۰ نفر

هادیانفر؛

با وجود تسهیلات ویژه از طرح ترخیص خودروهای رسوبی استقبال نشد

۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۰۳
کد خبر: 559873
با وجود تسهیلات ویژه از طرح ترخیص خودروهای رسوبی استقبال نشد

رییس پلیس راهور ناجا گفت: اکنون ۳۴۹ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌ها هستند که ۸۵ درصد آنها فرسوده محسوب می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه بازدید از یکی از پارکینگ های شهر تهران افزود: برای کمک به مالکان موتورسیکلت طرح ترخیص موتورسیکلت را در سراسر کشور اجرایی کردیم و تسهیلات ویژه‌ای را برای آن‌ها در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح ۳۳۹ هزار موتورسیکلت از پارکینگ ها ترخیص شد و تعداد  ۱۵۳ هزار موتورسیکلت‌ رسوبی ترخیص شدند، همچنین اکنون ۳۴۹ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌ها وجود دارند که ۸۵ درصد آن‌ها فرسوده هستند.

رییس پلیس راهور ناجا بیان کرد: مالکان با داشتن مدارک می‌توانند به 1200 دفتر پلیس مراجعه و موتورسیکلت خود را ترخیص کنند که بعد پیامکی برای آن‌ها ارسال می‌شود.

هادیانفر گفت: اکنون روزانه ۵ تا ۱۰ موتور رسوبی ترخیص می‌شود و خواهش ما این است که مقامات قضایی رسیدگی کنند و شرایطی را فراهم کنند که موتورهای رسوبی در شرایط اسقاط قرار گیرند.

انحصار وراثت دلیل عدم ترخیص برخی از خودروهای توقیف شده

سردار هادیانفر افزود: ۲۷۰ هزار خودرو در کشور وجود داشتند که به صورت رسوبی در پارکینگ‌ها توقیف بودند، ۴۷ هزار خودروی توقیفی در پی اجرای طرح رسوبی از پارکینگ ها ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم خودروهای بیشتری از پارکینگ‌ها ترخیص شوند، افزود: ۵۴ درصد توقیفات ما در بحث خودروها و موتورسیکلت‌ها مربوط به بخش انتظامی و آگاهی است و مسئولیت ترخیص این خودروها با پلیس راهور است.

رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: تسهیلاتی برای ترخیص خودروها از پارکینگ‌ها را فراهم کردیم از جمله این تسهیلات این است که جرایم دوبرابری به اصل بازگشتند و متخلفان تا دی ماه امسال فرصت دارند اصل جرایم خود را پرداخت کنند.

سردار هادیانفر گفت: بحث قسط بندی و تقسیط جرایم را ابلاغ کردیم تا مالک خودروهایی که با جرایم اعمال قانون شدند به هر صورت که می‌توانند  طی مدت یک سال نسبت به پرداخت جرایم مالی خود در بحث رانندگی اقدام کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه طبق صحبت‌هایی که با پارکینگ داران انجام دادیم مقرر شد تا خودروها با نرخ نامه سال ۱۳۹۴ از پارکینگ‌ها ترخیص شوند، اظهار کرد: از سازمان‌های مسئول درخواست دارم تا به موضوع احراز مالکیت خودروها و موتورسیکلت‌ها ورود پیدا کنند، چرا که برخی از این دستگاه‌های توقیفی باید به سرعت تعین و تکلیف بشود و ستاد اجرایی باید در این خصوص اقدامات لازمه را انجام دهد.

وی افزود: بخش عمده خودروهایی که در پارکینگ مانده و مالکان برای ترخیص آن‌ها اقدامی نمی‌کنند به دلیل تشکیل پرونده در کلانتری‌ها بحث‌های تصادفات جرحی و فوتی نیز نقش دارند؛ هموطنانی که برای ترخیص دستگاه نقلیه خود چه موتورسیکلت چه خودرو به دفاتر مراجعه می‌کنند اگر احساس کنند که مشکلی برای ترخیص وسیله نقلیه‌شان وجود دارد به سایت راهور ۱۲۰  و به بخش پاسخگویی مراجعه کرده تا مشکلات و موانع عدم ترخیص را به ما اعلام کنند و موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

سردار هادیانفر افزود: برخی از خودروها به دلیل فوت مالک و مطرح شدن بحث انحصار وراثت سالیان طولانی در پارکینگ‌ها مانده اند و هیچ فردی نیز برای ترخیص این خودروها اقدام نمی‌کند.