۰ نفر

ام وی ام X۵۵ پرو مدیران خودرو؛ مشخصات فنی، امکانات، قیمت

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۶
کد خبر: 629840
ام وی ام X۵۵ پرو مدیران خودرو؛ مشخصات فنی، امکانات، قیمت

شرکت مدیران خودرو که بنیان فعالیت‌های خود را بر عرضه محصولات چری به بازار کشورمان قرار داده، حالا یکی دیگر از کراس اوورهای این کمپانی چینی را با نام ام وی ام ایکس ۵۵ پرو به فهرست تولیدات خود اضافه کرده است. در ادامه به بررسی مشخصات فنی ام وی ام X55 پرو پرداخته و امکانات این مدل به همراه قیمت و تغییرات آن نسبت به نسخه قبلی را شرح خواهیم داد.

اقتصادآنلاین - روزبه راد؛ چری تیگو 5x یا چری تیگو ۴ در سال ۲۰۱۷ به بازار چین و برخی دیگر کشورها معرفی شد. این کراس اوور نسبتا کوچک در سال ۱۳۹۸ به همت شرکت مدیران خودرو راهی جاده‌های ایران شد اما به دلایلی از جمله قیمت‌گذاری غیرمنطقی و وجود رقبای جذاب‌تر در آن محدوده قیمتی، mvm X55 نتوانست آن‌طور که مدیرانی‌ها انتظار داشتند، انتظارات را برآورده کند و در بازار ایران به محبوبیتی هم‌سطح با دیگر برادران خود دست پیدا کند.

 اما ظاهرا مدیران­خودرو و مسئولان شرکت چری قصد ندارند به این راحتی بازار X55 را به حریفان آن واگذار کنند؛ پس با وارد کردن نسخه جدید موسوم به ایکس ۵۵ پرو به میدان، برای رقیبان خط و نشانی پررنگ‌تر کشیده‌اند.

2

قرار است این محصول تقریبا جدید در سال ۱۴۰۱ جا پای مدل قبلی بگذارد و با توجه ‌به تغییرات مثبتی که روی آن صورت‌گرفته است، گمان می‌رود شرایط بهتری را در بازار ایران تجربه کند.

مشخصات فنی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو

ام وی ام X55 پرو از همان موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ قبل استفاده می‌کند با این تفاوت که قدرت آن از ۱۴۷ به ۱۵۶ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. همچنین بیشترین گشتاور حاصل از این موتور نیز از ۲۱۰ به ۲۳۰ نیوتن متر ارتقا یافته است. باید بدانید که این پیشرانه علاوه بر حضور در دیگر محصولات مدیران خودرو، روی فیدلیتی بهمن موتور نیز حضور دارد.

3

اما جعبه دنده ام وی ام X55 pro در مقایسه با مدل پیشین این خودرو به‌کلی عوض شده و حالا یک گیربکس ۹ سرعته CVT جای جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه قبلی را گرفته است. این جعبه دنده در حال حاضر روی چری آریزو ۶ و ام وی ام X22 پرو نیز حضور دارد و در آینده چری تیگو ۷ پرو نیز از آن استفاده خواهد کرد.

4

ضمنا گرچه در کاتالوگ رسمی این محصول به طور مستقیم حرفی از شتاب صفر تا صد زده نشده اما با توجه ‌به میزان توان موتور و نسبت آن با وزن خودرو، احتمالا شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۵۵ پرو چیزی حدود ۱۱ تا 5/11 ثانیه خواهد بود. همچنین میانگین مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نیز کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

جدول مشخصات فنی ام وی ام X55 پرو

5

امکانات رفاهی و ایمنی

نسخه جدید ام وی ام ایکس ۵۵ ضمن تغییر سبک طراحی داخلی خود (مشابه چری تیگو ۷ پرو)، از یک نمایشگر لمسی بزرگ 25/10 اینچی به همراه ترمز پارک برقی، اهرم تعویض دنده الکتریکی و اتو‌هلد نیز بهره‌مند شده است. در ادامه به فهرست کامل آپشن‌های ام وی ام X55 پرو اشاره کرده‌ایم:

6

تودوزی چرمی، سانروف دو‌حالته برقی، صفحه کلاستر یا همان پشت آمپر تمام دیجیتال ۷ اینچی، دوربین عقب داینامیک، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، نورپردازی داخلی هفت رنگ، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، مالتی مدیا لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، چهار عدد پورت USB (دو عدد در جلو، یک عدد در عقب و یک عدد روی پایه آینه وسط)، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، کامپیوتر سفری، باز و بسته شدن و تنظیم آینه‌های جانبی به‌صورت برقی، اتولایت، چراغ‌های جلو و عقب ال‌ای‌دی، ترمز پارک برقی اتو هلد، ترمز ضد قفل ABS و EBD، سیستم­های کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی، کیسه‌های هوای جلو و جانبی جلو، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه تنظیم گودی کمر، ۶ بلندگو، گرمکن صندلی‌های جلو، ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک با پنل کنترل لمسی و... .

