۰ نفر

گزارش میدانی از بازار خودرو؛

سمند و دنا ۵ میلیون تومان ارزان شدند / قیمت پراید خیال پایین آمدن ندارد

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۲۳
کد خبر: 619998
سمند و دنا ۵ میلیون تومان ارزان شدند / قیمت پراید خیال پایین آمدن ندارد

این روزها با خبر توقف مذاکرات، قیمت دلار صعودی شده است. همین موضوع منجر شده بود که در روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت خودرو باشیم؛ اما بازار خودرو پس از مدت ها کاهش قیمت‌ها را تجربه کرد و تقریبا در تمامی مدل های پرطرفدار کاهش قیمت را شاهد بودیم.

اقتصادآنلاین-پرهام کریمی؛ این روزها که برخلاف سالیان گذشته که بازار خودرو در پایان سال رونق می گرفت، انتظار خریداران برای خبر دستیابی به توافق، این بازار را با رکود سنگینی مواجه کرده است؛ انتظارها برای کاهشی شدن قیمت ها حداقل امروز برآورده شد و در بسیاری از خودروها کاهش قیمت را شاهد بودیم و گزارش میدانی از بازار سرد خودرو نیز حاکی از کاهش قیمت ها در اکثر مدل ها است.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما، که دیروز افزایش قیمت دو میلیونی داشت امروز تغییری نداشت و همان ۳۶۱ میلیون تومان معامله شد. در مدل با سقف فلزی نیز قیمت ها ثابت ماند و این خودرو ۳۴۵ میلیون تومان معامله شد.

۲۰۶ تیپ دو امروز هم بدون تغییر، با قیمت ۲۶۲ میلیون تومان معامله شد. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که دیروز افزایش دو میلیون تومانی داشت دوباره با کاهش قیمت به همان ۳۱۹ میلیون تومان هفته گذشته رسید. این خودرو در نسخه فول آپشن نیز کاهش یک میلیون تومانی قیمت را شاهد بود و به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان معامله شد.

پژو پارس LX نیز که دیروز با افزایش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۹ میلیون تومان رسیده بود، امروز با کاهش سه میلیون تومانی به قیمت ۳۲۶ میلیون تومان معامله شد و در مدل ساده نیز همانند دیروز بدون تغییر با قیمت ۲۷۵ میلیون تومان معامله می شود.

سمند EF۷ که دیروز با افزایش دو میلیون تومانی ۲۸۱ میلیون تومان معامله شد، امروز کاهش قابل توجهی داشت و با ۵ میلیون تومان کاهش ۳۵۵ میلیون تومان معامله شد.

دنا معمولی نیز که دیروز با افزایش ۲میلیون تومانی به قیمت ۳۶۰ میلیون تومان رسیده بود امروز ۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و ۳۵۵ میلیون تومان معامله شد.

پراید ۱۱۱ نیز همچنان خیال پایین آمدن ندارد با بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۱۸۶ میلیون تومان و در مدل ۱۳۱ تولید نیز بدون تغییر قیمت همانند هفته گذشته، ۱۷۰ میلیون تومان معامله شد.

ساینا که دیروز کاهش قیمت دو میلیون تومانی را ثبت کرده بود، امروز هم یک میلیون تومان دیگر کاهش یافت و ۱۹۰ میلیون تومان معامله شد.