۰ نفر

بارز و ایران تایر بهترین لاستیک برای پژو پارس و سمند

۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۳۴
کد خبر: 553692
بارز و ایران تایر بهترین لاستیک برای پژو پارس و سمند

طی سال‌های اخیر خودروهای چینی با تنوع در ظاهر و مدل‌های گوناگون ، بازار خودرو در کشور را در اختیار خود قرار داده‌اند و توجه عموم مردم را به خود جلب کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛در بین بسیاری از مردم هنوز کسانی هستند که علاوه بر زیبایی ظاهری، به قطعات به کار برده شده، ایمنی، مقاومت و بسیاری موارد دیگر نیز اهمیت می دهند. کسانی که می‌دانند خودروهای داخلی و ایرانی هنوز نسبت به خودروهای چینی و کره‌ای کارایی مناسب تری دارند و با توجه به پشتیابی خودرو سازهای داخلی با امنیت و راحتی بیشتر می توانند نسبت به خرید خودرو اقدام کنند. هر خودرو دارای ابعاد و ویژگی های مکانیکی و فنی خاص خود است بنابراین انتخاب لاستیک مناسب ضروری است. انتخاب بهترین لاستیک تنها راه اطمینان از عملکرد بهتر رانندگی و به حداقل رساندن خطرات در حین رانندگی است.

راهنمای خرید لاستیک خودرو پژو پارس

یکی از پرفروش ترین خودروهای داخلی پژو پارس است که طی چندین سال اخیر همچنان در صدر جدول فروش قرار دارد و مورد استقبال بسیاری از خانواده‌ها، جوانان و ماشین بازها است. این خودرو که به پژو پرشیا نیز معروف است یکی از خودروهای سواری پژو است که در سال۱۳۷۹ توسط ایران خودرو طراحی، تولید و به بازار عرضه شد و با لوگوی شیر بسیار معروف این برند با سابقه ای طولانی بعنوان یکی از بهترین و پرفروش ترین خودروهای ایرانی شناخته شده است و توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب کند. این خودرو ابتدا با نام سفیر سپس با نام پرشیا و در آخر با نام پارس شناخته شد و در مدل های ال ایکس و ای ال ایکس به بازار آمد. پژو پارس از نظر قدرت و شتاب توانایی و جایگاه بالاتری بالایی نسبت به رقیبان خود دارد و بیشتر قطعات آن در ایران تولید شده است که می توان در صورت نیاز براحتی تهیه کرد و یا به نمایندگی های این خودرو ساز مراجعه کرد.

حال اگر بخواهیم در مورد لاستیک پژو پارس صحبت کنیم، اول از همه به سایز لاستیک و رینگ آن توجه می‌کنیم، سایز استاندارد لاستیک پژو پارس (‎۱۸۵/۶۵R۱۴) است که همانند تمامی خودروهای هم خانواده آن در پلتفرم پژو با سایز استاندارد ارائه می شود که البته در برخی مدل‌ها این خودرو با لاستیک سایز (‎۱۸۵/۶۵R۱۵) که با رینگ آلومینیومی ارائه می گردد ، استفاده می شود. به نظر می‌رسد در میان خودروسازان داخلی اهمیت سایز تایر، مشخصات و تطبیق آن با نوع خودرو و کاربری آن در پایین ترین درجات اهمیت قرار دارد و علیرغم تولیدات جدید کارخانجات پیشرو تولید تایر در ایران و موفقیت آنان در تولید تایر تا سایز رینگ ۱۷ کماکان محصولات خودرو سازان داخلی بدون تغییر در سایز تایر و بی بهره از تغییرات به بازار عرضه می گردد. در بین برندهای ایرانی و شناخته شده‌ی تایر بهترین لاستیک برای خودروی پژو پارس ، لاستیک بارز است که می توان آن را همسان و همراه پژو پارس دانست. لاستیک بارز مخصوص پژو پارس با توجه به تنوع در سایز و طرح گل‌های متنوع، با کارایی و کیفیت متفاوت یکی از بهترین تایرهای انتخابی برای خودرو پارس است. بارز توانسته طی سال ها مورد استقبال مردم قرار گیرد و به عنوان بهترین  و پرفروش ترین لاستیک ایرانی در بین مردم، همواره کوشیده است که با بکارگیری مواد درجه یک و برترین تکنولوژی روز دنیا در صنعت تایر سازی جایگاه خود را در بالاترین مرتبه حفظ و نیاز های آتی مصرف کنندگان را برطرف کند. همچنین با توجه به افزایش قیمت تایر در کشور و ترجیح مردم به تایرهای ارزان قیمت و مقرون به صرفه و کیفیت خوب ، بارز از تمامی این ویژگی ها برخوردار بوده و توانسته است تایری با کیفیت را به متقاضان خرید لاستیک ایرانی ارائه دهد.  

تنوع در سایز لاستیک باعث می شود این سوال در ذهن ایجاد شود که کدام سایز مناسب خودرو پژو پارس می باشد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت؛ خودرو پژو پارس قابلیت جای گذاری سایزهای مختلفی از جمله؛ ۱۹۵/۶۰R۱۴ ، ۱۹۵/۶۵R۱۴ ، ۲۰۵/۶۰R۱۴ در خود دارد و با رعایت نکات ایمنی و استاندارد می توان با تغییر سایز لاستیک عملکرد بهتری از این خودرو بدست آورد.

