۰ نفر

۱۲ نکته کلیدی در انتخاب باتری ماشین

۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰
کد خبر: 642816
۱۲ نکته کلیدی در انتخاب باتری ماشین

در حال حاضر بیش از ۱.۴ میلیارد ماشین در سراسر دنیا وجود دارد و این آمار همچنان در حال رشد است. همچنین گفته می‌شود این تعداد تا سال ۲۰۳۶ به دوبرابر افزایش می‌یابد. از آنجا که هیچ ماشینی در دنیا بدون باتری خودرو کار نمی‌کند، داشتن اطلاعات درباره این وسیله بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

اگر شما هم خودرو دارید، قطعا دغدغه خرید باتری ماشین را تجربه کرده‌اید. هر چه بیشتر درباره این وسیله بدانید، کمتر احتمال دارد که با یک ماشین خاموش در میان جاده تنها بمانید. اینکه برای انتخاب باطری خودرو چه مواردی را باید بررسی کرد؟ یا برای خرید باتری خودرو باید هرچند سال یک بار اقدام کنیم؟ از سؤالات روزمره هستند.

برای پاسخ به این پرسش‌ها نیاز است بدانیم باطری خودرو دقیقا چیست و چه می‌کند. به همین دلیل است که در این مبحث به بررسی پاسخ پرسش‌‌های شما درباره باتری ماشین‌ها و روش انتخاب آن‌ها می‌پردازیم.

باطری ماشین چیست و چه می‌کند؟

باطری ماشین نوعی باتری قابل شارژ است که برای روشن‌کردن وسیله نقلیه شما استفاده می‌شود. هدف اصلی این وسیله ارسال ولتاژ به استارت است و به‌دنبال آن به جرقه موتور و روشن‌شدن ماشین می‌انجامد. همچنین به اجزای الکتریکی خودرو مانند چراغ‌های جلو، برف‌پاک‌کن‌ها و رادیوی شما انرژی می‌دهد.

در کل باطری خودرو ابزاری برای رساندن برق به دیگر اجزا از زمان استارت‌زدن است. البته می‌توانیم بگوییم که مهم‌ترین وظیفه باتری خودرو کمک به روشن‌شدن آن در زمان استارت‌زدن است. دقیقا به همین علت اگر باتری کار نکند ماشین اصلا روشن نمی‌شود. خیلی ساده و به زبان خودمانی، این وسایل روح ماشین شما هستند. اگر باور ندارید به وسیله نقلیه‌ای که باتری آن خوابیده است یا کلا این وسیله را ندارد، کمی نگاه کنید.  

آن‌ها الکتریسیته‌ مورد نیاز خودرو را در خود ذخیره می‌کنند و با این الکتریسیته انرژی لازم برای:

  • استارت خودرو
  • روشن‌کردن چراغ‌های خودرو
  • سیستم پخش و مولتی‌مدیای خودرو
  • تهویه مطبوع (کولر و بخاری)

را تأمین می‌کنند.

انواع باطری خودرو

پس از شروع استفاده از باطری خودرو، همانطور که طراحی خودروها تکامل یافت، طراحی این ابزارهای کوچک خودرو نیز پیشرفت کرد. به همین دلیل امروز انواع مختلفی از آن‌ها را می‌بینیم. البته آنچه در این بین استفاده بیشتری دارد، انواع اسیدی و اتمی هستند. این انواع برای خودروهای احتراق داخلی بنزینی یا دیزلی استفاده می‌شوند و مزایا و معایب خاص خود را دارند که به اختصار موارد زیر را عنوان می‌کنیم.

انواع اسیدی یا غیرسیلد

قیمت آن‌ها به‌نسبت بقیه انواع کمتر است.

شارژدهی خوبی دارند.

خرابی ترمینال‌ها در آن‌ها کمتر از انواع دیگر است.

در زمان کمتری شارژ کامل می‌شوند. البته در مقابل زودتر هم شارژشان تمام می‌شود.

طول عمری در حدود دو سال دارند.

همواره باید میزان آب آن‌ها رابررسی کنید.

انواع اتمی یا سیلد

عمر مفید طولانی‌تری نسبت به انواع دیگر ماشین دارند.

شارژ را بهتر نگه می‌دارند؛ به‌طوری که در عرض چندین ماه، درصد کمی از شارژشان تخلیه می‌شود.

قیمت آن‌ها به‌نسبت دیگر انواع بالاست.

شارژدهی بالایی ندارند.

در هوای سرد نیاز به پوشش دارند.

طول عمر آن‌ها بین دو تا 5 سال است.

