۰ نفر

دانگ فنگ T5 ؛ کراس اووری در راه بازار ایران + عکس

۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۲۲:۲۱
کد خبر: 545943
دانگ فنگ T5 ؛ کراس اووری در راه بازار ایران + عکس

در روزهای گذشته شرکت خودروسازی فردا در تبلیغاتی محیطی و مجازی خود خبر از عرضه یک محصول جدید داده است. بررسی های اولیه نشان می دهد که این خودروساز خصوصی، خانواده T5 گروه دانگ فنگ و نشان DFL را انتخاب کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، خانواده T5 دانگ فنگ با سه محصول در بازارهای هدف DFL عرضه می شود. در حال حاضر خودروسازی فردا کراس اوور متوسط T5 را برای مونتاژ انتخاب کرده است که به نوعی نسخه لوکس و ارتقا یافته SX5 به حساب می آید.

دانگ فنگ T5 با دو چهره کلی به بازارهای صادراتی DFL عرضه می شود که یکی از آن ها، نسخه مورد نظر خودروسازی فردا است و نمونه دیگر چراغ هایی مشابه به رنو کولئوس (چراغ روشنایی روز C Type) دارد. در حال حاضر هر دو این نسخه ها مشتریان خاص خود را در بازارهای خارجی دارند و امروز خودروسازی فردا به خاطر تمایز در سبک طراحی این خودرو و پرهیز از الگوی مشابه به رنو، نسخه حاضر در تصاویر را انتخاب کرده است.

untitled

همچنین در بحث کابین، کمپانی DFL با توجه به سفارش شرکا و نمایندگان خود در بازارهای مختلف، طرح کنسول میانی مورد نظر را بر روی دانگ فنگ T5 نصب می کند. این دو طرح تنها در بخش کنسول میانی و چیدمان دکمه ها با هم متفاوت هستند و در بحث امکانات تفاوتی با هم ندارند. هنوز مشخص نیست که خودروسازی فردا کدام سبک تریم داخلی را برای T5 انتخاب نموده است.

با توجه به سیاست های خودروسازی فردا در مورد محصول قبلی، بدیهی است که این خودروساز خصوصی قراردادهای مشارکت مهندسی را هم برای عرضه کراس اوور جدید DFL لحاظ کرده و قطعاً شاهد آن خواهیم بود که این خودروی به نسبت لوکس با نام فردا T5 یا همان FMC T5 به بازار ایران می آید.

مشخصات فنی کراس اوور T5 خودروسازی فردا :

با توجه به حضور FMC SX5 در خط تولید خودروسازی فردا به عنوان یک کراس اوور متوسط و اقتصادی، بدیهی است که حضور T5 در جایگاه یک کراس اوور لوکس چینی، با قوای محرکه قوی تری همراه خواهد بود. برای همین به احتمال بسیار قوی دانگ فنگ T5 با پیشرانه ۱٫۵ لیتری (۱۴۶۸ سی سی) توربو شارژ به بازار ایران می آید که ۱۵۶ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر تولید می کند. این گشتاور از دور ۱۷۵۰rpm تا ۴۶۰۰rpm در پیشرانه ۴J15T تولید می شود و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوی دانگ فنگ T5 یا همان FMC T5 منتقل می گردد.

البته در برخی بازارها جعبه دنده CVT نسل سوم و شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه هم بر روی T5 با پیشرانه ۴J15T نصب می شود. اما به احتمال زیاد خودروسازی فردا از سیستم انتقال قدرت شش سرعته AT در محصول جدید خود استفاده می کند. یکی از نکات قابل توجه در مورد این پیشرانه، امکان دستیابی آن به استاندارد آلایندگی یورو ۵ سری B است. همچنین مصرف سوخت بهینه T5 با این پیشرانه و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT، تنها ۶٫۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر بوده که برای یک کراس اوور ۱۵۷۵ کیلوگرمی تا حد زیادی مناسب است.

امکانات رفاهی و ایمنی دانگ فنگ T5 :

همان طور که گفته شد، دانگ فنگ T5 نسخه لوکس و فیس لیفت SX5 است و در بحث کیفی نیز، ارتقا قابل توجهی را نسبت به FMC SX5 دارد. برای همین بدیهی است که در بحث امکانات رفاهی و ایمنی هم در جایگاه بهتری از نسخه پایه قرار داشته باشد و به احتمال زیاد هم خودروسازی فردا برای رقابت با کراس اوورهای لوکس بازار، فهرست به نسبت کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی را برای FMC T5 در نظر می گیرد. در بازار جهانی، دانگ فنگ T5 در نسخه فول آپشن به امکانات زیر مجهز است:

فرمان کمکی برقی

کروز کنترل

رادار خطی

رادار نقطه کور

سقف پانوراما

تهویه اتوماتیک دوکاناله

دریچه تهویه ردیف دوم

گرمکن صندلی های جلو

جلو آمپر دیجیتال با قابلیت شخصی سازی

نور پردازی کابین با قابلیت تنظیم رنگ

درِ صندوق عقب برقی

دوربین ۳۶۰ درجه

ترمز پارک برقی

اتوهلد

سامانه کنترل پایداری الکتریکی

سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی

سامانه کنترل حرکت در سراشیبی

شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای

آینه حساس به نور

آینه های جانبی تاشو برقی

تریم داخلی چرم دو رنگ

صندلی برقی راننده

دوربین ثبت وقایع

تابلو خوان

سنسور باد و دمای تایرها

سنسور نور

سنسور باران

و…

هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که خودروسازی فردا کدام یک از امکانات فوق را برای FMC T5 انتخاب کرده است. اما باید منتظر باشیم که در هفته های آتی، این شرکت خودروساز خصوصی سومین کراس اوور خود را در جایگاه محصولات لوکس چینی به بازار کشور معرفی کند. پیش از این مدیران ارشد خودروسازی فردا اعلام کرده بودند که در سال ۱۴۰۰ یک کراس اوور دیگر را در جایگاه بالاتری از SX5 به بازار عرضه خواهند کرد.