بهترین لاستیک برای سمند کدام است؟

یکی دیگر از خودروهای پرفروش داخلی سمند است که بعد از پیکان نام خودرو ملی را از آن خود کرده است و به عنوان یک خودروی ملی جدید از همان ابتدا طوری طراحی شد تا نواقص مدل قبلی یعنی پیکان را برطرف کند. اگر بخواهیم با بررسی بیشتر به این خودرو نگاه بیاندازیم از نظر ظاهر زیبایی بخصوصی ندارد و زیاد مورد پسند جوانان واقع نمی باشد اما فضای جادار و راحت داخل این خودرو بسیار مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است و می‌توان بعنوان یک سدان خانوادگی ساده و کارآمد مورد توجه قرار داد. در مورد لاستیک سمند نیز می توان مانند پژو پارس لاستیک‌های متعددی در برندهای ایرانی از جمله: بارز، ایران تایر، کویرتایر، یزدتایر و ...  همچنین در برندهای خارجی مطرح همچون: تراینگل، میشلن، هانکوک و... برای این خودرو در نظر گرفت اما با توجه به سایز و راحتی لاستیک سمند بهتر است لاستیک مناسب تر و همسان با این خودرو را پیدا کرد. از همین رو در بین برندهای ایرانی، لاستیک ایران تایر با توجه به تنوع در سایز، کیفیت خوب و حضور موثر در بازار،  برای خودرو سمند بسیار مناسب است و می‌توان مورد بررسی قرار داد. ایران تایر یکی از برندهای پرفروش لاستیک در کشور، تقریبا در همه ی سایزها برای اکثر خودروها، لاستیک‌های با کیفیت تولید می کند و در بین رانندگانی که به دنبال دوام و قیمت مناسب هستند، نقشی ایفا کرده است. قیمت لاستیک ایران تایر با توجه به گرانی و احتکار لاستیک توسط برخی از فروشندگان در کشور در مقایسه با دیگر برندها بسیار مناسب است و می‌توان بعنوان یک تایر با مقرون به صرفه برای خودرو سمند خود در نظر گرفت.

سایز استاندارد لاستیک سمند (‎۱۸۵/۶۵R۱۵) است که می توان با توجه به افزایش تعادل و قابلیت فرمان‌پذیری خودرو و افزایش عملکرد از دیگر سایزها برای این خودرو استفاده کرد. به طور کلی جایگزینی و تغییر سایز تایر خودرو در صورتی که به حالت استاندارد و گارانتی خودرو آسیبی نرساند موردی ندارد و بلامانع است و می توان با بررسی دقیق و توجه به نکات گفته شده و در نظر گرفتن مزایا و معایب تغییر سایز لاستیک از سایزهای: ۱۹۵/۶۰R۱۵ ، ۱۹۵/۶۵R۱۵ ، ۲۰۵/۶۰R۱۵  برای خودرو سمند استفاده کرد.

با انتخاب لاستیک مناسب برای خودرو سمند و پژو پارس با توجه به ویژگی‌های فنی و همگن بودن آن با خودرو و اندازه های جایگزین می توان راحت ترین و امن ترین رانندگی را هم برای خود و خانواده به ارمغان آورد.

در پایان ضمن اشاره به اینکه لاستیک خودرو سمند و لاستیک خودرو پژو پارس را می توان در طیف وسیعی از برندهای تایرهای ایرانی و خارجی اعم از لاستیک‌های تابستانی، زمستانی و لاستیک تمام فصل تهیه کرد، می توانیم با جستجوی لاستیک‌ها براساس همگن و همراه بودن با خودرو، به راحتی لاستیک مورد نیاز برای پژو پارس و سمند را شناسایی کنیم. همچنین می دانیم فروشگاه‌های بسیاری برای خرید لاستیک چه به صورت حضوری و چه بصورت آنلاین وجود دارند که می‌توان تایر مورد نظر خود را خریداری کنیم ولی دریافت اطمینان برای خرید در این فروشگاه ها کار دشواری است و پیدا کردن فروشگاه معتبر و امن در بازار تایر بسیار سخت است. در این بین فروشگاه هایپرتایر با قرار دادن موقعیتی مناسب در اختیار مصرف کنندگان این فرصت را بوجود آورده است تا به سادگی با انتخاب برند تایر، سایز و مدل خودرو با انواع لاستیک های ایده آل خود آشنا شویم و براساس بررسی های انجام شده بتوانیم در بین آنها بهترین و مناسب ترین لاستیک مورد نظر خود را با معقول ترین قیمت طبق نرخ مصوب دولتی خریداری نماییم. گفتنی است فروشگاه اینترنتی خرید لاستیک هایپرتایر علاوه بر نماد اعتماد، دارای مجوز کسب و کار مجازی و بسیاری از مجوز و نشان های دیگر است که جزو برترین فروشگاه‌ها از نگاه مردمی کشور نیز است.