۰ نفر

رییس سازمان راهداری خبر داد؛

فرصت یک ماهه رانندگان برای خرید لاستیک با ارز نیمایی

۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱
کد خبر: 542299
فرصت یک ماهه رانندگان برای خرید لاستیک با ارز نیمایی

رییس سازمان راهداری با اشاره به تأمین لاستیک خودروهای سنگین با ارز نیمایی گفت: اگر رانندگان تا یک ماه به سامانه تجارت مراجعه نکنند این لاستیک‌ها در بازار آزاد فروخته می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، داریوش امانی درباره تأمین لاستیک خودروهای سنگین،‌ اظهار کرد: اوایل سال 99 اعلام شد دیگر لاستیک از سبد ارز 4200 خارج شده است، در این راستا با تمهیدات اندیشیده‌شده و کمیته پایش مربوطه تصمیم گرفته شد در  سامانه در اختیار سازمان تعداد لاستیکی که ارز 4200تومانی داشت با سهمیه‌بندی تا پایان سال ادامه دهیم.

وی با بیان این که کار برای آن انجام شد تا رانندگان عزیز با شیب ملایم‌تری ارز نیمایی را تجربه کنند، افزود: از ابتدای امسال رانندگان از سامانه تجارت باید لاستیک موردنیاز تهیه کنند،‌ در این سامانه کارخانجات داخلی و واردکننده باید لاستیک خود را اظهار کنند. چنانچه رانندگان تا یک ماه برای تأمین لاستیک مراجعه نکنند، کارخانجات و واردکننده‌ها می‌توانند آن را به‌صورت آزاد به فروش برسانند.

وی همچنین با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس حامل سربازان، افزود: این یک حادثه دلخراش بود که در ساعات اولیه پس از تکمیل گزارش اولیه توسط پلیس با رانندگان هم برخورد شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: به مدیران‌کل استان‌ها در خصوص نظارت مستمر بر عملکرد شرکت‌ها تأکید شد، ضمن این‌که به مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل تذکر داده شد.

امانی با یادآوری این که در این حادثه مدیر فنی شرکت بازدیدی از اتوبوس نداشت و اتوبوس لاستیک غیرقابل اطمینان داشته است، گفت: به‌دنبال راه‌اندازی سامانه‌ای هستیم تا بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل نظارت بیشتری داشته باشیم.