۰ نفر

توصیه جنرال موتورز به مالکان شورولت بولت

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۴۱
کد خبر: 563300
توصیه جنرال موتورز به مالکان شورولت بولت

جنرال‌موتورز به مشتریان خود توصیه کرده است که خودروهای شورولت بولت را در فضای سربسته پارک نکنند، چه آنکه اخیرا یکی از این خودروها دچار حریق شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ ‌زمانی که سازمان آتش‌نشانی در جورجیا به مکان آتش گرفتن این خودرو رسید، موفق شد پیش از آنکه آتش به دوج رام پارک شده در کنار آن برسد، خودرو را بیرون بکشد و به زحمت آتش را مهار کند.

جنرال موتورز تمام خودروهای بولت و بولت EUV را که در سراسر دنیا فروخته فراخوانده است تا مشکل باتری‌های آن را رفع کند. همچنین به دارندگان بولت چند توصیه کرده است تا احتمال آتش گرفتن خودرو را به حداقل برسانند. یکی آنکه در تنظیمات خود حداکثر شارژ باتری را برای ۹۰ درصد تنظیم کرده و بعد از خالی شدن شارژ باتری بلافاصله آن را شارژ کنند تا با خالی شدن باتری مواجه نشوند.

از همه مهم‌تر اینکه از شهروندان خواسته شده خودروی بولت خود را در فضای باز نگهداری کنند. اما تجربه کیسه‌های هوای تاکاتا این را ثابت کرد که با توصیه و سفارش و درخواست و التماس نمی‌توان جلوی حوادث را گرفت. دستورالعمل‌های نوشته شده هم با توصیه و سفارش اجرا نمی‌شوند. حتی نگهداری در فضای باز هم هیچ تضمینی ایجاد نمی‌کند که مواد شیمیایی به کار رفته در باتری خرابی به بار نیاورد. برای مثال خودرویی که در ساکرامنتو در فضای باز پارک شده بود هم خودش طعمه حریق شد هم دو خودروی همجوار آن که یکی از آنها از قضا مازراتی بود.

جنرال موتورز تیم حل مساله‌ای را به این موضوع اختصاص داده است که با سامانه‌های کنترل کیفی  OEM از شرکت ال‌جی‌کِم، سازنده باتری‌های خودرو و با کمک ابزارهای تشخیصی به دنبال دلایل اصلی این معضل‌ است که به اعتبار این شرکت لطمه وارد کرده است.

در برخی موارد جنرال موتورز مجبور شده شورولت‌های بولتی که به مشتریان فروخته را دوباره از آنان بخرد. تا به حال آتشی که به جان شورولت‌های بولت جنرال موتورز افتاده، آتش به ۲ میلیارد دلار سرمایه این شرکت زده است. یافتن عیب اصلی این آتش‌سوزی مثل یافتن سوزن در انبار کاه است و هنوز به طور کامل شناخته و ریشه‌کن نشده است. این ماجرا به شرکت باتری‌سازی ال‌جی‌کِم  LG Chem هم لطمه وارد کرده و از اعتبار آن نزد خودروسازان کاسته است. تا به حال کسی در آتش سوزی شورولت‌های بولت جان خود را از دست نداده است. به دارندگان این مدل خودرو توصیه شده که اگر جان خود و عزیزان‌شان را دوست دارند و نمی‌خواهند به خود و دیگران خسارت بزنند، این خودرو را در فضای بسته تنها رها نکنند.