۰ نفر

برندگان لاتاری خودرویی مشخص شدند؛

نتایج قرعه کشی ایران خودرو در سامانه یکپارچه اعلام شد+ لینک و جزییات

۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۱۳
کد خبر: 667864
نتایج قرعه کشی ایران خودرو در سامانه یکپارچه اعلام شد+ لینک و جزییات

سومین مرحله از قرعه کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار شد. در این مرحله به جز یک محصول مابقی محصولات سایپا از فرآیند قرعه کشی حذف شده بودند و در نقطه مقابل ایران خودرو با سهم ۹۷ درصدی از ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار متقاضی رکورد عجیبی به ثبت رساند.

اقتصادآنلاین – پرهام کریمی؛ در مرحله سوم از فروش خودرو در سامانه یکپارچه ۶۰ هزار خودرو برای حدود ۶ میلیون ۷۰۰ هزار متقاضی عرضه شده بود که به صورت کلی شانس کمتر از  یک درصدی برای متقاضیان ایجاد می کرد. این بدان معناست که به ازای حدود ۱۱۲ متقاضی ۱ خودرو در این سامانه عرضه شده بود. لازم به ذکر است که در مرحله اول ۲۴ نفر و در مرحله دوم ۴۹ نفر برای هر خودرو ثبت نام می کردند. ( برای مشاهده آمار کلی مرحله سوم کلیک کنید)

چه خودروهایی عرضه شده بود؟

ایران خودرو در سومین مرحله از تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه در فروش فوق العاده خود ۶ محصول پژو ۲۰۶ تیپ ۲، رانا پلاس سقف شیشه ای و گیربکس ۶ سرعته، سورن پلاس جدید، پارس سال با موتور XUTP ، پارس TUS و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و در پیش فروش ۴ محصول تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربور شارژ دستی و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک عرضه کرده است.

گروه خودروسازی سایپا، فروش فوق‌العاده ۵ محصول کوییک.اس، ساینا. اس، کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک، کوییک.آر و کوییک.آر با گیربکس اتوماتیک با موعد تحویل ۹۰ روزه را آغاز می‌کند و این ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت محصولات از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ادامه خواهد داشت.

آمار قرعه کشی ایران خودرو

نتایج مرحله سوم قرعه کشی درحالی منتشر شده است که طبق آمار اعلامی وزارت صمت استقبال حدود ۶ میلیون ۵۰۰ هزار نفری از محصولات گروه ایران خودرو موجب شده است که به طور تخمینی به ازای هر خودرو ۶۷۵ نفر متقاضی وجود داشته باشد که این عدد در خودروهایی با تقاضای بالاتر همچون پژو پارس تا ۲۰۰۰ متقاضی برای یک دستگاه پژو پارس هم رسید که به نوبه خود رکورد حساب می شود. (آمار خودروهای عرضه شده را از اینجا بخوانید)

طرح جوانی جمعیت به طرح خودروهای فرسوده اضافه شد

مرحله سوم قرعه کشی نکته دیگری هم داشت و آن اختصاص ۲۰ درصد ظرفیت (علاوه بر ۵۰ درصدی که پیشتر به طرح جوانی جمعیت اختصاص داده شده بود) به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بود. در این دو طرح ۳۶۴ هزار نفر برای طرح جوانی حمعیت و ۱۲۴ هزار نفر هم برای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده متقاضی بودند.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو با کد ملی 

متقاضیان می توانند نتایج قرعه کشی را با  مراجعه به سامانه یکپارچه به آدرس sale.iranecar.com نسبت به استعلام نتیجه قرعه کشی ایران خودرو خود اقدام کنند. نتایج قرعه کشی ایران خودرو با کد رهگیری قابل استعلام است. همچنین در صورت نداشتن کد رهگیری،‌ نتایج قرعه کشی ایران خودرو با کد ملی نیز قابل استعلام است. برای اینکار افراد باید وارد پنل کاربری خود در سامانه تخصیص خودرو شوند و در قسمت سابقه خرید، کد رهگیری خود را بدست آورند.

برای مطالعه روش های مشاهده نتایج کلیک کنید