۰ نفر

قبل از خرید شاسی بلند به این نکات توجه کنید

۱۶ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۵۳
کد خبر: 658814
قبل از خرید شاسی بلند به این نکات توجه کنید

افراد زیادی با افزایش اعضای خانواده ترجیح می دهند که ماشین خود را با یک خودرو شاسی بلند جا دار عوض کنند تا آسودگی کامل را برای خود تضمین کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بسیاری از جوانان امروز و دیروز، علاقمند به داشتن خودروی شاسی بلند هستند تا با آن به سفرهای آفرود بروند و یا در خیابان های شهرها و جاده ها رانندگی کرده و سفر بروند.

بسیاری از افراد هم با افزایش تعداد اعضای خانواده ترجیح می دهند تا ماشینی جادار از نوع شاسی بلند یا کراس اور از برلیانس شاسی بلند گرفته تا لندکروز داشته باشند. اما پیش از خرید شاسی بلند مورد علاقه خود باید بدانید که اساسا به چه منظوری این کلاس ماشین را می خواهید انتخاب کنید و به نکاتی درباره آن توجه کنید.

نکات ضروری انتخاب یک شاسی بلند

شاسی بلند

با این حجم از علاقه و تمایل هموطن ها به ماشین های شاسی بلند، از یک سو شرکت های خارجی زیادی اقدام به عرضه محصولات شاسی بلند خود در بازار ایران کرده اند و از سوی دیگر خودروسازان داخلی اقدام به تولید و عرضه شاسی بلندهای متعددی در بازار کرده اند تا این مشتریان علاقمند به ماشین های شاسی بلند را راضی نگه دارند.

به همین علت خودرو های شاسی بلند مختلفی را در رنج قیمت های متفاوت می توانید در بازار ایران پیدا کنید. اگر بخواهید ماشینی با هزینه بالا و البته آپشن ها و قدرت بیشتر داشته باشید می توانید مدل هایی مانند ماشین لکسوس شاسی بلند، رنو داستر، کیا اسپورتیج و یا هیوندای سانتافه را انتخاب کنید و در غیر این صورت با بودجه محدود می توانید به شاسی بلندهای چینی نظیر ام وی ام، لیفان، چانگان و چری که البته در بین آنها ماشین های باکیفیت خوبی هم پیدا می شوند، بسنده کنید.

نکته دیگری که باید توجه داشته باشید این است که خودروی شاسی بلند را برای سفرهای آفرود می خواهید یا شهری؟ به طور کلی بیشتر ماشین های کراس اور و برخی شاسی بلندها فاقد قابلیت سفرهای آفرود ( AWD) هستند و در سفرهای سخت و جاده های ناهموار کارایی لازم را ندارند. در بین شاسی بلندهای چینی مناسب آفرود می توانید به جک S۵ به عنوان ماشینی با امکانات و طراحی خوب توجه کنید که البته با افزایش این روزهای قیمت بازار خودرو، به طور چشمگیری قیمت اش بالا رفته است، جک S۵ موفق شده در تست آفرود نمره خوبی بگیرد. 

شاسی بلند

ضمن اینکه باید دقت کنید امکانات و تجهیزات ماشینی که می خواهید انتخاب کنید، مناسب نیازهای شما باشد. برای مثال در سایت دیوار، شاسی بلندهای بسیاری با امکانات و رنج قیمت متفاوت موجود هستند اما با بررسی دقیق متوجه خواهید شد که همه این شاسی بلندها با آنچه شما مدنظر دارید، هماهنگ نیستند و جستجوی دقیقی می خواهد تا آنچه مناسب خواسته شماست را پیدا کنید. 

همچنین به کیفیت خدمات پس از فروش، قیمت و در دسترس بودن لوازم یدکی خودروی صفر یا دست دومی که می خواهید خریداری کنید، توجه داشته باشید. 

در آخر به خاطر داشته باشید که به طور کلی خودروهای شاسی بلند چون خودروهایی بزرگتر و سنگین تری هستند و ایرودینامیک خوبی به نسبت سایر خودروهای سواری ندارند، سوخت بیشتری را مصرف می کنند. پس اگر اهل سفرهای آفرود نیستید و تنها شاسی بلندی برای تردد در داخل شهر و تعدااد محدودی سفر با جاده های هموار می خواهید، شاسی بلندی ۴ سیلندر گزینه بهتری برای شماست تا شاسی بلندهای ۶ یا ۸ سیلندر.