۰ نفر

محموله میلیاردی در شرق کرمان زیر آفتاب نگهداری می شود

۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷
کد خبر: 590992
محموله میلیاردی در شرق کرمان زیر آفتاب نگهداری می شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به دپو (انبار) محموله میلیاردی قطعات خودرو در ارگ جدید بم و در شرایط نامناسب گفت: دادستانی از جنبه حفظ حقوق بیت‌المال، صرفه‌جویی ارزی و کمک به اقتصاد کشور به موضوع تعیین تکلیف این محموله ورود کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، دادخدا سالاری توضیح داد: با توجه به دپو تعداد زیادی از قطعات خودرو در محوطه غیرمسقف و باز منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و مستهلک شدن این قطعات در اثر  شرایط ویژه منطقه و آفتاب شدید، مقرر شده است جلسه ای با حضور مدیرکل گمرک و مسئولان ذیربط برگزار شود تا این قطعات تعیین تکلیف و به منظور رفع نیاز بازار در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در قبال واردات این اموال ارز از کشور خارج شده و نگهداری این اموال در شرایط فعلی، موجب ضربه زدن به اقتصاد کشور می شود.
سالاری به کمبود این قطعات در بازار و مشکلات مردم در دسترسی به آنها اشاره و بیان کرد: با تعیین تکلیف این قطعات ضمن تامین نیاز بازار و رفع مشکلات مردم، کشور از صرف اعتبارات ارزی برای خرید مجدد و واردات آنها نیز بی نیاز خواهد بود.
مدعی العموم در ادامه به مشکلات تحریمی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این قطعات باید در سریع ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند و برای رفع نیاز دارندگان خودروها به قطعه و رفع کمبود آنها در دسترس متقاضیان قرار گیرند.
وی یادآور شد: در شرایط کنونی که واردات قطعات به کشور با دشواری هایی روبه روست، باید مدیریت مناسبی انجام شود که ضمن پاسخگویی مناسب به مطالبات مردمی، از صرف هزینه های ارزی مجدد در کشور نیز جلوگیری به عمل آید.

چند واحد خودروسازی در شهرستان بم در شرق کرمان فعالیت دارند.