۰ نفر

تویوتا جنرال موتورز را شکست داد

۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸
کد خبر: 596617
تویوتا جنرال موتورز را شکست داد

برای اولین بار در ۹۰ سال اخیر شرکت تویوتا توانست جنرال موتورز آمریکا را کنار زده و بیشترین خودرو را در ایالات متحده به فروش برساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، شرکت ژاپنی تویوتا سه شنبه شب اعلام کرد که در سال گذشته توانسته دو میلیون و ۳۳۲ هزار و ۲۶۲ خودرو در آمریکا به فروش برساند این در حالی است که شرکت جنرال موتورز آمریکا توانسته در مدت سال گذشته دو میلیون و ۲۱۸ هزار خودرو به فروش برساند.

به گزارش از نشریه هیل؛ تویوتا اعلام کرد فروش خودروهای این شرکت در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل ۱۰.۴ درصد افزایش داشته است این در حالی است که شمار فروش خودروهای جنرال موتورز نشان از کاهش ۱۳ درصدی دارد.

تویوتا ماه گذشته اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰، چهار تریلیون ین که برابر با ۳۵ میلیارد دلار است، در ۳۰ مدل خودروی باتری‌دار سرمایه‌گذاری می‌کند.

شرکت آمریکایی جنرال موتورز مستقر در دیترویت نزدیک به یک قرن از سال ۱۹۳۱ تا ۲۰۲۱ عنوان پرفروش ترین شرکت خودروساز در آمریکا را داشته است.  

شرکت جنرال موتورز در حالی جایگاه نخست پرفروش ترین تعداد خودرو در آمریکا را به تویوتا واگذار می کند که نبود ادامه دار تراشه های نیمه رسانا که در صنعت خودرو بسیار پرکاربرد است باعث تعطیلی پراکنده کارخانه ها و منجر به کاهش بی سابقه موجودی خودرو در سال ۲۰۲۱ می باشد.