۰ نفر

دانگ فنگ T۵ ایوو با آرین موتور به بازار می آید + عکس

۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۹:۵۴
کد خبر: 541606
دانگ فنگ T۵ ایوو با آرین موتور به بازار می آید + عکس

منابع آگاه می گویند که آرین موتور پروژه عرضه دانگ فنگ T5 ایوو را آغاز کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، اواخر هفته گذشته یک منبع آگاه اطلاع داد که شرکت آرین موتور برنامه عرضه دانگ فنگ T5 ایوو را دارد و می خواهد این کراس اوور چینی را با تغییر نام و به صورت مونتاژی به بازار عرضه کند.

البته هنوز این خبر به صورت رسمی اعلام و تایید نشده است. اما آنچه که گفته می شود، قطعی شدن عرضه دانگ فنگ T5 ایوو برای مونتاژ در کارخانه آرین پارس موتور است.

دانگ فنگ T5 ایوو (T5 EVO) یکی از محصولات پرچمدار گروه DFM است و عرضه آن در بسیاری از بازارها توسط DFL انجام می شود. البته این محصول نیز به عنوان یکی از خودروهای شاخه Forthing گروه دانگ فنگ موتور هم در بازار حضور دارد. این کراس اوور از نظر طراحی ظاهری تهاجمی دارد و در نسخه های فول آپشن، امکانات رفاهی و ایمنی سطح بالایی را در اختیار مشتریان می گذارد. البته که در بازارهای هدف دانگ فنگ، T5 ایوو خودرویی گران قیمت نیست و در رده کراس اوورهای کمتر از ۲۵ هزار دلار قرار می گیرد.

دانگ فنگ T۵ ایوو با آرین موتور به بازار می آید + عکس

دانگ فنگ T۵ ایوو با آرین موتور به بازار می آید + عکس

این خودروی کراس اوور چینی به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر مجهز است و ۱۹۷ اسب بخار را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید می کند. مصرف سوخت بهینه این کراس اوور متوسط در شرایط استاندارد ۵٫۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است و در شرایط ترکیبی، این عدد به ۶٫۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

جعبه دنده دانگ فنگ T5 ایوو از نوع ۷ سرعته دو کلاچه سری W یا همان تَر است که توان را به چرخ های جلوی این کراس اوور چینی می رساند. بر اساس اطلاعات موجود، این خودرو می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۹٫۲ ثانیه ثبت کند. البته برخی منابع شتاب T5 ایوو را ۹٫۵ ثانیه اعلام می کنند و برخی رسانه ها هم شتاب این کراس اوور را در شرایط استاندارد و ایده آل در محدوده ۸٫۷ ثانیه می دانند.

آن طور که گفته می شود، گروه آرین سرمایه و شرکت آرین موتور می خواهند تا نسخه نزدیک به ۲۰ هزار دلاری T5 ایوو را به ایران بیاورند و برنامه دارند که این کراس اوور دانگ فنگ را با تغییر نام و نشان تجاری در کارخانه آرین پارس موتور واقع در شهر خمین تولید کنند. در حال حاضر این سایت تولیدی محصولات کار و تجاری نشان جک را برای آرین دیزل مونتاژ می کند.

دانگ فنگ T۵ ایوو با آرین موتور به بازار می آید + عکس

دانگ فنگ T۵ ایوو با آرین موتور به بازار می آید + عکس

با توجه به اطلاعات اولیه، می توان احتمال داد که T5 ایوو شرکت آرین موتور به امکانات زیر مجهز باشد :

شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای

سامانه کنترل پایداری الکتریکی

ترمز پارک برقی

کروز کنترل

سامانه ترمز AB

سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی

سامانه مدیریت حرکت در سراشیبی

درِ صندوق عقب برقی

شارژر بی سیم تلفن همراه

دوربین ۳۶۰ درجه

سنسور نور

سنسور باران

چراغ روشنایی روز

فناوری LED چراغ ها

فرمان کمکی برقی

رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی

رادار نقطه کور

سقف پانوراما

تریم داخلی چرم

صندلی برقی راننده

تهویه اتوماتیک

جلو آمپر دیجیتال

تنظیم حالت رانندگی

و…

آن طور که گفته می شود، گروه آرین سرمایه می خواهد تا دانگ فنگ T5 EVO را در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به بازار معرفی کند و برنامه دارد تا این کراس اوور چینی و مونتاژی را با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان به دست مشتریان برساند.​

دانگ فنگ T5 ایوو چه مشخصات فنی دارد؟

این خودروی کراس اوور چینی به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر مجهز است و ۱۹۷ اسب بخار را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه سری W یا همان تَر هم توان را به چرخ های جلوی T5 ایوو می رساند.

چه امکاناتی در T5 ایوو آرین موتور وجود دارد؟

شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سقف پانوراما، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور، درِ صندوق عقب برقی، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، تریم داخلی چرم، ترمز پارک برقی و… از جمله امکانات دانگ فنگ T5 ایوو آرین موتور و گروه آرین سرمایه است.

دانگ فنگ T5 EVO چه زمانی و با چه قیمتی به بازار عرضه می شود؟

آن طور که گفته می شود، گروه آرین سرمایه می خواهد تا دانگ فنگ T5 ایوو را در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به بازار معرفی کند و برنامه دارد تا این کراس اوور چینی و مونتاژی را با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان به دست مشتریان برساند.