۰ نفر

مرحله سوم سامانه یکپارچه؛

نتایج قرعه کشی ایران خودرو امروز اعلام می شود (۲۲ شهریور)

۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴
کد خبر: 667876
نتایج قرعه کشی ایران خودرو امروز اعلام می شود (۲۲ شهریور)

مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه با عرضه ۶۰هزار دستگاه خودرو به پایان رسید. بر اساس آمارهای اعلامی حدود ۶میلیون و ۶۸۵هزار نفر در این مرحله شرکت کرده بودند که ۹۷ درصد افراد متقاضی محصولات ایران خودرو بودند. همچنین ۱.۲ درصد برای خودروهای سایپا و ۱.۸ درصد برای خودروهای آرین موتور ثبت نام کرده بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ آنگونه که اعلام شده تمام محصولات سایپا به جز ساینا اس از روند قرعه کشی  در سامانه یکپارچه خارج شدند و تنها محصولات ایران خودرو و آرین موتور مشمول قرعه کشی بودند.

چند خودرو عرضه شده بود؟

در این مرحله، در حالی برای خودروی لاماری ایما ۷۳ هزار و ۴۹۹ نفر ثبت نام کرده بودند که ظرفیت فروش این خودرو 153 دستگاه بود.

 پژو 206 تیپ دو نیز یک میلیون و ۵۶۶ هزار و 246 نفر متقاضی داشت و ظرفیت ۵۰۰ دستگاه خودرو برای آن در نظر گرفته شدن بود.

پژو پارس TU5، پرطرفدارترین محصول عرضه شده در این مرحله بود و بیش از  ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار نفر برای خرید این خودرو ثبت نام کرده بودند. این در حالی است که ایران خودرو ظرفیت هزار دستگاهی برای آن در نظر گرفته بود.

پژو پارس سال هم یک میلیون و ۱۸۳ هزار متقاضی برای چهار هزار دستگاه عرضه شده داشت.

دنا پلاس اتوماتیک 277 هزار و 793 نفر برای ظرفیت ۵۰۰ دستگاه، سورن پلاس ۲۴۸ هزار و ۹۹۱ نفر برای ظرفیت ۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه، رانا پلاس ۲۶۲ هزار و ۷۷۳ نفر برای ظرفیت ۲۵۰ دستگاه و ساینا ۷۱ هزار و ۵۷۵ نفر برای ظرفیت ۹ هزار و ۱۰۸ دستگاهی در سامانه فروش ثبت نام کرده بودند.

نتایج قرعه کشی چه زمانی اعلام می شود؟

آنگونه که ابتدا گفته شده بود،‌ اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو منوط به پاسخ استعلام نهادهای ذی صلاح است. برندگان طرح خودروهای فرسوده نیاز به استعلام از  ستاد  مدیریت حمل و نقل و سوخت دارند و اطلاعات برندگان طرح جوانی جمعیت از طریق استعلام از سازمان ثبت احوال راستی آزمایی می شود.

با این وجود امروز صبح (سه شنبه) سخنگوی وزارت صمت بیان کرد که امروز نتایج حتما اعلام خواهد شد. با این وجود تا لحظه نگارش این گزارش،‌نتایج اعلام نشده است. آنگونه که برخی خبرها به نقل از وزارت صمت اعلام کرده اند،‌امروز نتایج قرعه کشی  اعلام خواهد شد.