۰ نفر

بازگشت چین از هند؛

لغو سرمایه گذاری میلیارد دلاری گریت وال در هند

۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲
کد خبر: 650150
لغو سرمایه گذاری میلیارد دلاری گریت وال در هند

شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا معمولا به دنبال کاهش هزینه ها و سایر ملاحظات عمدتا اقتصادی، تولید و توسعه کارخانه های خود در سایر کشور ها را در دستور کار قرار می دهند که بتوانند هزینه های سر بار تولید و سایر هزینه های خود را تعدیل کنند.

اقتصادآنلاین-پرهام کریمی؛ پس از دو سال و نیم انتظار برای دریافت مجوز از دولت هند، گریت وال موتور، بزرگترین سازنده SUV چین، سرمایه گذاری پیشنهادی یک میلیارد دلاری خود را برای ورود به بازار هند پس گرفت.

به گفته افراد آگاه، این تصمیم روز جمعه توسط مدیران ارشد چینی به 12 کارمند این شرکت که درگیر این پروژه بودند، ابلاغ شد.

این شرکت یک بسته سه ماهه انفصال را برای این کارمندان در سراسر کارکردهای بازاریابی، شبکه، برنامه ریزی و استراتژی و خدمات ارائه کرده است.

در سال 2020، گریت وال موتور قراردادی برای خرید کارخانه جنرال موتورز Talegaon در نزدیکی پونا منعقد کرده بود و این شرکت حتی در نمایشگاه خودروی 2020 شرکت کرد.

گریت وال موتور برنامه داشت به شرکت‌هایی مانند چانگان، هایما و چری که برنامه‌های جدی برای ورود به هند داشتند بپیوندند، اما در میان تغییرات ژئوپلیتیکی در این قاره نتوانستند از دیوار بزرگ مقررات عبور کنند.

یکی از سخنگویان شرکت این توسعه را تایید کرد و گفت: مهلت فروش سایت طلاگون بین GWM و GM در 30 ژوئن 2022 منقضی شد، اما ما نتوانستیم در بازه زمانی مورد نظر تاییدیه های لازم را دریافت کنیم. از این رو هر دو طرف تصمیم به فسخ معامله گرفتند. این پروژه دو سال و نیم به طول انجامید.

GWM اضافه کرد که این شرکت به توجه و مطالعه بازار هند ادامه خواهد داد و "به دنبال فرصت هایی با امید به ارائه تجربیات جدید خواهد بود.