۰ نفر

خودروی ایتالیایی به رقابت بی.ام.و می آید

۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۳۰
کد خبر: 611434
خودروی ایتالیایی به رقابت بی.ام.و می آید

آلفارومئو با رونمایی از یک مدل جدید، از برنامه اش برای احیای این کارخانه زیان ده خبر داد.

به گزارش بی‌بی‌سی، خودروساز ایتالیایی بر اساس این برنامه تا سال ۲۰۲۷ پنج مدل جدید به بازار عرضه خواهد کرد و محصولات جدید این کارخانه از سال ۲۰۲۵ به بعد فقط با موتور الکتریکی ساخته خواهند شد. آلفارومئو با وجود سابقه و اعتبار زیاد در صنعت خودرو سال‌هاست که فروش زیادی ندارد و زیان‌ده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، این شرکت عضوی از گروه خودروسازی استلانتیس است که سال گذشته با پیوستن فیات-کرایسلر و پژو تاسیس شد. آلفارومئو در این گروه خودروسازی تازه، قرار است رقیبی برای خودروسازان لوکس اسپرت مانند ب‌‌‌ام‌‌‌و و آئودی باشد.

امکانات جدید مانند نمایشگر‌‌‌های بزرگ با مدل توناله به محصولات آلفارومئو اضافه خواهد شد. استلانتیس پارسال ژان فیلیپ ایمپارتو، مدیر سابق پژو را به مدیریت آلفارومئو منصوب کرد تا کارخانه را برای رویارویی با رقیبان آلمانی آماده کند.

ایمپارتو می‌‌‌گوید با آمدن شاسی‌‌‌بلند جدید که نامش توناله است «انقلاب آلفارومئو» آغاز شده است.  اما توناله اولین مدل جدید آلفارومئو در ۶ سال گذشته است. به گفته کارخانه بسیاری از امکانات جدید مانند نمایشگر‌‌‌های بزرگ، قابلیت اتصال ماشین به اینترنت و فناوری خودران با این مدل به محصولات شرکت اضافه خواهد شد.

توناله علاوه بر مدل‌‌‌های بنزینی و دیزل با قوای محرکه هیبرید هم ساخته می‌شود. قوی‌‌‌ترین مدل توناله هیبرید-الکتریکی است که ۲۷۵ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند تا ۸۰ کیلومتر با نیروی باتری حرکت کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ماشین ۶/ ۲ ثانیه است.

آلفارومئو پس از توناله یک شاسی‌‌‌بلند کوچک‌تر به بازار عرضه خواهد کرد. این شرکت همچنین عرضه یک شاسی‌‌‌بلند بزرگ را در برنامه دارد که با توجه به نیاز مشتریان در آمریکا و چین طراحی خواهد شد. مدیران شرکت همچنین ساخت یک خودرو اسپرت الکتریکی را بررسی می‌کنند که با الهام از مدل اسپایدر که از مشهورترین مدل‌‌‌های آلفارومئو است طراحی خواهد شد.

این سومین بار در ۱۰ سال گذشته است که آلفارومئو برنامه‌‌‌ای برای احیای کارخانه اجرا می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۰ برنامه‌‌‌ای اعلام کرد که بر اساس آن قرار بود فروش شرکت به ۵۰۰‌هزار دستگاه در سال برسد. این برنامه موفق نبود و فروش به ۷۰‌هزار دستگاه هم نرسید.

۴ سال بعد برنامه تازه‌‌‌ای اعلام شد که بر اساس آن قرار بود محصولات آلفارومئو در آمریکا و چین فروخته شود و دو مدل سدان جولیا و شاسی‌‌‌بلند استلویو با این هدف طراحی و تولید شد. این برنامه‌‌‌ هم موفق نبود و این ناکامی‌‌‌ها باعث‌‌‌ شد در موفقیت کارخانه برای اجرای برنامه تازه‌‌‌اش تردید‌‌‌هایی ایجاد شود.