7

بررسی طراحی ایکس5۵ پرو و تفاوت‌های آن نسبت به مدل قبلی

ام وی ام ایکس ۵۵ جدید از لحاظ ظاهری در بخش‌هایی مثل جلوپنجره، سپر جلو، گرافیک چراغ‌های عقب و دیفیوزر عقب، دچار تغییرات نسبتا جزئی شده و ظاهری بهتر از گذشته را به نمایش می‌گذارد. اضافه شدن نوارهای قرمز رنگ به نواحی زیر بدنه، استایلی جذاب و اسپرت‌تر برای این کراس اوور خانوادگی رقم‌ زده است که در مجموع می‌تواند زیبایی بیشتری نسبت به مدل قبلی پدید بیاورد.

8

 اما نمای داخل محصول جدید مدیران خودرو به طور کامل تغییر کرده و می‌توان گفت از همان داشبورد چری تیگو ۷ پرو در این محصول استفاده شده است که طراحی نسبتا به‌روز، ساده و البته دلنشین‌تری را در مقایسه با گذشته به معرض دید می‌گذارد. این سبک طراحی داخلی قطعا حس دلنشین‌تری را برای کاربران این خودرو به وجود خواهد آورد.

9

فاصله بین محورهای ام وی ام ایکس ۵۵ پرو حدود ۲۶۱۰ میلیمتر است که در نتیجه باید گفت فضای داخل آن نسبت به کراس اوورهای بزرگ‌تر کمی محدود خواهد بود؛ به‌ویژه ردیف عقب برای سرنشینان بلندقد می‌تواند اندکی تنگ به نظر برسد. کیفیت متریال به‌کاررفته و جنس پلاستیک‌های موجود، قابل‌قبول است و از روکش‌های چرم مصنوعی نسبتا باکیفیت برای رودوزی صندلی‌ها و داشبورد استفاده شده است.

ام وی ام X۵۵ پرو مدیران خودرو؛ مشخصات فنی، امکانات، قیمت

در مجموع باید گفت که نمای داخلی این محصول در مقایسه با قبل روندی رو به رشد و مثبت را طی کرده که قطعا موجب ارتقای جذابیت آن خواهد شد.

قیمت ام وی ام X55 پرو

در حال حاضر که مشغول تهیه این مطلب هستیم، هنوز مدیران خودرو نسبت به اعلام قیمت و جزئیات شرایط فروش ام وی ام ایکس ۵۵ پرو صحبتی به میان نیاورده است؛ اما با توجه به قیمت ام وی ام X55 معمولی و همچنین ارزش برخی رقبای تازه‌وارد این محصول در بازار نظیر لاماری ایما و یا حتی فردا موتورز تی ۵، می‌شود انتظار داشت که احتمالا بهایی نزدیک به ۹۵۰ تا یک میلیارد تومان برای فروش این کراس اوور نسبتا کوچک و تازه‌وارد در نظر گرفته خواهد شد.

ام وی ام X۵۵ پرو مدیران خودرو؛ مشخصات فنی، امکانات، قیمت

البته در این رنج قیمت با ورود احتمالی محصولات جدیدتر چینی، کار برای mvm X55 pro کمی دشوار خواهد بود. حتی احتمال می‌رود محصولات بسیار سطح بالاتری همچون فیدلیتی پرستیژ نیز با قیمت مصوب نزدیک به یک تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان راهی بازار خواهد شد که در این صورت قطعا کار برای امثال ایکس ۵۵ پرو بسیار دشوارتر خواهد شد. هرچند که در صورت تداوم شرایط فعلی بازار، احتمالا قیمت فیدلیتی پرستیژ در بازار آزاد چیزی حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد بالاتر از بهای کارخانه‌ای آن خواهد شد.