۰ نفر

یک خودروساز آسیایی سلطان جاده های اروپا شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۴۶
کد خبر: 526389
یک خودروساز آسیایی سلطان جاده های اروپا شد

یاریس که محصول کمپانی تویوتا ژاپن است برای سومین سال توانست لقب خودرو سال اروپا را به خود اختصاص دهد، این خودرو با سه امتیاز بیشتر از خودرو فولکس واگن آی دی در این جایگاه جای گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبر آنلاین، نسل چهارم یاریس که ۲۱ سال از معرفی آن می گذرد با رای هیات داوران که متشکل از ۵۹ روزنامه نگار است خودروسال اروپا لقب گرفت؛ نسل اول این خودرو در سال ۲۰۰۰ برای اولین بار به عنوان خودرو سال اروپا انتخاب شد و سپس در سال ۲۰۰۵ این خودرو برای بار دوم خودرو سال اروپا شد و حال در سال ۲۰۲۱ این خودرو دوباره توانست لقب خودروی سال را از رقبایش پس بگیرد.

یکی از دلایل انتخاب یاریس به عنوان خودرو سال ۲۰۲۱ فناوری هیبریدی به کار رفته در آن است که مطابق با استانداردهای زیست محیطی آلودگی بسیار کمتری نسبت به خودروهای بنزینی تولید می کند و طبق براوردهای صورت گرفته حدود ۸۰ درصد از خریداران این خودرو نوع هیبریدی آن را انتخاب می کنند.

از دلایل دیگر انتخاب این خودرو به عنوان خودرو سال می‌توان به طراحی، عملکرد پویا و ایمنی کلاس برتر و همچنین  قیمت به صرفه آن اشاره کرد؛ میانگین قیمت این خودرو در بازارهای جهانی ۳۶ هزار و ۱۰۰ تا ۴۱ هزار و ۶۰۰ دلار است. این خودرو همچنین برای اولین بار توانست در جایگاه اول پرفروش ترین خودرو اروپا قرار گیرد.

فولکس واگن آی دی امسال رقیب تویوتا یاریس بود که با سه امتیاز اختلاف نتوانست لقب خودرو سال اروپا را ازان خود کند؛ این خودرو تماما الکتریکی است و برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس در سپتامبر ۲۰۱۶ معرفی شد. تولید یک خودرو بر اساس نمونه اولیه آن در سال ۲۰۲۰ صورت گرفت.

فولکس واگن آی.دی. هاچ‌بک است و دارای ۵ در است. این خودرو یکی از پنج خودروی جدید فولکس‌واگن است که بر روی پلت فرم ام ئی بی‌قرار دارد و مخصوص بازارهای آسیا و اروپا ساخته شده است و در بازار آمریکا به جای آن خودروی فولکس‌واگن آی.دی. کروز عرضه می‌گردد.

خودرو

خودرو سال ۲۰۲۰ اروپا ساخت کدام کمپانی بود؟

در سال گذشته ۷ خودرو بی‌ام‌و سری ۱، فورد پوما، پژو ۲۰۸، پورشه تایکان، رنو کلیو، تسلا مدل ۳ و تویوتا کورولا به فهرست نهایی برترین خودروهای سال ۲۰۲۰ راه پیدا کردند که در نهایت پژو ۲۰۸ در مراسم خودرو سال اروپا در ژنو که برای اولین بار بدون حضور رسانه ها و بصورت ویدئو کنفرانس برگزار می شد، خودرو سال اروپا شد.

در حالی پژو ۲۰۸ خودرو سال اروپا شد که برخی انتظار داشتند پورشه تایکان بتواند امسال خودرو سال اروپا شود؛ تایکان اولین خودرو تمام برقی پورشه است.

خودرو

طی کمتر از پنج سال پژو توانست برای دومین بار مقام خودرو سال اروپا را کسب کند و  گفتنی است در سال ۲۰۱۹، جگوار آی پیس، در سال ۲۰۱۸ ولوو ایکس سی چهل و در سال ۲۰۱۷ پژو ۳۰۰۸ خودروهای سال اروپا شده بودند.