۰ نفر

گزارش ارزیابی کیفی خودروها در اسفند۹۹ منتشر شد؛

کدام خودروها بالاترین نمره کیفیت را گرفتند؟

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۰۱
کد خبر: 523205
کدام خودروها بالاترین نمره کیفیت را گرفتند؟

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در جدیدترین گزارش خود، ارزشیابی کیفی خودروهای موجود در بازار ایران در اسفند ماه سال 99 را منتشر کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، جدیدترین گزارش ارزشیابی کیفی خودروها با بررسی وضعیت وانت‌ها آغاز شده است. بر این اساس وانت‌ها به دو سطح قیمتی تقسیم شده‌اند که در سطح قیمتی نخست تنها وانت نیوپیکاپ فوتون دیزلی از ایران خودرو دیزل قرار گرفته که سه ستاره کیفیت گرفته است.

در سطح دو قیمتی، وانت نیسان ریچ، سایپا151، کارا2000 تک کابین و کارا2000 دو کابین با قرار گرفتن در رده بالا، سه ستاره کیفیت دریافت کرده‌اند. پس از آن وانت آریسان دو ستاره و وانت نیسان تک سوز و دوگانه سوز نیز تنها یک ستاره کیفیت گرفته‌اند.

در بخش خودروهای سواری نیز یک تفکیک بر اساس قیمت صورت گرفته که در سطح قیمتی نخست تنها تیگو7 شرکت مدیران خودرو قرار دارد و این خودرو سه ستاره کیفیت گرفته است. در سطح قیمتی دو، هایماs7  اتوماتیک ایران خودرو و SWMG01F  سیف خودرو چهار ستاره کیفیت گرفته‌اند. در این گروه قیمتی، جکS5، جکS3، تیگو5 و آریزو5 توربو نیز قرار دارند که همگی دو ستاره کیفیت دارند و ام وی امX33  تنها خودرو این گروه است که امتیاز دو گرفته است.

در سطح قیمتی بعدی دناپلاس توربو اتوماتیک ایران خودرو تنها خودرویی است که پنج ستاره کیفیت را دریافت کرده و از این جهت رکورددار است. دنا پلا توربو، پژو207 و  دنا پلاس خودروهای بعدی این گروه قیمتی هستند که توانسته‌اند چهار ستاره کیفیت را از آن خود کنند.

در این گروه قیمتی، پژو 206 صندوق دار، پژو206، دنا، رانا، پژو پارس، سمند سورن و پژو405 نیز قرار دارند که همگی آن‌ها سه ستاره کیفیت دارند.

در آخرین گروه قیمتی خودروهای سواری، کوییک سایپا تنها خودرو چهار ستاره است و پس از آن کوییک آر، تیبا2 پلاس، تیبا2، ساینا و تیبا هر کداک سه ستاره کیفیت را به خود اختصاص داده‌اند.

در میان خودروهای سنگین و در گروه مینی بوس، مینی بوس ایسوزو شرکت بهمن دیزل، پنج ستاره کیفیت را به خود اختصاص داده است و پس از آن ون مسافری وانا ایران خودرو و مینی بوس شیلر بهمن دیزل چهار ستاره کیفیت و مینی بوس آرین، سه ستاره کیفیت گرفته‌اند.

در گروه کامیونت‌ها، هر دو مدل کامیونت‌های ایسوزو شرکت بهمن دیزل، پنج ستاره کیفیت را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن، کامیونت شیلر همین شرکت و کامیونت الوند سایپا دیزل نیز چهار ستاره شده‌اند.

در میان کامیون‌ها، کامیون ایسوزو بهمن چهار ستاره و کامیون بنزWH  ایران خودرو دیزل، سه ستاره دارند و در جدول کشنده نیز کشنده نیوفوتون ایران خودرو دیزل و کشنده فاو سیبا موتور هر یک چهار ستاره به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین این گزارش به مقایسه وضعیت کیفی خودروها در اسفند سال گذشته در مقایسه با ماه پیش از آن پرداخته که نشان می‌دهد هیچیک از خودروها چه در سطح سواری و سبک و چه در سطح سنگین، هیچ تغییر وضعیت کیفی را به ثبت نرسانده‌اند.