۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

دور دوم ثبت نام خودرو فیدلیتی (مرداد ۱۴۰۰)

۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰
کد خبر: 549495
دور دوم ثبت نام خودرو فیدلیتی (مرداد ۱۴۰۰)

فروش آنلاین و ثبت نام خودرو فیدلیتی روز سه شنبه ۱۲مرداد کلید خواهد خورد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شرکت بهمن موتور اعلام کرده است؛ فروش به صورت آنلاین و از طریق وبسایت ایرانی کار (bahman.iranecar.com) از روز سه‌شنبه هفته جاری انجام خواهد شد.

هنوز جزئیات این طرح فروش از سوی گروه بهمن اعلام نشده و مشخص نیست که این خودروساز چه شرایطی را برای عرضه محصول جدید خود در نظر گرفته است. اما این احتمال وجود دارد که فیدلیتی پرایم همچنان در دو تیپ ۵ و ۷ نفره به فروش برسد و قیمت عرضه آن در مرداد ۱۴۰۰ تغییر نکند. ممکن است این بار گروه بهمن بتواند در کنار فروش فوری، فیدلیتی را به صورت پیش فروش و با موعد تحویل بیش از ۳ ماه عرضه کند.

بررسی و تست فنی فیدلیتی، شاسی بلند جدید بازار خودرو

مشخصات فیدلیتی از لحاظ ظاهری

محصول بلندبالای گروه بهمن با ارائه شمایل تجملی و شکیل سعی دارد تا اکثر اقشار جامعه را نسبت به ظاهر خود راضی نگاه دارد. در نمای روبرو به‌واسطه وجود المان‌هایی همچون جلوپنجره بزرگ با تزیینات کروم رنگ، طرح دلنشین چراغ‌ها و همچنین ترکیب‌بندی متناسب سپر به همراه چراغ‌های مه شکن LED چهارگانه، شاهد چهره‌ای مهربان و البته نسبتا قاطع و جذاب برای بخش جلوی این خودرو چینی هستیم که بعید است از سوی مشتریان مورد انتقاد جدی قرار گیرد. استفاده از خطوط حجمی روی درپوش موتور و پروفیل جانبی نیز سبب شده تا در اصطلاح چربی‌های اضافه بدنه گرفته شود و عضلات آن همچون یک ورزشکار حرفه‌ای به نمایش درآیند تا بدین ترتیب بر میزان جذابیت‌های بصری این خودرو افزوده شود.

فیدلیتی

استفاده از روف رک (میله باربند سقفی) به همراه فلاپ های جانبی مشکی‌رنگ، بالچه روی شیشه عقب و آنتن بال کوسه‌ای، ازجمله ترفندهای رایج طراحان خودروهای کراس اوور است که سبب شده تا FIDELITY نمایی چشم‌نوازتر پیدا کند.

در بخش عقب نیز از چراغ‌های کشیده استفاده شده که طرح آنها هماهنگی زیادی با انواع جلو دارد و موجب افزایش تناسب دیداری این محصول شده است. درب صندوق عقب طول زیادی دارد که درنتیجه قرار دادن لوازم را درون آن تسهیل بخشیده است؛ اما شاید بهتر بود که سطح روی درب تا این حد خالی نمی‌ماند و جایگاه پلاک روی آن تعبیه می‌شد.

 سپر مشکی‌رنگ به همراه قطعه دیفیوزرمانند نقره‌ای و سراگزوز های کرومی تزیینی نیز در قسمت تحتانی نمای عقب جا گرفته‌اند و به نوبه خود موجب ارتقای طراحی بخش پشت این خودرو شده‌اند.

فیدلیتی

بررسی کابین فیدلیتی

ورود به کابین جتور ایکس ۷۰ حسی کاملا خوشایند توأم با تجمل، تجلل و اشرافی‌گری را در شما زنده خواهد کرد. بهره‌گیری از پلاستیک‌های باکیفیت در ساخت داشبورد و همچنین ترکیب رنگ مناسب این بخش که شامل نوارهای کرومی، پنل آلومینیومی پولیش خورده و قطعات تیره‌رنگ می‌شود، نمایی بسیار جذاب و هارمونیک را در برابر دیدگان بیننده قرار خواهد داد.

 دریچه‌های تهویه سراسری که میانه داشبورد را به قلمرو خود تبدیل کرده‌اند نیز جلوه‌ای نوین به کابین Fidelity بخشیده‌اند.

 غربیلک فرمان با طرح دی-کات ورود خروج به کابین را تسهیل بخشیده و استفاده از چرم مصنوعی در رودری ها و نیز پلاستیک براق مشکی‌رنگ در قسمت پنل تعویض دنده، ارتقاء کیفیت فضای داخل محصول جدید گروه بهمن را در پی داشته است.

