروی سواری را داشته است، به طوری که از کشورهایی نظیر انگلستان، فرانسه و ایتالیا تولید بیش‌تری داشته و به عنوان دهمین کشور بزرگ خودروساز دنیا معرفی شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به آمار تولید در گروه صنعتی ایران خودرو، بیان کرد: در ۱۱ دی‌ماه، مجموع تولید در گروه بالغ بر ۴۸۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری و تجاری است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱۵۰هزار دستگاهی را رقم زده است.

وی افزود: ایران خودرو هم زمان با افزایش در زمینه کمی، در حوزه کیفی نیز با اجرای پروژه های متعدد، افزایش ۵۰ درصدی را نسبت به سال قبل در زمینه کیفیت محصولات رقم زده است.

خطیبی به عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرد و گفت: به هیچ عنوان افرایش قیمت خودرو در ماه‌های اخیر ارتباطی به عرضه خودرو در بورس کالا ندارد، بلکه انتظارات تورمی و قیمت ارز عامل این افزایش قیمت بوده است، چنان‌که خودروی پارس تاکنون در بورس عرضه نشده، اما قیمت آن در بازار افزایش بیش‌تری نسبت به سایر محصولات داشته است.  

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بورس کالا را عامل توازن در قیمت خودرو دانست و گفت: خودروی هایما S۷ ،۳۰۰ میلیون تومان کم‌تر از قیمت بازار در بورس کالا عرضه شد.

وی تاکید کرد: با همت همه همکارانمان در گروه صنعتی ایران خودرو، بسیار بالنده‌تر و شاداب‌تر از قبل به مسیر تولید و توسعه صنعت خودرو ادامه خواهیم داد.

افزایش درآمد پایدار در گواه

در ادامه جواد توسلی مهر، مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل گفت: در سال ۱۳۹۸ کل گردش مالی گواه تنها ۷۰ میلیارد تومان بوده است در حالی که در شش ماهه اول امسال گردش مالی این شرکت بیش از پنج برابر کل سال ۱۳۹۸ بوده است.

وی ادامه داد: با تغییرات صورت گرفته در این مجموعه، شاهد رفع دغدغه ها و افزایش نمایندگی های مجاز، مراجعه مشتریان به شبکه، افزایش فروش قطعه و بهبود شرایط همکاران و پرسنل بودیم.

توسلی مهر با بیان این‌که با افزایش تولید در شرکت ایران خودرو دیزل، در آینده نزدیک شاهد افزایش درآمد ثابت و پایدار در گواه خواهیم بود، گفت: با راه اندازی سامانه سینو، با شرکت گواه هوشمند روبه‌رو هستیم و با پوست اندازی و اجرای پروژه هایی مانند کاربری سازی در خودروهای تجاری، سنگین و امدادی، گواه با چندین دهه سابقه به برند اول شرکت خدمات پس از فروش خودروهای تجاری تبدیل خواهد شد.

وی افزود: برای ارایه خدمات بهتر به ۱۹۸ هزار دستگاه از محصولات ایران خودرو دیزل و برنامه توسعه ای در سطح کشور، لازم است نرم افزاری قوی برای اجرای این طرح ها در اختیار قرار گیرد. چشم انداز گواه با اجرای این سیستم روشن است و مدیریت شرکت گواه مصمم است در این مسیر گام بردارد.

وی با بیان این‌که مجوزهای لازم برای شماره گذاری و تجاری سازی خودروهای امدادی دریافت شده است و در مرحله اول ۱۹۲ دستگاه آمبولانس در این شرکت کاربری سازی و تجهیز خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم فعالیت های شرکت گواه، ضرورت راه اندازی این سیستم یک‌پارچه محسوس است و برای رسیدن به اهداف بزرگ، زیرساخت های لازم در حوزه های تامین قطعه، بسته بندی قطعات با برند گواه و افزایش توسعه نمایندگی ها فراهم شده است.