12 نکته کلیدی در انتخاب باتری ماشین 2

نکات مهم در انتخاب باتری خودرو

برای انتخاب باتری خودرو موارد فراوانی را باید بررسی کنید. البته راهی وجود دارد که با اطمینان بیشتر قادر به انتخاب هستید و حتی در صورتی که بررسی موردی از قلم بیفتد، آرامش خاطر خواهید داشت.

مراجعه به مراکز معتبر آسان‌ترین راه برای اطمینان از خرید است؛ چراکه افراد نمی‌توانند برای خرید هر وسیله‌ای اطلاعات کاملی از آن کسب کنند. این بدان معناست که هر کس در زمینه کاری خود مهارت کامل دارد؛ بنابراین با وجود افرادی آگاه که به آن‌ها اطمینان داریم، امور آسان‌تر جلو می‌روند.

برای خرید باتری ماشین نیز مراجعه به سایتی چون پوماباتری که عنوان تنها واردکننده رسمی و انحصاری باتری پوما در کشور را دارد، بهترین گزینه است. البته در این سایت انواع باطری‌های معتبر داخلی و خارجی باکیفیت را می‌توانید در کنار ویژگی‌هایشان مشاهده کنید. ویژگی اصلی این سایت معرفی بهترین‌های چنین محصولاتی برای انواع ماشین‌هاست.

با تمام این اوصاف می‌توانید هنگام انتخاب و خرید باطری ماشین به موارد زیر نیز توجه کنید:

انتخاب نوع باتری ماشین

این قضیه کاملا به نوع نیاز شما بستگی دارد.

آب‌وهوای محل زندگی

البته که آب‌وهوای محل زندگی زیرمجموعه‌ای از نوع نیاز شماست؛ ولی به دلیل اهمیت جداگانه ذکر شد.

اعداد BCI

این گزینه ارتفاع، طول، عرض و نوع قرارگرفتن ترمینال‌های باتری ماشین را نشان می‌دهد. این گزینه معمولا از یک استاندارد جهانی تبعیت می‌کند و به همین خاطر به‌تنهایی پاسخگوی نیاز شما نیست.

بررسی ولتاژ

ولتاژ به‌طور معمول 12 ولت است.

بررسی آمپر گردان

عدد آمپر گردان میزان قدرت محصول در هوای سرد را نشان می‌دهد.

آمپر گردان میل لنگ

میزان آمپری را نشان می‌دهد که این محصول در دمای 26.7 درجه سانتی‌گراد از خود خارج می‌کند.

ظرفیت ذخیره

به زبان ساده ظرفیت ذخیره زمانی را نشان می‌دهد که طول می‌کشد تا باتری ماشین دشارژ شود. این زمان در دمای تقریبی 26 درجه اندازه‌گیری شده است.

آمپر ساعت

اگر شدت جریان باتری ماشین را ضرب کنیم در مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا باتری خودرو این شدت جریان را تأمین کند، این گزینه به دست می‌آید.

تاریخ ساخت

با بررسی این تاریخ متوجه می‌شوید که این محصول را باید یا نباید بخرید. در صورت گذشت 6 ماه از تاریخ تولید، این محصول شروع به سولفاته‌ شدن کرده است و کیفیتی ندارد.

بررسی اندازه

اندازه از مهم‌ترین مواردی است که باید بررسی شود؛ چراکه بهترین باطری‌ها هم اگر با اندازه مورد نیاز ماشین شما هماهنگ نیستند، به کارتان نمی‌آیند.

محل قرار گرفتن قطب‌ها

این مورد نیز مانند اندازه باید متناسب با نوع ماشین شما انتخاب شود.

ضمانت و گارانتی

داشتن ضمانت و گارانتی در حکم ایجاد آرامش حین خرید است.

12 نکته کلیدی در انتخاب باتری ماشین

نتیجه‌گیری

وجود ماشین در زندگی امروزی امری انکارناپذیر است؛ به همین دلیل برای استفاده از این ابزار بی‌مانند باید درباره وسایل مورد نیاز آن هم اطلاعاتی کسب کنیم. باتری خودرو از لوازمی است که نه برای بهتر کار کردن آن، بلکه برای شروع عملکرد ماشین استفاده می‌شود. شناخت این محصولات باکیفیت گاهی دشوارتر از آن است که به نظر می‌رسد؛ به همین علت مراجعه به مراکزی مانند سایت پوماباتری به آدرس pumabattery.com که به کیفیت محصولاتشان اطمینان داریم، کار را برای ما راحت‌تر می‌کند.

پوما باتری نماینده رسمی برندهای باتری پوما، صبا باتری، سپاهان باتری، آذر باتری، برنا باطری،نیروگستران خراسان، درنا باطری می باشد. شماره‌های تماس 88751486-021 و 88510423-021

منبع آماری: https://www.carsguide.com.au/car-advice/how-many-cars-are-there-in-the-world-70629

این مطلب رپرتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.