۰ نفر

گزارش امروز بازار خودرو؛

قیمت دنا اتوماتیک به ۵۰۰ میلیون تومان نزدیک شد / بعد از پراید، منتظر تیبا ۲۰۰ میلیونی باشیم؟

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰
کد خبر: 628948
قیمت دنا اتوماتیک به ۵۰۰ میلیون تومان نزدیک شد / بعد از پراید، منتظر تیبا ۲۰۰ میلیونی باشیم؟

بازار خودرو که دیروز شاهد ثبات قیمتی بود، امروز در برخی مدل ها به مدار صعود بازگشت و سایپا ۱۳۱ را به مرز ۱۸۰ میلیون تومانی رساند.

اقتصادآنلاین-پرهام کریمی؛ بازار این هفته بلاتکلیف است و هر روز روند متفاوتی از روز قبل به نمایش می گذارد. دیروز بازار با آرامش همراه بود و افزایش های امروز مجددا امید به اصلاح روند بازار را از بین برد. پژوپارس، سمند، پژو۲۰۶ و تیبا و سایپا ۱۳۱ از مدل هایی بودند که امروز به روند صعودی بازگشتند.

پژو ۲۰۶ تیپ دو در مدل ۱۴۰۱. در معاملات امروز هم بدون تغییر و همانند روز گذشته روی قیمت ۲۹۵ میلیون تومان ماند. اما مدل ۱۴۰۰ این خودرو با دو میلیون افزایش۲۸۶ میلیون تومان معامله شد. نسخه تیپ ۵ هم در مدل کم آپشن و آپشنال با افزایش های ۲ و ۱ میلیونی به ترتیب ۳۴۲ و ۳۳۶ میلیون تومان معامله شدند.

پژو پارس LX هم در مدل ۱۴۰۱ که دیروز بدون تغییر بود امروز مجددا به روند صعودی بازگشت و با ۲ میلیون افزایش ۳۷۳ میلیون تومان معامله شد. مدل ۱۴۰۰ این خودرو هم با افزیش ۲ میلیونی ۳۵۷ میلیون تومان معامله شد. پارس در مدل ساده با موتورها XU۷P و XU۷ با افزایش همراه بود و  ۳۰۳ و ۳۰۵ میلیون تومان معامله شد.

تارا در مدل توماتیک در هر دونسخه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، افزایش قیمت را تجربه نکرد و به ترتیب همان ۵۵۵ و ۵۷۵ میلیون تومان معامه شد. در نسخه دنده ای هم این خودرو بدون افزایش در هر دونسخه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۴۲۰ و ۴۳۵ میلیون تومان در بازار امروز معامله شدند.

سمند LX ساده که هفته گذشته همانند اکثر خودروهای بازار افزایش قیمت داشت و هفته گذشته را با ۷ میلیون افزایش به پایان رسانده بود در هر دو مدل ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با افزایش در قیمتشان ۲۷۲ و ۲۸۲ میلیون معامله شدند.

سورن پلاس هم که شنبه ۵ میلیون تومان گران شده بود، امروز هم مانند دیروز بدون تغییر ماند و همان ۳۳۵ میلیون تومان معامله شد.

دنا معمولی هم در نسخه ۱۴۰۰ که چند روزی است که با افزایش های اندک همراه است امروز بدون تغییر ۳۶۴ میلیون تومان معامله می شود. مدل اتوماتیک توربو، روند افزایشی خود را متوقف نمی کند و  امروز هم با ۳ میلیون افزایش دیگر ۴۹۰ میلیون تومانی شد.

پراید ۱۱۱ که با افزایش های چشمگیری هفته پیش و دیروز به ۱۹۹ میلیون تومان رسیده بود، امروز بدون تغییر در قیمتش همان ۱۹۹ میلیون تومان معامله شد. قیمت پراید در مدل ۱۳۱ که دیروز را بدون افزایش سپری کرده بود مجددا به مدار صعودی بازگشت و با ۲ میلیون افزایش در مرز ۱۸۰ میلیون، ۱۷۸ میلیون تومانی شد.

تیبا همچنان دست از افزایش نمی کشد. این خودرو در هر دو مدل صندوق دار و هاچبک با افزایش همراه بود و به ترتیب ۱۹۰ و ۱۹۷ میلیون تومان معامله شد.

شاهین در مدل G هم پس از چند روز افزایش مداوم امروز تغییری نکرد و همان ۳۵۰ میلیون تومان معامله می شود.