توسلی مهر رتبه بندی نمایندگی ها را از دیگر برنامه های این مجموعه دانست و گفت: تعیین شاخص برای نمایندگی ها در حوزه های فروش و خدمات پس از فروش در دوره گارانتی و وارانتی براساس توزیع جغرافیایی صورت خواهد گرفت. نمایندگی های مجاز باید چند وجهی بوده و تنها متکی به فروش خودرو نباشند که با سامانه سینو، امکان رصد نمایندگی برای ارایه خدمات فراهم شده است.

 آماده ارایه خدمات نوین به مشتریان هستیم

در ادامه، پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت گواه با اشاره به این‌که این شرکت بیش از ۵۵ سال سابقه فعالیت و خدمات رسانی به مردم کشور را دارد، به معرفی نرم افزار سینو پرداخت و گفت: این نرم افزار در راستای ارایه بهتر خدمات پس از فروش در مدت پنج ماه برای رسیدن به بازنگری خدمات پس از فروش و مکانیزه بودن این فعالیت ها، بهبود مستمر در راستای عملکرد بهتر و کاهش هزینه ها براساس استراتژی تدوین شده است.

 وی افزود: این نرم افزار براساس شش فرایند و سیستم مدیریت، مالی، عملیات، پشتیبانی، سیستم های زیر ساخت و پایه تشکیل و قادر به ارایه خدمات مورد نیاز در تمام زمینه های خدمات پس از فروش است.

سنندجی یادآور شد: با طراحی و راه اندازی این سیستم، مدیران مجاز به صورت روزانه می توانند نیازهای نمایندگی ها در حوزه های مختلف از جمله آموزش، تعمیرات و تامین قطعه را رصد کنند. هم چنین اطلاعات کامل نمایندگی ها با توجه به ساختار این نرم افزار، برای ارایه خدمات بهتر و برنامه ریزی قابل دسترس خواهد بود.

وی افزود: با راه اندازی این سامانه، برنامه ها و تقویم آموزشی مورد نیاز شبکه به راحتی انجام و مدیریت خواهد شد و همچنین امکان لینک قطعه با اطلاعات کامل از طریق شرکت مادر فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت گواه عنوان کرد: پروفایل هر محصول نیز در این سامانه ایجاد شده است تا توسط مشتری مورد بهره‌برداری قرار گیرد. ضمن این که پروفایل خودرو هم به صورت جداگانه ایجاد شده و اطلاعات مهم مربوط به آن‌ها گردآوری شده است. همه اطلاعات مربوط به امداد نیز ایجاد شده است.

به گفته وی، هر خودرویی که در مجموعه گواه پذیرش می‌شود، توسط پلاک‌خوان ثبت و پس از آن پی‌گیری‌ها به صورت دقیق انجام می‌شود.

سنندجی عملکرد گواه یار را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در شبانه روز ۵۰۰ تماس با شماره ۴۷۹۷۷ برای دریافت خدمات انجام می شود و این آمار با توجه به مدت زمان اندک، موجب افزایش رضایتمندی رانندگان شده است.

وی با اشاره به تجهیز ناوگان امدادی، اظهار کرد: نمایندگی های مجاز با کمک سه دستگاه خودروی کشنده جایگزین، دو دستگاه ماشین بکسل و۶۰ دستگاه خودروی پیکاپ مجهز، امکان ارایه خدمات بهتر به مشتریان را فراهم کرده اند.

مدیرعامل گواه به راه اندازی تریلی آموزش سیار اشاره کرد و گفت: با توجه به محدویت آموزشی و گسترده تر بودن نمایندگی ها، برای راه‌اندازی تریلی آموزش با حضور کارشناسان مجرب اقدام شده است.

وی به فعالیت شبانه روزی تعمیرگاه مرکزی اشاره و عنوان کرد: با توجه به تاکید مدیریت ارشد جهت ارایه خدمات بهتر و شبانه روزی به محصولات ایران خودرو، در فاز اول تعمیرگاه ۱۱۱۱ آماده ارایه خدمات خواهد بود.

گفتنی است، پس از اجرای این مراسم، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و هیات همراه از نمایشگاه توانمندی شرکت گواه و خودروهای امدادی، کار و تجاری سازی بازدید کردند و در انتها نیز از تریلی سیار آموزش رونمایی شد.