۰ نفر

در حاشیه صنعت خودرو چه می‌ گذرد؟

۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۱۴
کد خبر: 604048
در حاشیه صنعت خودرو چه می‌ گذرد؟

همزمان با برگزاری چهارمین روز دادگاه رسیدگی به پرونده کروز، حسین فریدون برخی موارد مطرح‌شده از طرف نماینده دادستان را در این پرونده تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ این تکذیبه باعث ایجاد حواشی برای رسیدگی به این پرونده شد تا جایی که ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود اعلام کرد: در کیفرخواست شرکت کروز نام حسین فریدون به عنوان متهم قید نشده است. 

این در حالی است که برخی رسانه‌ها به نقل از نماینده دادستان در نخستین جلسه دادگاه از اتهام حسین فریدون مبنی بر دریافت رشوه از شرکت کروز خبر دادند. 

سخنگوی قوه قضاییه در این خصوص گفت که در حال حاضر این پرونده منتهی به صدور جلب به دادرسی یا کیفرخواست نشده است.

بردار رئیس جمهوری سابق هم با انتشار مطلبی گفت برای گذران دوران محکومیتم در زندان هستم ولی گروه‌ها و جریاناتی در جهت تخریب و عقده‌گشایی از انتشار هیچ دروغی فروگذار نمی‌کنند.

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه نشان می‌دهد دستگاه قضایی مصمم است که برخلاف جریان‌سازی رسانه‌ای برخی از گروه‌ها برای حاشیه‌سازی پرونده کروز، رسیدگی به این پرونده را در فضایی غیر سیاسی پیش ببرد. 

از سویی برخی رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی نیز در شبکه‌های اجتماعی، توییت‌ها و تحلیل‌هایی را درباره رسیدگی به این پرونده منتشر کرده‌اند.

به عنوان مثال برخی معتقدند تغییرات عمده در صنعت خودروی ایران در حاشیه این دادگاه در حال انجام است. هفته گذشته تغییرات عمده در سایپا آغاز شد و تغییرات عمده در ایران‌خودرو نیز در راه است.

همه این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که بیش از ۱۷۰ هزار خودرو به دلیل نقص قطعه بلاتکلیف مانده و بدهی‌ها و زیان انباشته صنعت خودرو از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند صنعت خودرو در ماه‌های آتی چالش‌هایی جدی پیش رو خواهد داشت.