۰ نفر

نگاهی به صورت‌های مالی خودروسازان؛

فروش ایران خودرو و سایپا از تولید جلو زد

۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبر: 649406
فروش ایران خودرو و سایپا از تولید جلو زد

دو خودروساز بزرگ کشور گزارش تولید و فروش خود منتهی به خرداد ماه امسال را منتشر کردند.نگاهی به آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که میزان تولید ایران خودرو در سه ماهه ابتدایی امسال افزایش حدود 28 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرده اما سایپا در همین مدت کاهش حدود 8 درصدی را تجربه کرده است. نکته جالب در خصوص دو خودروساز این است که فروش آن ها در فصل بهار اولاً افزایش یافته است و ثانیاً میزان فروش از میزان تولید پیش افتاده است.

اقتصادآنلاین-پویا دادجو؛ بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال ایران خودرو در سه ماهه ابتدایی امسال 124 هزار و 247 دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 27.8 درصدی را نشان می‌دهد. تولید ایران خودرو در بهار امسال بالاترین تیراژ تولید از سال 1398 محسوب می‌شود. از سوی دیگر، فروش این خودروساز در فصل بهار برابر با 135 هزار و 723 دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه افزایش 51.6 درصدی داشته است. همچنین ایران خودرو در فصل بهار 11 هزار و 476 دستگاه خودرو بیش تر از میزان تولید در این فصل فروخته است.

فروش ایران خودرو و سایپا از تولید جلو زد

سایپا نیز فصل بهار 75 هزار و 334 دستگاه خودرو تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 7.8 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین فروش سایپا در این فصل برابر با 86 هزار و 904 دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 8.9 درصدی داشته است. ساپیا نیز همانند ایران خودرو در فصل بهار فروشی بیش از تولید خود ثبت کرده و این شرکت 11 هزار و 570 دستگاه بیش از تولید خود فروخته است.

فروش ایران خودرو و سایپا از تولید جلو زد