۰ نفر

رشد آمار سرقت خودرو در دنیا

۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵
کد خبر: 538497
رشد آمار سرقت خودرو در دنیا

در سال۲۰۲۰، سرقت خودرو به بالاترین میزان در یک دهه گذشته رسید. به گزارش سایپانیوز، براساس اطلاعات منتشرشده «دفتر جرائم بیمه ملی» در سال۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ سرقت خودرو ۹درصد افزایش داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ در آمریکا در سال۲۰۲۰، بیش از ۸۷۳هزار گزارش سرقت خودرو به ثبت رسید. بیشترین آمار سرقت خودرو در شهرهای شیکاگو، واشنگتن و نیویورک ثبت شده است.

دیوید گلاوی، مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره «دفتر جرائم بیمه ملی» در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: انتشار جهانی ویروس در سرقت خودرو «توفان کاملی» به پا کرده است. او افزود: «تعداد جوانان سرخورده و بیکار بسیار زیاد است. در جامعه خشم و استیصال به وجود آمده و به‌خاطر محدودشدن بودجه منابع مخصوص تامین امنیت عمومی کاهش یافته و اقدام‌های پیش‌دستانه پلیس روند کاهشی داشته است.» از سوی دیگر [به‌خاطر کمبود شدید تراشه‌ها و پردازشگر‌های نیمه‌هادی] قیمت خودروها روند افزایشی داشته است.

میلیون‌ها نفر هم به‌خاطر پاندمی مجبور به دورکاری شده‌اند، بنابراین سفرهای کاری به‌شدت کاهش یافته است. همچنین قیمت خودروهای دست‌دوم در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته ۳۰درصد افزایش یافته است. در ماه ژوئن سال۲۰۲۰،‌ سرقت خودرو شتاب گرفت که درست مصادف با پیک موج دوم شیوع کرونا و آغاز تعطیلی‌های سراسری بود. از ماه نوامبر به بعد سرقت ماهانه خودرو در سال۲۰۲۰ نسبت به سال۲۰۱۹ افزایش۱۸‌درصدی پیدا کرد.

شهر شیکاگو در سال۲۰۲۰ شاهد ۱۳۴درصد رشد در سرقت خودرو در مقایسه با سال۲۰۱۹ بود. پلیس هم به‌طور جداگانه گزارش کرد که تعداد خودروهای دزدیده‌شده در سال۲۰۲۰ دوبرابر شده است. در نیویورک از سال۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۰ رشد سرقت خودرو حدود ۶۸درصد و در واشنگتن حدود ۵۰درصد بوده است.

در بیشتر موارد در این سرقت‌ها، مردم سوییچ خودرو را جا گذاشته‌اند. به گفته «دفتر جرائم بیمه ملی» در بیش از ۱۰درصد موارد خودروهای سرقت‌شده، سوییچ روی خودرو بوده و سارقان بدون دردسر آن را ربوده‌اند.