۰ نفر

سخنگوی وزارت صمت خبر داد؛

نتایج قرعه کشی ایران خودرو در سامانه یکپارچه امروز اعلام می شود؟ (۲۲ شهریور)

۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶
کد خبر: 667690
نتایج قرعه کشی ایران خودرو در سامانه یکپارچه امروز اعلام می شود؟ (۲۲ شهریور)

سومین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه پایان رسید و در نهایت برای حدود ۶۰ هزار خودروی عرضه شده در این مرحله بیش از ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار نفر ثبت نام کرده بودند. بر اساس اعلام وزارت صمت از به جز ساینا اس، بقیه محصولات سایپا از فرآیند قرعه کشی خارج شدند و تنها محصولات ایران خودرو مشمول قرعه کشی هستند.

اقتصادآنلاین – پرهام کریمی؛ مرحله سوم فروش خودرو در حالی به پایان رسید که در این مرحله وجود طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با سهم ۲۰ درصدی در کنار طرح جوانی جمعیت که ۵۰ درصد از خودروهای عرضه شده را به خود اختصاص می دهد تنها ظرفیت ۳۰ درصدی برای متقاضیان عادی باقی گذاشت و اقبال ۹۷ درصدی متقاضیان به خودروهای ایران خودرو از نکات قابل توجه این مرحله از قرعه کشی ها بود. این استقبال ۹۷ درصدی به این معنا بود که حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ثبت نام کنندگان برای خودروهای ایران خودرو متقاضی بودند. ( مشروح اطلاعات این دوره را از اینجا بخوانید)

در این مرحله از فروش ۵۰ درصد ظرفیت فروش معادل ۳۰ هزار دستگاه مربوط به طرح جوانی جمعیت بود. از مجموع تعداد متقاضیان،  ۳۶۴ هزار و ۸۲ نفر معادل ۵.۴ درصد در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده بودند. ۲۰ درصد ظرفیت معادل ۱۲ هزار دستگاه نیز مربوط به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بود که در این طرح  ۱۲۴ هزار و ۵۶۲ نفر معادل ۱.۹ درصد ثبت نام کردند.

آنگونه که اعلام شده بود، نتایج قرعه کشی مشروط به آمدن جواب استعلام ها از مراجع ذی صلاح اعلام خواهد شد. برندگان طرح خودروهای فرسوده نیاز به استعلام از  ستاد  مدیریت حمل و نقل و سوخت دارند و اطلاعات برندگان طرح جوانی جمعیت از طریق استعلام از سازمان ثبت احوال راستی آزمایی می شود.

با این وجود آنگونه که سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده است، نتایج قرعه کشی ایران خودرو،‌ امروز مورخ ۲۲ شهریور  اعلام می شود.