۰ نفر

ثبت رکورد هفت‌رقمی تسلا

۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۴۴
کد خبر: 519476
ثبت رکورد هفت‌رقمی تسلا

مجموع فروش مدل‌های ۳ و Y تسلا از رقم یک میلیون دستگاه گذشت. به زودی نیز مدل ۳ به تنهایی از این نقطه عطف عبور می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ بعد از آن که آمار فروش فصل اول خودروسازان دنیا انتشار یافت، نقطه عطف تاریخ کوتاه این خودروساز برقی هم اتفاق افتاد و رقم فروش مدل‌های ۳ و Y این خودروساز ۷ رقمی شد. بر این اساس، در پایان ماه مارس ۲۰۲۱، رقم یک میلیون و ۷۴ هزار و ۴۶ دستگاهی فروش برای تسلا به ثبت رسید.

طبق پیش‌بینی‌ها، در فصل دوم سال ۲۰۲۱، فروش مدل ۳ تسلا از رقم یک میلیون دستگاه عبور می‌کند. تسلا اولین خودروی برقی است که فروش آن ۷ رقمی شده است. فروش تجمیعی مدل‌های S و Y بیش از ۵۱۰ هزار دستگاه بود که برای این مدل کوتاه از عمر این دو محصول رقم خیره‌کننده‌ای است. به این ترتیب رقم فروش کل محصولات برقی خودروسازی تسلا اکنون یک میلیون و ۵۸۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه است.

اگر اتفاق غیر‌منتظره‌ای مانند کرونا پیش نیاید، انتظار می‌رود که رقم فروش تسلا در سال ۲۰۲۱ از ۲ میلیون دستگاه عبور کند. البته رسیدن به عدد ۷ رقمی یک میلیون دستگاه به اندازه کافی هیجان‌انگیز است. تسلا به زودی رسیدن به این رقم را برای تنها یک محصول از محصولاتش یعنی مدل۳ اعلام خواهد کرد. هیچ شرکت دیگری موفق به فروش این تعداد خودرو برقی نشده و در حال حاضر مدل۳ تسلا پرفروش‌ترین خودروی تمام برقی در دنیاست. با این حال خودروسازان دیگری هستند که با حسرت این آمار و ارقام را دنبال می‌کنند، به نحوی که فولکس واگن آلمان به زودی تسلا را به چالش خواهد کشید.

به احتمال زیاد ظرف یک دهه آینده، تولید و فروش تسلا سالانه هفت رقمی خواهد بود. با توجه به برنامه تولید باتری‌های(۳۰۰۰ GWH (۳TWH امکان تولید ۳۰ میلیون دستگاه خودروی برقی در سال تا سال ۲۰۳۰ فراهم خواهد شد. زمان مشخص خواهد کرد که این برنامه‌ها تا چه اندازه به حقیقت می‌پیوندند. اگر قرار باشد میلیون‌ها نفر خودروی تمام برقی بخرند، باید قیمت آن هم مقرون به‌صرفه‌تر شود.