۰ نفر

تجربه مخاطبان اقتصادآنلاین از خرید خودرو؛

معضلات خودروهای مثلاً صفر کیلومتر تمامی ندارد / از نشتی روغن تا تاخیر در تحویل

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۴۸
کد خبر: 631232
معضلات خودروهای مثلاً صفر کیلومتر تمامی ندارد / از نشتی روغن تا تاخیر در تحویل

مشکلات خودروهای داخلی تمامی ندارد، از تاخیر در تحویل گرفته تا کیفیت و ایمنی پایینی که سال هاست بلای جان هموطنانمان شده است. این روزها هم که وضعیت بازار خودرو آنقدر آشفته شده که شاهد پراید ۲۰۰ میلیون تومانی و پژو ۲۰۶ تیپ دو ۳۰۰ میلیونی هستیم و به ظاهر مسئول و نهادی قرار نیست فکری به حال این صنعت بکند.

اقتصادآنلاین - پرهام کریمی؛ اما مشکل کجاست؟ اگر همه نهاد ها در پی حل معضل و مشکل صنعت خودروسازی هستند، اگر نهادی همچون پلیس خواستار اصلاح ساختار خودروسازی و بهبود کیفیت خودروهاست، چرا گره ای از این صنعت که این روزها به نظر کور شده است باز نمی شود؟

اقتصاد آنلاین طی روزهای گذشته از مخاطبان خود خواست تا تجربه خود را در خصوص مشکلات خودروهای داخلی در میان بگذارند.در این گزارش قصد داریم تا تنها بخشی از گزارش های رسیده به اقتصادآنلاین را بررسی کنیم.

در اولین مورد، مصرف کننده ای در تنها یک سال استفاده از خودروی داخلی خود مجبور به تعویض چراغ های جلو، کاسه نمد و پلوس شده و نشتی روغن از پایه فیلتر روغن و گیربکس از مواردی بود که توسط این مخاطب اعلام شد.

1

مورد دوم هم که شاید یکی از رایجترین مشکلات صنعت خودروسازی است و نیازی به توضیح ندارد و همه چیز از پیام این مخاطب اقتصادآنلاین مشخص است.

2

مورد بعدی معضلی است که مدت هاست گریبان خودروهای ساخت داخل را گرفته و بخصوص پس از بازگشت تحریم ها و خروج خودروسازان خارجی از کشور تشدید شده و افت محسوس کیفیت قطعات و رنگ مشهود بوده است. 

3

مورد دیگر اما نه به تحریم و نه به نداشتن دانش و تکنولوژی مربوط است. این دست مواردی که تعداد زیادی مخاطبان گزارش کرده‌اند، تنها به سهل انگاری خودروساز و عدم رعایت حقوق مشتری مربوط است و به گونه ای تکرار می شود که گویا خودروساز بدون ترس از نهادهای نظارتی و با دید اینکه متقاضی مجبور به خرید و قبول اینگونه خودروهاست اقدام به تکرار این رفتارها می کند.

4

موارد اعلامی تنها قطره ای از دریاییست که توسط مخاطبان اقتصادآنلاین اعلام شده و باید دید چه زمانی نهادهای مربوطه نظارتی و متولی امر خودروسازی به این رویکرد خودروسازان واکنش نشان می دهند و خودروسازی کشور را از این شرایط خارج می کنند؟