۰ نفر

مدیرعامل ارس خودرو دیزل مطرح کرد؛

معرفی محصول جدید آمیکو در روزهای آینده / ادامه مشکلات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد

۸ آبان ۱۴۰۰، ۹:۰۴
کد خبر: 575881
معرفی محصول جدید آمیکو در روزهای آینده / ادامه مشکلات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد

مدیرعامل شرکت ارس خودرو دیزل(آمیکو) گفت: آمیکو تا زمانی که از عرضه موفق و قطعی محصولی اطمینان پیدا نکند وارد مباحث اطلاع رسانی نمی شود اما می توانم بگویم برای شش ماهه دوم سال برنامه های جدیدی داریم که کمپین خبری یکی از این محصولات در روزهای آینده آغاز می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، شهرام فداکار با بیان این مطلب اظهار داشت: از ابتدای سال و به تبع اعمال مالیات 9 درصد ارزش افزوده بر تولیدات مناطق آزاد تجاری، به دلیل مشکلات افزایش قیمت ناشی از مالیات ناچار به کاهش تیراژ تولید در آمیکو شدیم که این امر در آمار شش ماهه نخست سال گروه ارس خودرو دیزل تاثیر منفی داشت.

وی با ابراز ناراحتی از ادامه این مشکل، گفت: هر چند با تمهیداتی از تاثیرگذاری کاهش تولید در آمار فروش تا حد زیادی جلوگیری و تلاش شد تا با موجودی انبار شرکت، نیاز مشتریان را تامین کنیم اما واقعیت این است که مالیات 9 درصدی در سالی که نیاز کشور به جهش تولید داخلی است دور از انتظار بود.

مدیرعامل ارس خودرو دیزل(آمیکو) تصریح کرد: علیرغم مشکلات بوجود آمده از اوایل مهر ماه تولید را از سر گرفتیم اما واقعیت این است که این اتفاق را نمی توان در بلند مدت با مدیریت هزینه جمع کرد چرا که در نهایت در آمار پایان سال جاری خسارت خود را نشان خواهد داد.

فداکار بیان کرد: بنا بر مذاکرات انجام شده پیشین قرار بود تا در فرصتی شش ماهه این مشکل در مناطق آزاد رفع شود که متاسفانه با اتمام این فرصت، اتفاق مثبتی رخ نداد تا اینکه مدیریت جدید مناطق آزاد قول هایی برای رفع این مشکل به شرکت های تولیدی در این مناطق داده است.

این مدیر پیش‌کسوت صنعت خودرو با اشاره به چرایی مشکل در تامین نیاز خودروهای تجاری از طریق داخلی سازی قطعات، گفت: این امر هم اکنون در بیشتر شرکت ها از جمله آمیکو با درصدهای مختلف در جریان است اما واقعیتی که کمتر در نظر گرفته می شود این است که قطعات تولید داخل اگر از قطعات وارداتی گران تر نشود قطعا ارزان تر نخواهد شد و این مشکل در ضعف تامین مواد اولیه مناسب، تحریم های داخلی و خارجی و نبود نقدینگی قطعه سازان ریشه دارد هر چند در آمیکو تلاش می شود تا با تزریق نقدینگی، مشکلات زنجیره تامین به حداقل برسد اما همچنان این وضعیت ادامه دارد و حل آن نیاز به راهبردهای موثرتری دارد..

مدیرعامل ارس خودرو دیزل(آمیکو) در پایان با اشاره به عدم حضور آمیکو در بحث نوسازی ناوگان فرسوده، خاطرنشان کرد: در بحث نوسازی به دلیل مشکلات اعطای تسهیلات در این بخش سعی می کنیم در این حوزه ورود نکنیم.