۰ نفر

نفوذ آمیکو به بازار همسایه های شمالی کشور

۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۳
کد خبر: 534172
نفوذ آمیکو به بازار همسایه های شمالی کشور

آمیکو با آسنا حضور پررنگی در بازار پیکاپ کشوردارد. خودرویی که توانسته است طی مدت زمانی که از تولید آن می گذرد، جایگاه مناسبی پیدا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، ارس خودرو دیزل در اولین نمایشگاه تقویت، تزیین خودرو و خدمات وابسته شرکت کرده است. گفت گو با مدیرعامل این شرکت، شهرام فداکار درباره چرایی حضور در این نمایشگاه و همچنین برنامه صادراتی آمیکو را در ادامه میخوانید؛

برای شروع می خواهم بدانم که هدف ارس خودرو دیزل (آمیکو) از حضور در نمایشگاه تقویت، تزیین خودرو و خدمات وابسته چیست؟

بازار محصولات پیکاپ به شدت در حال رقابتی شدن است. از سوی دیگر، خوشبختانه دیدگاه مردم به استفاده از خودروهای دودیفرانسیل و خودروهای آفرودی نیز در حال گسترش است و در نتیجه، بازار پیکاپ یک بازار رو به گسترش است که تقریباً همه شرکت‌ها نیز با همین نگاه سعی می‌کنند که یا وارد این بازار شوند و یا سهم خود را افزایش دهند. آمیکو نیز از قبل در این بازار حضور داشته است، طبیعتاً باید این حضور را به صورت فعال و چشمگیر نگه داریم. حضور در این نمایشگاه نیز بر محور همین دیدگاه و مبتنی بر این هدف شکل گرفت است. ضمن این که، اخیراً به مناسبت عید فطر یک طرح ویژه‌ فروش را اجرا کردیم که با استقبال و فروش خوبی همراه شد. با توجه به این مسئله این تصمیم گرفته شد که طرح ویژه عید فطر در زمان برگزاری نمایشگاه نیز داشته باشیم تا مشتریان بتواند از مزایای آن طرح استفاده کنند.

بنابراین این طرح ویژه فروش عید فطر تا پایان نمایشگاه ادامه دارد؟

بله، ادامه دارد، تخفیف‌های خوبی هم در این طرح به مشتریان داده ایم که می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

شما از جمله مدیرانی هستید که تأکید و نگاه ویژه‌ای به صادرات دارند. در این خصوص بیش تر توضیح دهید؟

همان طور که قبلاً گفته بودم، بیش تر نگاهم روی بحث صادرات قطعات خودرو بود و الان هم به همین صورت است. فکر می‌کنم صادرات قطعات خودرو بتواند بازار خیلی خوبی را برای ما به وجود آورد، اما با توجه به فعالیت‌هایی که در این مدت کرده ایم، موفق شده ایم بازار صادراتی خودرو را هم باز کنیم. با توجه به این‌که ما در حوزه نزدیک به CIS هستیم، امکانات خوبی برای مان فراهم است تا بتوانیم برای ورود به بحث صادرات از بازارهای شمال کشور استفاده کنیم. مطالعات مربوط به این کار آغاز شده است و در حال برنامه ریزی هستیم. امیدوارم در سال جاری بتوانیم دستاوردهای خوبی را در صادرات خودرو داشته باشیم.

آمیکو خودش وارد فعالیت قطعه‌سازی شده است یا می‌خواهد از ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد استفاده کند؟

در رابطه با بحث قطعه‌سازی طبیعتاً با توجه به این‌که درصد قابل قبولی محصولات ساخت داخل داریم، از ظرفیت‌های داخلی استفاده می‌کنیم. بحث صادرات قطعه یک مسئله است که معتقدم در این زمینه می‌توانیم خوب کار کنیم. این موضوعی که عرض کردم، بحث صادرات خودرو بود، ‌یعنی ما صادرات خودرو را با توجه به امکاناتی که داریم بررسی کرده ایم. یکی – دو تجربه موفق هم در این زمینه داشته ایم. همان طور که اشاره شد با توجه به موقیعت جغرافیایی ارس خودرو دیزل و حضور در منطقه آزاد جلفا از پتانسیل‌های بالایی برای نفوذ به بازارهای اطراف مان برخوردار هستیم. این مسئله می تواند نقطه قوت خیلی خوبی برای صادرات خودرو باشد و برنامه‌ریزی های لازم برای صادرات محصولات مان به آن منطقه در حال انجام و اقدام است.

یعنی باید سال آینده شاهد حضور محصولات آمیکو در همسایگان شمالی باشیم؟

امیدوارم که همین امسال شاهد این موضوع باشیم.

صادرات بحث بسیار مهم و تأثیرگذاری برای صنعت و اقتصاد کشور به شمار می آید. اکنون برای صادرات به برخی مزیت‌ها اشاره شد. برای گسترش بازارهای صادراتی چه موانعی وجود دارد؟

یکی از مسائلی که به هر صورت در بحث صادرات وجود دارد و حالا به یک نوعی برای تمام صنعتگران وجود دارد، بحث مربوط به استفاده از تکنولوژی‌های جدیدی است که بسیاری از شرکت ها به آن دسترسی دارند. اما در حال حاضر، با توجه به شرایط تحریم ظالمانه‌ای که برای کشور به وجود آورده اند، در حال حاضر شاید خیلی نتوانیم به تکنولوژی‌های جدید دست پیدا کنیم. این در حالی است که استفاده از تکنولوژی های جدید دائماً باعث کاهش قیمت می‌شود. این یک مقداری اذیت می‌کند. البته با کمک و بهره‌برداری از توان متخصصان و پرسنل آمیکو که دانش فنی خیلی خوبی در زمینه توسعه خودرو دارند، سعی می‌کنیم اثرات این مانع را به حداقل برسانیم.

تا بتوانید از نظر قیمتی هم رقابت کنید؟

بله، هم از نظر قیمتی و هم از نظر کیفیت.