۰ نفر

اعتراض کامیونداران کانادایی ۳خودروساز را به دردسر انداخت

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۱۴
کد خبر: 610766
اعتراض کامیونداران کانادایی ۳خودروساز را به دردسر انداخت

شرکت های خودروسازی تویوتا موتور، فورد موتور و جنرال موتورز اعلام کردند که اختلال در مرز کانادا و آمریکا به دلیل اعتراضات کامیون‌داران باعث کاهش تولید در کارخانه‌های میشیگان، اوهایو، ویرجینیای غربی، آلاباما و انتاریو شده است.

به گزارش رویترز، شرکت های خودروسازی تویوتا موتور، فورد موتور و جنرال موتورز اعلام کردند که اختلال در مرز کانادا و آمریکا به دلیل اعتراضات کامیون‌داران باعث کاهش تولید در کارخانه‌های میشیگان، اوهایو، ویرجینیای غربی، آلاباما و انتاریو شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس اعلام فورد، دومین خودروساز بزرگ ایالات متحده، کمبود قطعات ناشی از این اختلال در مرز کانادا، این شرکت را مجبور به توقف موقت تولید در کارخانه مونتاژ خود در اوهایو کرد.

فورد نیز اعلام کرد که کارخانه‌هایش در شهرهای اوکویل و ویندزور در استان انتاریوی کانادا با کاهش ظرفیت تولید به کار خود ادامه می دهند.

به گفته این شرکت، تولید در کارخانه مونتاژ فورد در شهر آون لیک در ایالت اوهایوی آمریکا، جایی که پیکاپ‌های متوسط و فوق‌العاده سری F را می‌سازد، روز جمعه متوقف شد.

فورد به طور جداگانه اعلام کرد که هفته آینده تولید در این کارخانه را به دلیل ادامه بحران جهانی کمبود تراشه متوقف خواهد کرد.

اعتراضات "کاروان آزادی" توسط کامیون داران کانادایی که با دستور واکسیناسیون یا قرنطینه برای رانندگان مرزی مخالف بودند، با تحصن در اتاوا، پایتخت کانادا آغاز شد.

سپس کامیون‌داران پل امبسدور را که شهرهای ویندزور کانادا و دیترویت آمریکا را به هم متصل می‌کند در اوایل هفته جاری میلادی مسدود کردند و دو گذرگاه مرزی کوچک‌تر دیگر را نیز بستند.

این پل شلوغ ترین گذرگاه مرزی زمینی بین المللی آمریکای شمالی و یک مسیر کلیدی تامین خودرو برای خودروسازان دیترویت محسوب می شود.

بزرگترین خودروساز ژاپن یعنی شرکت تویوتا نیز در حال کاهش تولید در کارخانه های موتور خود در ویرجینیای غربی و آلاباما است.