۰ نفر

محلول شوینده موتور چیست و چه کاربردی دارد؟

۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۹:۱۹
کد خبر: 578047
محلول شوینده موتور چیست و چه کاربردی دارد؟

تصور می‌کنید استفاده از بنزین نامرغوب آسیب بیشتری به خودرو وارد می‌کند یا استفاده از روغن‌موتور نامرغوب؟

به گزارش اقتصادآنلاین، بله هر دو می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به خودرو شما وارد کند، اما همان‌طور که برای استفاده از بنزین نامرغوب راهکار مناسب وجود دارد، شرکت GAT  برای استفاده از روغن‌موتور نامرغوب هم راهکار ارائه کرده است.

محلول شوینده موتور GAT 

این محصول برای شستشوی داخل موتور طراحی‌شده است و می‌توان آن را برای خودروهای دیزلی یا بنزینی استفاده کرد. گاهی به دلیل استفاده از روغن‌موتور نامرغوب، دیر تعویض کردن روغن یا شرایط کاری پیشرانه، جرم‌هایی درون موتور تشکیل می‌شوند. این جرم‌ها نه‌تنها به‌سادگی پاک نمی‌شوند بلکه می‌توانند روغن‌موتور جدید شما را نیز آلوده و کثیف کنند.

برای این منظور می‌توان از محلول‌های شوینده موتور استفاده کرد. استفاده از این محصول به‌این‌ترتیب است که پیش از تعویض روغن، ۳۰۰ میلی‌لیتر شوینده روغن GAT را به ازای ۵ لیتر روغن‌موتور از درپوش روغن‌موتور به پیشرانه خودرو اضافه می‌کنید و سپس اجازه می‌دهید موتور خودرو حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با دور آرام کار کند. سپس عملیات تعویض روغن را طبق دستورالعمل سازنده انجام دهید. 

این محصول مصرف سوخت و روغن‌موتور را کاهش می‌دهد و روی کاهش آلایندگی و مصرف سوخت خودرو نیز مؤثر است. افزایش عمر کاتالیســت کانورتــر و پیشگیری از آلوده شدن روغن‌موتور جدید نیز از دیگر مزایای این محصول هستند.