۰ نفر

خودروی هنری ها چه شکلی است؟!

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴
کد خبر: 613970
خودروی هنری ها چه شکلی است؟!

ب‌‌‌ ام‌‌‌ و از تازه‌‌‌ترین «ماشین هنری» خود رونمایی کرد. به گزارش بی‌بی‌سی این ماشین یک مدل سری ۸ است که توسط جف‌‌‌ کونز، هنرمند مشهور آمریکایی نقاشی شده است. از این ماشین ۹۹ دستگاه ساخته شده و به قیمت ۳۵۰‌هزار دلار فروخته خواهد شد. ب‌‌‌ام‌‌‌و از سال ۱۹۷۵ میلادی در پروژه ماشین هنری با هنرمندان مختلف همکاری کرده اس

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،  اندی وارهول، روی لیختنشتاین و جنی هوزلر از جمله حدود ۲۰هنرمندی هستند که در طول این سال‌ها ماشین‌‌‌های ب‌‌‌ام‌‌‌و را نقاشی کرده‌‌‌اند. این هنرمندان معمولا یک دستگاه ب‌‌‌ام‌‌‌و را نقاشی کرده‌‌‌اند که به عنوان یک اثر هنری در موزه‌‌‌ها نمایش داده می‌شود. اما ب‌‌‌ام‌‌‌و به تازگی تصمیم گرفته تا ماشین‌‌‌های این پروژه را در تعدادی محدود تولید کرده و به علاقه‌‌‌مندان بفروشد. نقاشی هر ماشین حدود ۳۰۰ ساعت وقت می‌گیرد.

جف‌‌‌ کونز یکی از گران‌‌‌ترین هنرمندان معاصر جهان است. او برای خلق آثار هنری از اشیایی که در زندگی روزمره استفاده می‌شود الهام می‌گیرد. یکی از آثار آقای کونز به نام خرگوش در سال ۲۰۱۹ میلادی به قیمت ۹۱‌میلیون و ۱۰۰‌هزار دلار فروخته شد که بالاترین قیمت یک اثر از یک هنرمند زنده است.

این دومین همکاری این هنرمند آمریکایی با ب‌‌‌ام‌‌‌و است. او در سال ۲۰۱۰ یک ماشین ب‌‌‌ام‌‌‌و را که برای مسابقات اتومبیل‌رانی ساخته شده بود نقاشی کرد. اثر جدید او با الهام از داستان‌‌‌های کمیک‌‌‌استریپ یا داستان‌‌‌های مصور خلق شده است. خودش می‌گوید که این ایده را از اولین همکاری‌‌‌‌‌‌اش با ب‌‌‌ام‌‌‌و در ذهن داشت. برای نقاشی هر ماشین ۱۱لایه رنگ‌‌‌پاشی لازم است و حدود ۳۰۰ ساعت وقت می‌گیرد. ب‌‌‌ام‌‌‌و می‌‌‌گوید این پیچیده‌‌‌ترین روند رنگ‌‌‌کردن ماشین در تاریخ کارخانه است.