 صندلی‌ها از قابلیت‌های ارگونومیک بالایی برخوردارند و در مسافرت‌های طولانی خستگی و کوفتگی را از بدن سرنشینان تا حد امکان دور نگاه می‌دارند. چینش منظم و متعادل دکمه‌های روی کنسول میانی به همراه نمایشگر ایستاده در بخش فوقانی داشبورد نیز کار راننده را در استفاده از سیستم مولتی‌مدیا یا تهویه آسان‌تر می‌سازند.

فیدلیتی

 صندلی‌های ردیف دوم فضایی جادار را برای کاربران فراهم آورده‌اند؛ به نحوی که حتی افراد بلندقد نیز از این لحاظ با ناراحتی و محدودیت چندانی مواجه نخواهند بود. وجود صندلی‌های ردیف سوم در مدل ۷ نفره هم محیطی مناسب جهت حضور افراد کوچک‌جثه فراهم آورده و این خودرو را به گزینه‌ای بهتر جهت استفاده خانواده‌های پرجمعیت تبدیل کرده است.

یکی دیگر از مزایای کابین فیدلیتی محفظه حجیم صندوق عقب آن است که گنجایش آن در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم به رقمی معادل ۱۶۸۰ لیتر می‌رسد. جهت مقایسه بهتر است بدانید که صندوق عقب سمند که یکی از جادارترین مدل‌ها در نوع خود به شمار می‌رود، تنها ۵۰۰ لیتر ظرفیت دارد، اما جتور ایکس ۷۰ اس بیش از سه برابر آن را در اختیار کاربران خود می‌گذارد. ضمنا درب صندوق عقب این خودرو دارای سنسور شناسایی پا بوده و بدون دخالت دست قابلیت باز شدن خواهد داشت. طول بزرگ درب صندوق نیز سبب شده تا ارتفاع کف این قسمت تا حد امکان پایین آورده شود و جای دادن اسباب و وسایل درون آن به نحوی راحت‌تر صورت پذیرد.

مشخصات فنی فیدلیتی

موتور فیدلیتی که با کد SQRE4T15C نام‌گذاری شده است، در واقع یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ ۱.۵ لیتری است که جهت انتقال توان خود گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه اتوماتیک را به خدمت گرفته و ساختاری دیفرانسیل جلو پدید آورده است. این پیشرانه که از لحاظ فنی تشابه فراوانی با موتور سایر محصولات چری نظیر تیگو ۷، آریزو ۵ توربو و آریزو ۶ دارد، قادر است ۱۵۵ اسب بخار قدرت در محدوده ۵۵۰۰ rpm و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور در بازه ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ rpm تولید کند. اگر به مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی از نظر فنی بپردازیم، متوجه می‌شویم که دیگر محصول بهمن نیز تقریباً از پیشرانه‌ای با مشخصات مشابه بهره می‌برد، با این تفاوت که حداکثر توان خروجی موتور دیگنیتی به ۱۴۸ اسب بخار می‌رسد و بیشینه گشتاور آن نیز برابر ۲۲۰ نیوتن متر است. بنابراین از لحاظ توان فنی احتمالا شاهد عملکرد تقریبا مشابه میان این دو کراس اوور جدید خواهیم بود.

فیدلیتی

گرچه حداکثر سرعت و شتاب صفر تا 100 فیدلیتی به طور رسمی از سوی خودروسازی بهمن اعلام نشده است، اما طبق اطلاعات حاصل از تست فنی غیررسمی این خودرو، شتاب صفر تا صد فیدلیتی حدود ۱۲.۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بنابراین گرچه با یک کراس اوور چابک و پرشتاب مواجه نیستیم اما به هر حال توان فنی فیدلیتی به‌راحتی می‌تواند احتیاجات خانواده‌ها و مشتریان ایرانی را در حوزه اهداف شهری و یا مسافرت‌های طولانی بین‌شهری مرتفع سازد. ناگفته نماند که مصرف سوخت فیدلیتی معادل ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و مخزن سوخت آن هم حدود ۵۵ لیتر گنجایش دارد. ابعاد فیدلیتی نیز به شرح زیر است:

طول: 4735 م.م، عرض: 1900 م.م، ارتفاع: 1710 م.م، فاصله محوری: 2720 م.م، وزن: 1575 کیلوگرم

آپشن‌ های فیدلیتی

تولیدکننده داخلی تلاش کرده تا اکثر آپشن‌های مورد نظر مشتریان ایرانی را در کراس اوور جدید خود جای دهد تا از این حیث لبخند رضایت را بر لبان کاربران ظاهر سازد. اگر نگاهی به لیست امکانات و آپشن‌های فیدلیتی بیندازید، مواردی به شرح زیر را مشاهده خواهید کرد:

تجهیزات ایمنی: سیستم کمکی ترمز EBA-EBD-BA، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی، سامانه ایمنی برخورد مانع با شیشه‌بالابر و سانروف، سیستم کنترل کشش tcs، سیستم کنترل پایداری ESC ، ترمز پارک برقی به همراه سیستم توقف خودکار اتوهلد، سیستم هشداردهنده حرکت بین خطوط، سامانه هشدار تشخیص نقاط کور، حسگر نمایش لحظه‌ای فشار باد تایر، کیسه هوای راننده - سرنشین جلو و جانبی، ایموبلایزر و ایزوفیکس صندلی کودک .

