۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اعلام نتایج پیش فروش ایران خودرو / مادران بدون قرعه کشی برنده می‌شوند؟ (۱۰ اردیبهشت) + لینک و جزییات

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳
کد خبر: 631990
اعلام نتایج پیش فروش ایران خودرو / مادران بدون قرعه کشی برنده می‌شوند؟ (۱۰ اردیبهشت) + لینک و جزییات

مراسم قرعه کشی طرح پیش فروش ایران خودرو امروز برگزار شد. در این مرحله دو طرح عادی و ویژه مادران برگزار شد. چهار خودرو عرضه شده در این مرحله تارا دستی، اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک و دستی بودند. بر اساس اعلام ایران خودرو این امکان وجود دارد تا طرح‌های فروش ویژه مادران بدون قرعه کشی باشد. با این وجود نگاهی به مراحل گذشته نشان می‌دهد که تاکنون این امکان فراهم نشده است. با این وجود در این مرحله با توجه به شرایط و همچنین خودروهای عرضه شده، برای نخستین بار شاهد فروش خودرو ویژه مادران بدون قرعه کشی باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ طرح پیش فروش با موعد تحویل حداکثر ۱۲ ماهه و با عرضه چهار محصول روز سه شنبه هفته گذشته برگزار شد. در این مرحله چهار خودروی تارا دستی، تارا اتوماتیک، دناپلاس توربو شارژ اتوماتیک و دناپلاس توربوشارژ با گیربکس ۶ سرعته دستی و فرمان برقی عرضه شد.

اعلام نتایج پیش فروش ایران خودرو

این مرحله به صورت دو طرح عادی و ویژه مادران برگزار شد. در طرح عادی تمام افراد قادر به ثبت نام بودند؛ البته محدودیت‌های کلی مانند عدم خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا در ۴۸ ماه گذشته، نداشتن پلاک فعال و یا داشتن گواهینامه رانندگی نیز در نظر گرفته شده بود.

در طرح ویژه مادران، مادرانی که تاریخ تولد فرزند دوم آنها پس از ۱۹ آبان ۱۴۰۰ باشد، می‌توانستند ثبت نام کنند.

امروز مراسم قرعه کشی این دو طرح برگزار شد و نتایج طرح فروش عادی تا ساعاتی دیگر بر روی سایت فروش ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir قرار خواهد گرفت.

در خصوص طرح فروش ویژه مادران دو نکته وجود دارد؛ اولاً با توجه به اعلام ایران خودرو نیمی از ظرفیت این مرحله به مادران اختصاص دارد و در صورتی که تعداد متقاضیان کم تر از ظرفیت باشد، بدون قرعه کشی به همه واجدین شرایط خودرو تعلق خواهد گرفت. اما تا کنون همواره تعداد متقاضیان یعنی مادران واجد شرایط بیش تر از ظرفیت بوده است. با این حال خودروهای عرضه شده در این مرحله تحویل یکساله دارند و معمولا این دو خودرو کم‌ترین متقاضی را میان محصولات ایران خودرو داشته‌اند. بنابراین شاید در این مرحله شاهد فروش بدون قرعه کشی برای مادران باشیم.

مسئله دوم زمان اعلام نتایج طرح ویژه مادران است؛ با توجه به اینکه بررسی شرط تاریخ تولد فرزند نیاز به استعلام از مراجع ذی صلاح دارد، اعلام نتایج ویژه مادران حداکثر تا سه روز آینده اعلام خواهد شد.