۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

فوتون تونلند نیوفیس ؛ وانت پیکاپ آفرود ایران خودرو (مشخصات فنی)

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰
کد خبر: 610078
فوتون تونلند نیوفیس ؛ وانت پیکاپ آفرود ایران خودرو (مشخصات فنی)

شرکت ایران خودرو طی ماه‌های اخیر تولید فوتون تونلند نیوفیس را آغاز کرده و این وانت پیکاپ دو دیفرانسیل را به تدریج وارد بازار خواهد کرد. در این مطلب نگاهی به مشخصات فوتون تونلند جدید و تفاوت‌های آن با مدل قبلی می‌پردازیم.

مهمترین اختلافات و تفاوت‌های فوتون تونلند نیوفیس با نسخه اس فیس قدیم

اقتصاد آنلاین - روزبه راد؛ مهم‌ترین تفاوت‌های وانت پیکاپ‌های جدید و قدیم تونلند ایران خودرو در ظاهر و کابین این دو محصول بروز می‌کند؛ چراکه بخش چهره فوتون تونلند جدید تحولات بسیار زیادی از جمله در بخش‌هایی مثل جلوپنجره چراغ‌ها و طراحی سپر و آینه‌های جانبی را به خود دیده است. چهره جدید فوتون تونلند در سال ۲۰۱۹ طراحی شده و درمجموع نمایی قابل قبول و به‌روزتر را ارائه می‌دهد. در ناحیه جانبی فلاپ‌های پلاستیکی مشکی‌رنگ به دور گلگیرها اضافه شده و آینه‌ها نیز تغییر کرده است. تغییرات اندکی هم در سپر عقب مشاهده می‌شود.

فوتون تونلند نیوفیس

اما نمای داخل کابین تونلند جدید ایران خودرو تغییرات کلی و تحولاتی عمیق را پشت سر گذاشته است تا محیطی به‌مراتب جذاب، لوکس‌ و البته با کیفیت بالاتر را در اختیار سرنشینان این وانت پیکاپ دو دیفرانسیل بگذارد. در اینجا داشبورد طراحی مدرن‌تری پیدا کرده و رودری‌ها نیز به طور کامل تغییر کرده‌ است.

فوتون تونلند نیوفیس

 استفاده از رویه‌های چرمی در بخش‌هایی از داشبورد و تودری‌ها بر کیفیت فضای داخل این وانت پیکاپ جدید ایران خودرو افزوده است. کنسول میانی نیز با یک صفحه نمایشگر بزرگ همراه شده که جلوه دلنشین‌تری برای نمای داخلی این خودرو پدید می‌آورد. صندلی‌ها نیز تغییر کرده و درمجموع راحتی قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

فوتون تونلند نیوفیس

مشخصات فنی فوتون تونلند جدید

تونلند نیوفیس ایران خودرو از لحاظ فنی تغییری نسبت به نسخه‌های قبلی نداشته و در قالب دو نمونه توربوشارژ بنزینی و دیزلی از سوی شرکت ایران خودرو دیزل به بازار ارائه می‌شود. پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی این خودرو به شرکت میتسوبیشی تعلق دارد و قادر است قدرتی برابر با ۲۰۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر از ۱۴۰۰ تا ۴۵۰۰ نیوتن متر را به گیربکس دستی ۵ سرعته ساخت آیسین برساند و از آنجا به وسیله سیستم انتقال قدرت ساخت بورگوارد در قالب ضریب دنده‌های سبک یا سنگین به چرخ‌های جلو و عقب انتقال دهد.

فوتون تونلند دیزلی نیز با موتور ۲.۸ لیتری کامینز به قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر به همراه گیربکس ۵ دنده دستی و سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل وارد بازار خواهد شد. جدول زیر کلیه اطلاعات فنی دو مدل بنزینی و دیزلی تونلند جدید ایران خودرو را به اطلاع شما می‌رساند.

نوع خودرو

فوتون تونلند جدید بنزینی

فوتون تونلند جدید دیزلی

موتور

چهار سیلندر توربوشارژ- 2 لیتری

چهار سیلندر توربودیزل- 2.8لیتری

توان خروجی

200 اسب بخار – 300 نیوتن متر

174 اسب بخار – 360 نیوتن متر

گیربکس

5 دنده دستی

5 دنده دستی

شتاب 0-100

-

-

حجم باک سوخت (لیتر)

76

76

ابعاد (ارتفاع عرض طول)

1870 -1880- 5310

1870 -1880- 5310

وزن خالص ناخالص مجاز (کیلوگرم)

1900 - 2900

1940 - 2975

 

 

 

 

 

امکانات وانت پیکاپ دو دیفرانسیل ایران خودرو

وانت پیکاپ دیزلی و بنزینی تونلند جدید امکانات زیر را برای ارتقای میزان رفاه و ایمنی سرنشینان خود به کار گرفته است:

فوتون تونلند نیوفیس

ترمزهای دیسکی جلو و عقب همراه با سیستم ضد قفل abs و ebd، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل اتوماتیک سرعت در سرپایینی، تهویه مطبوع، دو عدد کیسه هوا، ساعت دیجیتال، مه شکن عقب، سنسور و دوربین دنده عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، خروجی برق ۱۲ ولت، صفحه نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی به همراه بلوتوث و پورت usb، چهار عدد بلندگو، نویگیشن، قابلیت روشن شدن اتوماتیک، چراغ‌های جلو در محیط تاریک، اتولایت، قابلیت انتقال قدرت سه حالته ( 4L یا چهار چرخ محرک سنگین، 4H یا چهار چرخ محرک سبک، 2H دوچرخ محرک عقب سبک)، سیستم کروز کنترل، دی لایت یا چراغ روز، روکش صندلی‌های چرمی، آینه‌های جدید راهنمادار، کیسه ابزار، رول بار، کپسول آتش‌نشانی و...

قیمت فوتون تونلند جدید

در زمان نگارش این متن هنوز قیمت فوتون تونلند جدید برای ما مشخص نشده است اما با توجه به اینکه آخرین قیمت نمونه‌های فیس قدیم این خودرو در مدل‌های توربو بنزینی و دیزلی به ترتیب معادل ۹۲۰ و ۹۶۰ میلیون تومان اعلام شده است، بنابراین این انتظار می‌رود که حداقل قیمت اعلامی برای این دو نسخه فوتون تونلند نیوفیس حداقل رقمی بیش از یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان و یا نزدیک به آن باشد. البته برخی آگهی های پراکنده در فضای وب، قیمت‌های بالای یک میلیارد و دویست میلیون را برای این خودرو طلب کرده‌اند که فعلا نمی‌توان خیلی به آن استناد کرد.

فوتون تونلند نیوفیس

همچنین گفته می‌شود نسل جدید فوتون تونلند با نام تونلند جی که از ظاهر و کابین کاملاً متفاوت با مدل اس برخوردار است و چهره‌ای به‌مراتب جذاب‌تر را ارائه می‌دهد نیز در صف پیوستن به محصولات ایران خودرو حضور دارد و حتی نمونه‌هایی از آن برای آزمون فنی به ایران وارد شده است. ناگفته نماند که تونلند جی برخلاف مدل‌های فیس قدیم و فیس جدید تونلند اس، به گیربکس اتوماتیک مجهز خواهد بود.