تجهیزات رفاهی: صندلی برقی راننده و سرنشین به همراه گرمکن، روکش چرمی صندلی‌ها با قابلیت تا شدن صندلی‌های ردیف دوم و حرکت ریلی، صندلی‌های ردیف آخر به صورت کاملا تاشو، نور محیط داخل، دستگیره‌های کرومی، حسگر باران، روکش چرمی فرمان به همراه کلیدهای کنترل سیستم مولتی‌مدیا، تهویه مطبوع به همراه دریچه برای سرنشینان عقب، سامانه میرورلینک، سیستم صوتی با ۸ عدد بلندگو، یک خروجی usb در جلو و دو عدد در عقب، شارژر وایرلس تلفن همراه، سیستم هوشمند ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، چراغ مشایعت، صفحه نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی به همراه بلوتوث، صفحه جلو آمپر دیجیتال به قطر ۱۲.۳ اینچ، کروز کنترل، دو حالت رانندگی اقتصادی و اسپرت، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب، چراغ‌های فول LED، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ‌ها، آینه‌های جانبی جمع شونده خودکار به همراه گرمکن، چراغ راهنما و چراغ خوش آمدگویی، آینه داخلی با عملکرد ضد انعکاس نور، سانروف پانوراما، دیلایت، حسگر پارک جلو و عقب، سیستم هوشمند باز شدن اتوماتیک درب صندوق عقب، جک هیدرولیک درب موتور، درب صندوق با قابلیت تشخیص مانع و کالیپر های قرمزرنگ سیستم ترمز.

قیمت و زمان فروش فیدلیتی اعلام شد + جزییات

تجربه رانندگی با فیدلیتی بهمن موتور

ورود به صندلی راننده فیدلیتی به دلیل وجود فرمان دی-کات با سهولت بیشتری انجام می‌شود و فرم مناسب صندلی نیز حسی خوشایند و نسبتا مطمئن در کاربر ایجاد خواهد کرد. با فشردن دکمه استارت، پیشرانه توربوشارژ به نرمی شروع به کار خواهد کرد و صدای آن در دورهای پایین چندان درون کابین به گوش نمی‌رسد. با قرار دادن وضعیت رانندگی در حالت اسپرت، پیشرانه و جعبه دنده با سرعت و دقت بیشتری اقدام به همکاری با یکدیگر نموده و رانندگی نسبتا مهیج‌تری را برای شما به ارمغان خواهند آورد؛ به نحوی که در دورهای بالا می‌توان به وضوح غرش پیشرانه را شنید.

 میزان لگ توربو در پیشرانه این کراس اوور چینی چندان آزاردهنده نیست و واکنش‌های نسبتا دقیق گیربکس نسبت به دستورات صادره از سوی پدال گاز، تجربه رانندگی لذت‌بخش و مهیج‌تری برای شما به ارمغان خواهد آورد. البته توان خروجی این خودرو چندان زیاد نیست و نباید از این کراس‌ اوور خانوادگی انتظار عملکردی اسپرت در حد سدان‌های پرتوان را داشت؛ اما به هر حال فیدلیتی می‌تواند سواری مطلوب و قابل قبولی را در حد مصارف خانوادگی ارایه دهد.

به دلیل بهره‌مندی از سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب، سواری فیدلیتی نسبتا نرم بوده و ضربات ناشی از ناهمواری‌های سطح جاده تا حد امکان در اجزای سیستم تعلیق جذب خواهند شد. عایق‌بندی کابین نیز به نحوی نسبتا مطلوب صورت پذیرفته و صداهای مزاحمی همچون نویز لاستیک‌ها، صدای باد و سروصدای محیط اطراف به میزان اندک به درون کابین نفوذ پیدا خواهند کرد.

 ارتفاع مناسب کف خودرو از سطح زمین نیز سبب می‌شود تا در عبور از مسیرهای روستایی و خاکی مشکل چندانی وجود نداشته باشد. البته فقدان دیفرانسیل عقب برای این شاسی بلند شهری کاملا احساس می‌شود و اگر نسخه دو دیفرانسیل فیدلیتی نیز روانه بازار گردد، آنگاه می‌توان از این محصول جهت آفرودهای سبک نیز بهره برد و از طبیعت‌گردی با آن، حظ فراوان نصیب خود و سرنشینان کرد.