۰ نفر

گزارش هفتگی بازار خودرو؛

قیمت خودرو در هفته دوم مهر / قیمت ایران خودرویی ها دوباره صعودی شد؟

۱۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵
کد خبر: 672107
قیمت خودرو در هفته دوم مهر / قیمت ایران خودرویی ها دوباره صعودی شد؟

در این هفته همزمان با اخبار منفی رسیده از مذاکرات احیای برجام و همچنین افزایش قیمت دلار انتظار می رفت بازار خودرو شرایطی کاملا صعودی مشابه فروردین و اردیبهشت سال جاری تجربه کند اما قیمت ها در بازار نسبتا ثابت بود. به عقیده کارشناسان اگر شرایط اینچنینی تا مدتی ادامه دار باشد بعید است که قیمت ها نسبت به آن واکنش نشان نداده و افزایش پیدا نکنند. در چنین شرایطی بنا به تجربه بعید است حتی اقداماتی همچون افزایش عرضه بتواند قیمت ها در بازار را کنترل کند.

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین؛ ایران خودرو که در این هفته اولین مرحله از فروش خود را خارج از سامانه بکپارچه فروش برگزار کرد و در این فروش فوق العاده ۴ محصول را عرضه کرد محصولاتش در بازار آزاد تغییر قیمت چندانی به ثبت نرساندند و تنها تعداد کمی از محصولات این خودروساز تغییر قیمت ناچیزی داشتند.

قیمت ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانوراما در این هفته افزایش ۲ میلیون تومانی که در روز آخر معاملات داشت، جزو اندک محصولات ایران خودرو بود که تغییر قیمت به ثبت می رساند. قیمت پژو ۲۰۷ دنده دستی با این افزایش در بازار آزاد ۴۰۵ میلیون تومان به ثبت رسید.

قیمت پژو پارس ELX-TU5 هم که مدت زمان زیادی از عرضه این خودرو در بازار آزاد نمی گذرد پس از مدت ها تغییر قیمت به ثبت رساند و با افزایشی ۲ میلیونی قیمت پژو پارس ELX-TU5  به ۴۱۷ میلیون تومان رسید.

قیمت دنا توربو اتوماتیک هم که در آغاز هفته ۵۰۸ میلیون تومان اعلام می شد با ثبت افزایش ۲ میلیونی به ۵۱۰ میلیون تومان رسید.

قیمت سمند EF7 هم در ابتدای هفته با افزایش ۴ میلیونی به ۳۵۴ میلیون تومان رسید و تا انتهای هفته بر روی همان قیمت ثابت ماند.

قیمت رانا پانوراما که هفته گذشته ۳۳۵ میلیون بود در این هفته با افزایش ۵ میلیونی به قیمت ۳۴۰ میلیون تومانی رسید.

قیمت ایران خودرو

قیمت سایپا

محصولات سایپا که پس از ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا از لیست خودروهای مشمول قرعه کشی خارج شده بودند و بناست تا پس از حذف سامانه یکپارچه بر روی سامانه مختص سایپا به فروش برسند در این هفته همزمان کاهش و افزایش قیمت داشتند.

قیمت پراید ۱۳۱ پس از مدت ها سکون بالاخره در ابتدای این هفته ۲ میلیون تومان افزایش داشت و با این افزایش قیمت پراید ۱۳۱ با این افزایش به ۱۸۴ میلیون تومان رسید.

قیمت تیبا هاچبک با ۲ میلیون کاهش از قیمت ۲۰۵ میلیون تومانی عقب نشینی کرد و در آخرین روز معاملات هفته جاری ۲۰۳ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت تیبا صندوقدار هم مانند قیمت تیبا هاچبک ۲ میلیون تومان کاهش داشت و در بازار ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت ساینا در این هفته در دو مرحله افزایش یک میلیون تومانی در مجموع ۲ میلیون تومان افزایش داشت. قیمت ساینا در این هفته و با این افزایش ۲۰۴ میلیونی شد.

قیمت سایپا