۰ نفر

بازار خودرو در هفته پایانی فروردین؛

شیب تند افزایش قیمت پژو پارس/ استراحت پراید برای فتح قله ۲۰۰ میلیونی

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۲۶
کد خبر: 630021
شیب تند افزایش قیمت پژو پارس/ استراحت پراید برای فتح قله ۲۰۰ میلیونی

بازار خودرو از زمان شروع بکار رسمی در سال ۱۴۰۱ روی خوش به خود ندیده و اکثر مدل‌های پر تقاضای بازار با جهش چند ده میلیونی قیمت همراه شدند. وضعیت این بازار به گونه ای پیش رفته که نابسامانی صنعت و بازار خودرو، فاطمی امین وزیر صمت دولت سیزدهم را تا مرز استیضاح پیش برده است.

اقتصادآنلاین-پرهام کریمی؛ روند بازار خودرو در هفته پایانی فروردین ماه هم تفاوت چندانی با هفته های گذشته نداشت و قیمت ها همچنان افزایشی بوده و تنها نکته کاهش شیب افزایش قیمت ها بود. در این هفته مطرح شدن بررسی مجدد طرح واردات خودرو های زیر ۲۵ هزار دلار، امید را به بازار خودرو بازگرداند. یکی دیگر از اخبار پر حاشیه این هفته، خبر جنجالی واردات خودرو در ازای صادرات گوجه بود.

قیمت پژو ۲۰۷ که در هفته گذشته با افزایش ۷ میلیونی از ۳۸۸ به ۳۹۵ میلیون تومان رسیده بود. این هفته نیز روند افزایش قیمت خود را با شیب ملایم تری ادامه داد. پژو ۲۰۷ در هفته پایانی فروردین، با افزایش سه میلیون تومانی به قیمت ۳۹۸ میلیون تومان رسید و در مرز ۴۰۰ میلیون تومان قرار گرفت.

1

 

پژو ۲۰۶ تیپ دو که هفته گذشته با جهش ۱۴ میلیون تومانی همراه بود و به قیمت ۲۹۲ میلیون تومان رسیده بود، این هفته با ۵ میلیون تومان افزایش، ۲۹۷ میلیون تومان معامله شد.

2

شیب افزایش قیمت پژو پارس مدل ال ایکس برخلاف سایر خودورها، این هفته افزایش یافت. در حالی این خودرو هفته گذشته افزایش قیمت ۱۲ میلیونی را ثبت کرد که در هفته پایانی فروردین، با افزایش ۱۵ میلیون تومانی قیمت همراه شد. بر این اساس قیمت این خودروی محبوب در پایان این هفته به ۳۸۰ میلیون تومان رسید.

3

سمند هم جزو خودروهایی بود که روند افزایشی خود را تا حد زیادی کاهش داد به گونه ای که پس از افزایش ۷ میلیونی هفته پیش و رسیدن به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان، این خودرو در مدل ال ایکس ساده تنها با ۲ میلیون افزایش همراه بود و به ۲۸۲ میلیون تومان رسید.

4

پراید مدل ۱۱۱ هفته گذشته سقف قیمتی ۱۹۰ میلیون تومانی را که ماه ها زیر آن قرار داشت شکست و با ۷ میلیون تومان افزایش هفته گذشته و سه میلیون تومان دیگر در این هفته در مرز ۲۰۰ میلیون تومانی قرار گرفت و ۱۹۸ میلیون تومان معامله شد. بسیاری از معامله گران بر این باورند که این خودرو هفته های آینده مرز ۲۰۰ میلیون تومانی را نیز رد خواهد کرد.

5

مدل ۱۳۱ پراید هم با روندی مشابه پراید ۱۱۱ پیش رفت و ابتدا با افزایش ۵ میلیون تومانی هفته گذشته به قیمت ۱۷۶ میلیون تومان رسید. سپس این خودرو ۲ میلیون تومان در روز شنبه گران شد و با ادامه روندی با ثبات در طول هفته جاری روی قیمت ۱۷۸ میلیون تومانی ماند و نزدیکی مرز ۱۸۰ میلیونی ماند.

6