۰ نفر

گزارش هفتگی بازار خودرو؛

آغاز دوباره لاتاری خودرویی/ قیمت ها در بازار خودرو گم شده است

۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۶
کد خبر: 653273
آغاز دوباره لاتاری خودرویی/ قیمت ها در بازار خودرو گم شده است

صحبت از رکود بازار خودرو دیگر تکراری شده است و این بازار از اواخر سال ۱۴۰۰ در خواب زمستانی فرو رفته است و مشخص نیست آیا آزادسازی واردات خودرو می تواند یخ این روزهای بازار خودرو را آب کند یا خیر؟ وارداتی که آئین نامه آن قرار بود تا اواخر خرداد ماه نهایی شود و اکنون که در اواخر تیرماه هستیم و همچنان خبری از آن نیست و همین امر وعده واردات خودرو تا اواخر تابستان را در هاله ای از ابهام قرار داده است. دور جدید قرعه کشی هم از هفته آینده آغاز می شود و باید دید چه تاثیر بر بازار می گذارد. به طور کلی قیمت ها در بازار خودرو گم شده است و این همان ویژگی یک بازار بلاتکلیف است.

اقتصاد آنلاین- پرهام کریمی؛ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که با نوسانات هفته گذشته از قیمت ۳۰۱ میلیونی به ۳۰۳ میلیون تومان رسید، مجددا در این هفته با ۲ میلیون کاهش به ۳۰۱ میلیون تومان کاهش پیدا کرد و تا انتهای هفته نیز با همین قیمت معامله شد. مدل ۱۴۰۰ این خودرو هم با کاهشی یک میلیونی همراه بود و ۲۹۲ میلیون تومان معامله شد. تیپ ۵ این خودرو در نسخه فول که در هفته گذشته جهشی ۵ میلیونی به ثبت رسانده بود در این هفته بدون تغییر با همان قیمت ۳۶۰ میلیونن تومانی معامله شد.

پژو ۲۰۷ دنده ای با سقف شیشه ای در مدل ۱۴۰۱ که هفته گذشته بدون تغییر در قیمت خود معاملات را به پایان برده بود در این هفته با کاهشی ۲ میلیون تومانی همراه بود و به ۴۰۸ میلیون تومان رسید. این خودرو در نسخه دنده ای با سقف فلزی که همانند نسخه پانورامای خود با کاهش همراه بود و این هفته را با ۱ میلیون تومان کاهش و قیمت ۳۹۶ میلیون تومانی به پایان برد.

پژو ۲۰۷ در نسخه اتوماتیک پس از نوسانات هفته گذشته، در این هفته بر روی قیمت ۶۱۰ میلیون تومانی بدون تغییر ثابت ماند.

پژو ۴۰۵ جی ال ایکس در هر دو نسخه دوگانه سوز و تک سوز بدون تغییر این هفته را با قیمت های ۳۱۰ و ۲۹۵ میلیونی به پایان بردند.

مدل ۱۴۰۰ این خودرو که اس ال ایکس ام دارد این هفته را با افزایش ۲ میلیون تومانی سپری کرد و به ۳۴۰ میلیون تومان رسید.

پژو پارس ال ایکس هم این هفته بدون تغییر قیمت با همان قیمت ۳۷۴ میلیونی معاملات این هفته را به پایان برد.

مدل جدید تر و به روز این خودرو امسال توسط ایران خودرو رونمایی شد؛ یعنی ای ال ایکس تیوفایو در کارخانه قیمتی معادل ۲۱۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان دارد. پس از عرضه این خودرو در بازار از اواسط خرداد ماه به طور میانگین ۴۳۵ میلیون تومان معامله می شود این خودرو در این هفته با افزایشی سه میلیون تومانی به قیمت ۴۲۸ میلیون تومانی رسیدسمند ال ایکس که در فته های گذشته نوسانات زیادی را به ثبت رسانده است در این هفته بدون تغییر ۳۰۲ میلیون تومان معامله شد.

پراید هم در نسخه ۱۱۱ و نسخه ۱۳۱ همانند هفته گذشته از خودروهای بدون تغییر قیمت در بازار این هفته بود. این دو مدل خودرو در این هفته به ترتیب ۲۰۴ و ۱۸۳ میلیون تومان معامله شدند. پراید وانت یا همان ۱۵۱ در این هفته با ۲ میلیون تومان کاهش به قیمت ۱۸۳ میلیون تومانی رسید.

تیبا هاچبک در مدل ۱۴۰۱ در این هفته اندکی از افزایش قیمت در هفته گذشته را جبران کرد و با یک میلیون تومان کاهش به ۲۰۶ میلیون تومان رسید.

ساینا هم با افزایش ۱ میلیون تومانی در ابتدای هفته تا آخر هفته به قیمت ۲۱۲ میلیون تومان معامله شد.