۰ نفر

جنرال موتورز یک میلیون خودروی برقی می سازد

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱:۴۳
کد خبر: 607074
جنرال موتورز یک میلیون خودروی برقی می سازد

مدیر عامل شرکت جنرال موتور از اهداف این شرکت برای افزایش تولید خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۵ خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بارا مدیر عامل شرکت جنرال موتور گفته است که یکی از اهداف این شرکت، سرمایه گذاری در تولید خودرو‌های برقی است که تا پایان سال ۲۰۲۴، ۴۰۰ هزار دستگاه و تا پایان سال ۲۰۲۵، بیش از یک میلیون واحد خودرو برقی خواهد ساخت که شامل ۶۰۰ هزار پیکاپ سایز بزرگ می‌شود.  

به تازگی تقریباً همه خودروسازان وعده‌هایی در مورد تعداد خودرو‌های الکتریکی که در دهه آینده معرفی خواهند کرد، داده‌اند. وسایل نقلیه الکتریکی از جمله خودرو‌های پلاگین و هیبریدی، هنوز سهمی کمتر از ۱۰ درصد از کل فروش خودرو در ایالات متحده را دارند. 

جنرال موتورز هفته گذشته اعلام کرد که کارخانه مونتاژ Orion را که در حال حاضر شورولت بولت EV و EUV را می‌سازد، به ساخت شورولت سیلورادو EV و GMC Sierra که هنوز اطلاعات آن فاش نشده است، اختصاص خواهد داد. 

کارخانه Factory Zero در دیترویت هم‌اکنون در حال ساخت هامر EV جنرال موتورز است و بارا مدیرعامل این شرکت خودروسازی گفت که کارخانه سومی را که به پیکاپ های برقی اختصاص دارد، به زودی افتتاح می کند. یک مرکز برنامه ریزی شده در لنسینگ، میشیگان، باتری Ultium را خواهد ساخت که قرار است زیربنای بسیاری از خودرو‌های الکتریکی آینده جنرال موتورز باشد.

با این حال، جنرال موتورز اگر بخواهد در دو سال آینده ۴۰۰ هزار خودروی برقی بفروشد راه درازی در پیش دارد چرا که تولید این تعداد خودرو کار آسانی نیست. توسعه محصول برنامه ریزی شده باعث شده که در حال حاضر تعدادی هامر الکتریکی جنرال موتورز تحویل داده شود.

شورولت همچنین در حال برنامه ریزی نسخه‌های الکتریکی کراس اوور‌های Equinox و بلیز است. GMC (شرکت آمریکایی تولیدکننده انواع کامیون، خودرو‌های ون، خودرو‌های نظامی و اس‌یووی) یک نسخه EV از Sierra خواهد داشت، و GM (بزرگترین تولیدکننده خودرو مستقر در ایالات متحده) در حال ساخت ون BrightDrop برای مشتریان است.

 کادیلاک، کراس اوور Lyriq خود را در بهار امسال عرضه خواهد کرد. بیوک احتمالاً در سال‌های آینده یک خودروی الکتریکی نیز  تولید خواهد کرد، اگرچه هنوز هیچ اطلاعیه‌ای در این باره ارائه نشده است.